تاریخ : Tue 14 Sep 2021 - 01:43
کد خبر : 60197
سرویس خبری : دانشگاه

دانشجویان در تمام مراکز عمومی استان واکسینه می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی:

دانشجویان در تمام مراکز عمومی استان واکسینه می‌شوند

دانشجویان مانند افراد دیگر با در دست داشتن کارت دانشجویی به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت می‌کنند. به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد دانشجویان واکسینه شده‌ در دست نیست. وزارت بهداشت آمار دقیق‌تری از تعداد واکسینه شده‌ها دارد و تا جایی که ما اطلاع داریم اکثر دانشجویان بدون هیچ دغدغه و مشکلی به مراکز اعلام شده در استان مراجعه می‌کنند و واکسینه می‌شوند.

سارا طاهری، یگانه عرب، روزنامه‌نگار: عزیز جوان‌پور، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به آغاز واکسیناسیون استادان، دانشجویان و اعضای دانشگاه این استان بیان کرد: «پروسه واکسیناسیون در استان آذربایجان‌شرقی فقط به دانشگاه آزاد اسلامی محدود نمی‌شود؛ بلکه در دیگر مراکز واکسیناسیون که در سطح استان قرار دارد، دانشجویان مانند دیگر اقشار مردم واکسینه می‌شوند. به این معنا نیست که دانشجویان، استادان و دیگر اعضای دانشگاه آزاد اسلامی جدا از دیگران واکسینه شوند.» او اشاره کرد: «دانشجویان مانند افراد دیگر با در دست داشتن کارت دانشجویی به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن دریافت می‌کنند. به همین دلیل آمار دقیقی از تعداد دانشجویان واکسینه شده‌ در دست نیست. وزارت بهداشت آمار دقیق‌تری از تعداد واکسینه شده‌ها دارد و تا جایی که ما اطلاع داریم اکثر دانشجویان بدون هیچ دغدغه و مشکلی به مراکز اعلام شده در استان مراجعه می‌کنند و واکسینه می‌شوند. شاید بیش از 15 مرکز واکسیناسیون در کل استان وجود داشته باشد که دانشجویان تمامی دانشگاه‌ها را در کل استان واکسینه می‌کنند.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در جریان واکسیناسیون در استان هیچ دغدغه و مشکلی وجود ندارد و دانشجویان نیز تاکنون شکایتی از این جریان نکرده‌اند، عنوان کرد: «حتی دانشجویانی که کارت دانشجویی برای دریافت واکسن ندارند، به دانشگاه مراجعه می‌کنند و ما در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها کارت دانشجویی ارائه کرده و اگر امکان این کار فراهم نباشد، به آنها گواهی اشتغال به تحصیل می‌دهیم تا حتما به‌راحتی واکسن دریافت کنند.» جوان‌پور در ادامه با اشاره به خدمات بیرونی و عمومی دانشگاه برای واکسیناسیون بیان کرد: «در قدم اول واحد بهداشت و درمان باید به ما واکسن بدهد تا بتوانیم ارائه کنیم. ما در دانشگاه مرکزی را برای واکسیناسیون دانشجویان، استادان و کارکنان دانشگاه فراهم کردیم؛ اما طی ابلاغی که به ما شد، گفتند مرکز دانشگاه آزاد اسلامی باید به کل مردم استان خدمات ارائه کند، درصورتی‌که دانشگاه ما چنین امکاناتی را برای مردم کل استان نداشت و نمی‌توانستیم آن میزان از جمعیت را کنترل کنیم.» او ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی استان صرفا می‌توانست به دانشجویان خود خدمات ارائه کند که متاسفانه با آن موافقت نشد و واکسن اختصاصی‌ای برای واکسیناسیون دانشجویان به ما ندادند. درحال حاضر دانشجویان و اعضای دانشگاه در مراکز مختلف استان درحال واکسیناسیون هستند.» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی همچنین چشم‌انداز واکسیناسیون دانشجویان و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ها را جریان موثر و مثبتی در آموزش حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها دانست و گفت: «امیدواریم با اتمام موفقیت‌آمیز واکسینه‌شدن دانشجویان بتوانیم از آبان ماه کلاس‌های دانشگاهی را پس از دوسال آموزش مجازی برگزار کنیم.» در استان آذربایجان‌شرقی 2 هزار و پانصد عضو هیات‌علمی و ۲ هزار و پانصد کارمند حضور دارند؛ به‌عبارت بهتر ۵ هزار عضو هیات‌علمی و کارمند در این استان حضور دارند که صددرصد آنها واکسینه شدند.

او ادامه داد: «همچنین 2 هزار نفر از دانشجویان پزشکی واکسن خود را دریافت کردند و از روز شنبه واکسیناسیون سایر دانشجویان نیز آغاز شد.» به گفته او ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۵۰ درصد واکسن زدند.