تاریخ : Wed 01 Sep 2021 - 11:10
کد خبر : 59620
سرویس خبری : ورزش

هاشمی تمام شاخصه‌های یک سرمربی را دارد

طباطبایی:

هاشمی تمام شاخصه‌های یک سرمربی را دارد

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد که سرمربی جدید تیم ملی تمام شاخصه هایی که یک سرمربی باید داشته باشد را دارد.

به گزارش «فرهیختگان»، رامین طباطبایی در حاشیه مراسم معارفه سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال که امروز در محل فدراسیون بسکتبال (ورزشگاه آزادی) برگزار شد، گفت: رامین مصطفی هاشمی نیازی به تعریف ندارد، تجربه ای که او در عرصه های مختلف دارد گویای شرایط اوست. تمام شاخصه هایی که یک مربی باید داشته باشد را دارد.

وی ادامه داد: هاشمی با نظر کمیته فنی و پس از جلسه ای که طی یکی دو ساعت به سرانجام رسید، وی انتخاب شد، امیدواریم او بتواند در رویدادهای پیش رو موفق باشد و نتایج خوبی با تیم ملی بگیرد.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد سرپرست تیم ملی (مسعود قاسمی) و انتقادی که به عدم تغییر او مطرح شد ابتدا به پیشینه وی اشاره کرد و گفت: قاسمی کاملا مسلط به بسکتبال است، تنها کسی است که در دوره مربیگری بین المللی ٦ ماهه شرکت کرده و مدرک آن را از فیبا دارد. قاسمی با سرمربی جدید هم ارتباط نزدیکی دارد.

وی با یادآوری اینکه در ادوار مختلف میان مدیر تیم های ملی و سرپرست مشکلات و اختلاف نظرهایی وجود داشت، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتم دو مسئولیت را به او بسپارم اگر چه او در مسائل فنی قدرتر است، داشتن همزمان دو مسئولیت سخت است. از این به بعد بیشتر به عنوان مدیر تیم های ملی در کنار تیم ملی خواهد بود. فردی را معرفی می کنیم تا مسئولیت سرپرستی را انجام دهد.

طباطبایی همچنین در مورد حضور همزمان خود در تیم ملی و باشگاهی گفت: باید شرایط را در نظر گرفت، درست این است که سرمربی تیم ملی در هیچ باشگاهی فعال نباشد اما شرایط ایران خاص است، شاید در یک کشور اروپایی بتوان مربی را برای تیم ملی انتخاب کرد که فقط و فقط کنار تیم ملی باشد اما در ایران شرایط فرق دارد به خصوص که تعداد مرئیاتی داخلی که مستحق هدایت تیم ملی هستند، «انگشت شمار» است.

وی در این رابطه به شیوه جدید برگزاری رقابت های انتخابی جام جهانی و برگزاری ان در پنجره های مختلف گفت: مربی در یک مقطع درگیر تمرینات و مسابقات است به همین دلیل سرمربی را از فعالیت باشگاهی محروم نکنیم، مهم این است که در این راستا باشگاه محور نشویم و مثلا به خاطر حضور هاشمی در تیم فلان فقط بازیکنان ان تیم را نیستیم. قطعا با شناختی از مصطفی هاشمی داریم عدالت و انصاف هم شاهد خواهیم دید.

وی تاکید کرد: اگر نیروی انسانی زیاد و قابل برای هدایت تیم ملی داشتیم شاید قضیه فرق داشت.

طباطبایی در مورد شرایط فعلی بسکتبال و اینکه انتخاب جدید چطور می تواند کمک حال شود، تصریح کرد: حال بسکتبال خیلی هم خوب است، مگر می شود که حاشیه نباشد، گذشته هم مشکلات بود اما رسانه به شکل امروز نبود، امروز ما در اتاق شیشه ای زندگی می کنیم، رسانه ها رشد کردند که نتیجه ان همزمان تهدید و فرصت می تواند باشد، انعکاس حاشیه ها به شکلی که امروز می بینیم به خاطر متفاوت شدن فعالیت رسانه هاست وگرنه پیش از این حواشی بدتری هم وجود داشت.

طباطبایی در بخشی از نشست خبری امروز گفت: تقویم فیبا مشخص است البته اگر به خاطر کرونا بازی ها به تعویق نیفتد، امیدواریم طبق برنامه پیش بروز و پیش از کاپ آسیا دیدارهای تدارکاتی داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد که اجازه ندادیم مشکلات اقتصادی روی برنامه های  تیم ملی داشته باشیم. 

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر که مبنی بر اینکه «تا چندماه دیگر فدراسیون وارد پروسه انتخاباتی می شود، با  در نظر این موضوع چه ضمانتی در قرارداد سرمربی تیم ملی لحاظ شده به خصوص که خود شما یک ماه بعد از آغاز ریاست اقدام به تغییر سرمربی تیم ملی کردید؟»، گفت: در رابطه با قرارداد سرمربی تیم ملی چه قرارداد ۱۰ ساله ببندیم و چه یک ساله ایجاد می شود، امکان تغییر وجود دارد. در همه قراردادها دو طرف می توانند اقدام به فسخ قرارداد کنند اما صد درصد مربی که با دانش باشد می تواند شرایط ادامه همکاری را را در هر دوره مدیریتی برای خود ادامه دهد./ مهر