تاریخ : Sun 19 Sep 2021 - 03:38
کد خبر : 60433
سرویس خبری : ورزش

ادامه سریال لینک شدن سردار به تیم‌های بزرگ

زلاتان مصدوم شد، آزمون به جمع گزینه‌های روسونری بازگشت

ادامه سریال لینک شدن سردار به تیم‌های بزرگ

عنوان مسی ایران یکی از القابی بود که در سال‌های گذشته به آزمون داده بودند اما شاید فوتبال او شباهت زیادی به ستاره آرژانتینی نداشته باشد.

به گزارش «فرهیختگان»: سردار آزمون با وجود شایعات مختلفی که درباره احتمال جدایی‌اش از زنیت روسیه وجود داشت درنهایت در این باشگاه ماندنی شد و با پایان مهلت نقل‌وانتقالات در فوتبال اروپا ترجیح داد همچنان در فوتبال روسیه باقی بماند. او که آخرین سال قراردادش را با تیم قهرمان روسیه سپری می‌کند نهایتا باید تا پایان این فصل تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد همچنان در این باشگاه به فوتبالش ادامه دهد یا اینکه در پایان قراردادش به‌عنوان بازیکن آزاد درباره آینده خود تصمیم‌گیری خواهد کرد. میلان یکی از باشگاه‌هایی بود که گفته می‌شد ممکن است آزمون را در این تابستان به خدمت بگیرد. البته این مهاجم ایرانی در تابستان قبل هم به این باشگاه لینک شده بود اما وقتی حضور رالف رانگنیک آلمانی به‌عنوان سرمربی این تیم منتفی شد آزمون هم از این باشگاه فاصله گرفت. با این حال ظاهرا شرایط نه‌چندان مناسب زلاتان ابراهیموویچ در این تیم و مصدومیت مجدد این بازیکن باعث شده نام آزمون به‌عنوان یکی از گزینه‌های تقویت خط حمله این تیم در ماه ژانویه مطرح شود. سایت «نیوزاسپورتز» ایتالیا در گزارشی نوشت: «مصدومیت‌های اخیر زلاتان ابراهیموویچ باعث نگرانی مسئولان باشگاه میلان شده و آنها به‌دنبال اضافه‌کردن بازیکنی به خط حمله تیم خود هستند. این مهاجم سوئدی که مدتی به‌دلیل مصدومیت زانو خانه‌نشین بود حالا از ناحیه تاندون آشیل آسیب دیده و مدتی از میادین دور خواهد بود. البته در شرایط کنونی فعلا پنجره نقل‌وانتقالات اروپا بسته است و باشگاه باید تا زمستان برای این جابه‌جایی صبر کند. روسونری برای این جابه‌جایی چند گزینه مدنظر دارد که یکی از گزینه‌های مناسب برای این انتقال سردار آزمون است. این مهاجم ایرانی تیم زنیت روسیه قراردادش در انتهای فصل به پایان می‌رسد و میلان می‌تواند در ژانویه او را با قیمت مناسبی به خدمت بگیرد. البته او در تابستان گفته بود باشگاه باید درباره آینده‌اش تصمیم بگیرد اما با توجه به نزدیک شدن به پایان قراردادش می‌تواند قدرت انتخاب بیشتری داشته باشد. پائولو مالدینی، مدیر ورزشی باشگاه در تابستان بیشتر به‌دنبال بازیکنان آزاد بود تا هزینه کمتری روی دست باشگاه گذاشته شود. با این حال آزمون بازیکنی است که می‌تواند برای میلان خرید موفقی محسوب شود. این بازیکن که متولد سال1995 است پیش از این به‌عنوان مسی فوتبال ایران شناخته می‌شد و هم از نظر فیزیکی و هم تکنیکی شرایط خوبی دارد. این مهاجم راست‌پا شم گلزنی بالایی دارد و می‌تواند روی ضربات ایستگاهی نیز خطرناک باشد. او پس از سال‌ها حضور در لیگ روسیه و به ثمر رساندن گل‌های زیاد در این کشور حالا مورد توجه چندین باشگاه اروپایی قرار دارد و در تابستان هم باشگاه‌هایی چون رم و بایرلورکوزن به‌دنبال خرید او بودند که درنهایت این اتفاق رخ نداد و او همچنان در زنیت باقی ماند.»

عنوان مسی ایران یکی از القابی بود که در سال‌های گذشته به آزمون داده بودند اما شاید فوتبال او شباهت زیادی به ستاره آرژانتینی نداشته باشد. روزنامه سان انگلیس در گزارشی به بررسی وضعیت بازیکنانی پرداخته که به مسی کشور خود معروف شدند اما کمتر توانستند به نزدیکی این بازیکن برسند. این روزنامه در بخشی از مطلب خود آورده است: «در ایران عنوان مسی این کشور به سردار آزمون داده شده است؛ بازیکنی که در سال‌های اخیر مورد توجه باشگاه‌های زیادی ازجمله آرسنال نیز قرار داشته است. آزمون هم اکنون 26ساله است و در لیگ فوتبال روسیه می‌درخشد. این بازیکن در تنها 90بازی توانسته به رکورد 58گل‌زده برسد که آماری بسیار خوب محسوب می‌شود. او در سه‌سال گذشته توانسته به‌همراه زنیت فاتح لیگ روسیه شود.»