تاریخ : Sun 19 Sep 2021 - 01:08
کد خبر : 60407
سرویس خبری : دانشگاه

برگزاری دقیق آزمون جامع دکتری با اجرای طرح تعاون

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج مطرح کرد

برگزاری دقیق آزمون جامع دکتری با اجرای طرح تعاون

تعداد دانشجویان واجد شرایط شرکت در آزمون جامع 95 نفر بوده است که از این تعداد 41 نفر از دانشجویان متقاضی استفاده از طرح تعاون بوده‌اند. همچنین از این تعداد 54 نفر از دانشجویان واجد شرایط شرکت در آزمون جامع، از واحد سنندج شرکت کردند.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: جهانشیر امینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج درخصوص آزمون جامع دکتری در این استان توضیح داد: «تعداد دانشجویان واجد شرایط شرکت در آزمون جامع 95 نفر بوده است که از این تعداد 41 نفر از دانشجویان متقاضی استفاده از طرح تعاون بوده‌اند. همچنین از این تعداد 54 نفر از دانشجویان واجد شرایط شرکت در آزمون جامع، از واحد سنندج شرکت کردند.»

او با بیان اینکه تعداد نحوه برگزاری آزمون کتبی به‌صورت حضوری و طرح تعاون بوده است، توضیح داد: «نحوه برگزاری آزمون شفاهی به‌صورت آنلاین LMS بود؛ تعداد رشته‌گرایش برگزار‌کننده آزمون جامع 24 رشته بوده است و همچنین 63 استاد عضو کارگروه برگزار‌کننده آزمون جامع نیز در برگزاری این آزمون ما را همراهی کرده‌اند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان و واحد سنندج اظهار کرد: «متاسفانه در روزهای گذشته تعدادی از دانشجویان دکتری با ایجاد کارزارهایی نسبت به برگزاری حضوری «آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی» اعتراض کردند اما جای سوال دارد چطور کنکور سراسری با آن وسعت در کشور برگزار شده است اما برای برگزاری آزمون جامع آن هم برای تعداد کمی از دانشجویان این هجمه ایجاد شده است؟» امینی در ادامه تصریح کرد: «علی‌رغم سختی‌های کنکور آزمون کتبی جامع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار شد؛ دانشجو باید سر فرصت در آزمون شرکت کرده و دانشگاه هم موظف به رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بود که خوشبختانه این مهم رعایت شد.»

او با بیان اینکه ملزم به رعایت قانون هستیم، ادامه داد: «خوشبختانه آزمون شفاهی به‌صورت مجازی برگزار شد و تمام دانشجویان بدون هیچ‌گونه مشکلی در آزمون شرکت کردند. یک‌سری از دانشجویان از شهرستان‌های دیگر در آزمون جامع استان کردستان به‌صورت آنلاین شرکت کردند. برای هر رشته نیز تقریبا یک استاد ناظر و حدود پنج استاد مربوط به همان رشته‌گرایش در آزمون دانشجویان را همراهی کردند.»