تاریخ : Mon 13 Sep 2021 - 02:58
کد خبر : 60146
سرویس خبری : ورزش

شیرآقایی: به دنبال هت‌تریک قهرمانی  هستیم

شروع عالی ووشوکاران دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر

شیرآقایی: به دنبال هت‌تریک قهرمانی هستیم

پانزدهمین دوره لیگ برتر ووشو، جام مدافعان سلامت از دیروز آغاز شد که تیم دانشگاه آزاد اسلامی، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در نخستین مبارزه خود در دو بخش ساندا و تالو به مصاف باشگاه مقاومت رفت و ۱۲ بر ۲ به پیروزی قاطع رسید.

به گزارش «فرهیختگان»: تیم ووشوی مردان دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین مسابقه خود در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر کارش را با برد برابر باشگاه مقاومت آغاز کرد. پانزدهمین دوره لیگ برتر ووشو، جام مدافعان سلامت از دیروز آغاز شد که تیم دانشگاه آزاد اسلامی، قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در نخستین مبارزه خود در دو بخش ساندا و تالو به مصاف باشگاه مقاومت رفت و ۱۲ بر ۲ به پیروزی قاطع رسید. این تیم در دومین مسابقه خود در روزگذشته نیز موفق شد برابر پارس جنوبی با نتیجه 10 بر 4 به برتری برسد. این رقابت‌ها پنجشنبه هفته جاری با شناخته شدن چهره قهرمان به پایان می‌رسد. لیگ برتر ووشو بانوان نیز از ۲۸ تا ۳۱ شهریور به میزبانی آکادمی ملی ووشو برگزار خواهد شد. بانوان ووشوکار دانشگاه آزاد اسلامی در فصل گذشته نایب‌قهرمان لیگ برتر شدند.

در پایان رقابت‌های روز نخست کیوان شیرآقایی، سرمربی تیم ووشو دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درباره هدف‌گذاری تیمش در این رقابت‌ها گفت: «ما سال گذشته قهرمان این مسابقات شدیم و امسال هم با برنامه‌ریزی خوب باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی، اردوهای خوبی را تدارک دیدیم و تیم را با شرایط خوبی به مسابقات رساندیم. امسال تیم خیلی خوبی را بستیم و قطعا هدف‌مان دفاع از عنوان قهرمانی سال قبل و کسب سومین قهرمانی پیاپی در لیگ است. از سال 96 که هدایت تیم را برعهده گرفتم سعی کردم تا جوان‌گرایی کنیم و این روند نتیجه داد و از سال بعد روند قهرمانی‌های ما آغاز شد. میانگین سنی تیم ما در سال‌های اخیر کمتر از 23 سال بوده است و همین حالا بازیکن 17 ساله در تیم خود داریم. 70 درصد تیم ما را دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل می‌دهند.»

شیرآقایی در ادامه درباره نفرات ملی‌پوش تیمش گفت: «طبق قوانین لیگ هر باشگاه مجاز به استفاده از 5 ملی‌پوش در ترکیب خود است و ما هم از این سهمیه استفاده کردیم. امسال سعی کردیم تا شاکله تیم را حفظ کرده و در دو وزن که ضعف داشتیم از نفرات جدید استفاده کردیم. در بخش تالو سال گذشته نتیجه خیلی خوبی گرفیم و به همین دلیل تغییرات زیادی نداشتیم و فقط چند بازیکن جوان و آینده‌دار را اضافه کردیم.»

سرمربی تیم دانشگاه آزاد اسلامی درباره رویارویی شاگردانش با تیم مقاومت گفت: «این تیم از تیم‌های خوب و قدیمی ووشو است اما تیم ما با نفرات خوبی که در اختیار دارد مشکلی در دور مرحله مقدماتی نداریم و می‌توانیم حریفان را با اختلاف خوبی شکست دهیم. در این دیدار 7 بر 2 به پیروزی رسیدیم که در آن دو وزن هم به تشخیص کادرفنی به نفرات خود استراحت دادیم تا برای بازی‌های بعدی آماده باشند.»

شیرآقایی درباره جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در ووشو کشور افزود: «دانشگاه آزاد اسلامی ریشه‌دارترین تیم در لیگ برتر است و در تمامی ادوار این رقابت‌ها حضور داشته است. این باشگاه یکی از تاثیرگذارترین تیم‌ها برای پیشرفت ووشو کشور بوده و اردوهای خوب و کادرفنی مجربی که استفاده می‌کنند، در ارتقای سطح فنی ورزشکاران بسیار تاثیرگذار است. از طرف دیگر جوان‌گرایی تیم در سال‌های اخیر هم کمک زیادی به آینده‌سازی و پشتوانه‌سازی در ووشوی ایران داشته است.»