تاریخ : Mon 30 Aug 2021 - 00:55
کد خبر : 59492
سرویس خبری : ورزش

سایپا ناامید از لیگ برتر، امید هوادار به متمول‌ها

یکی از نزدیکان جلالی: قطعا به استقلال می‌رود

سایپا ناامید از لیگ برتر، امید هوادار به متمول‌ها

یکی از نزدیکان ابوالفضل جلالی به «فرهیختگان» گفت: «انتقال ابوالفضل به استقلال قطعی و صددرصد است، اما برخی مشکلات گذشته و بدقولی‌های باشگاه کار را سخت کرده است، ضمن اینکه سایپایی‌ها دبه‌ای نکردند و فقط استقلالی‌ها برای پرداخت پول رضایتنامه ابوالفضل معطل کرده‌اند و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.»

به گزارش «فرهیختگان»: باشگاه استقلال در مذاکراتی که به‌تازگی با مسئولان باشگاه سایپا انجام داده، خواستار دریافت رضایتنامه ابوالفضل جلالی شده است. تا پیش از این بحث بر سر آن بود که این بازیکن به‌صورت قرضی به استقلال بیاید یا قطعی که بعدا مشخص شد آبی‌پوشان به‌دنبال رضایتنامه قطعی ابوالفضل جلالی هستند، اما بلاتکلیفی نارنجی‌پوشان برای ادامه فعالیت این تیم در رقابت‌های فوتبال باشگاهی کشور و همچنین نداشتن کادرفنی باعث‌ شده است تا در این زمینه ابهامات و مشکلاتی وجود داشته باشد که از جمله آنها می‌توان به سرنوشت ابوالفضل جلالی و ادامه همکاری او با سایپا اشاره کرد. این درحالی است که این بازیکن به شدت مورد توجه کادرفنی استقلال قرار گرفته و جالب اینکه هیچ گزینه دیگری در پست تخصصی او در لیست فرهاد مجیدی قرار ندارد و این یعنی فرهاد پایش را در یک کفش کرده که این بازیکن را می‌خواهد.

با این وجود چند روز پیش از این موضوع خبر دادیم که تا زمانی که تکلیف سایپا برای ادامه فعالیت و سیاست‌های این باشگاه و همچنین کادرفنی این تیم مشخص نشده است استقلال فرصت دارد تا هر چه سریع‌تر با این باشگاه بر سر جلالی به توافق برسد، اما برخی مشکلات قدیمی فعلا جلوی این انتقال را گرفته و چه بسا اگر طی روزهای آینده تکلیف نارنجی‌پوشان از لحاظ ادامه فعالیت و کادرفنی مشخص شود، چه بسا این انتقال نیز هوا شود.

مدیران استقلال طبق نظر فرهاد مجیدی در شرایطی برای جذب این مدافع چپ اقدام کرده‌اند که دو فصل دیگر جلالی با سایپا قرارداد دارد. این باشگاه برای صدور مجوز انتقال قطعی جلالی که سابقه دعوت به تیم‌ملی را هم در کارنامه دارد، درخواست مبلغی داشته که از یک میلیارد تا چهار میلیارد تومان طی چند روز گذشته در این خصوص در رسانه‌ها صحبت به میان آمده است.

باشگاه سایپا که در ماجرای صدور رضایتنامه علی دشتی همچنان ۴۰۰ میلیون تومان از آبی‌پوشان پایتخت طلب دارد، برای جلوگیری از تکرار این اتفاق، در موضوع انتقال جلالی خواستار دریافت پول نقد است و همین که باشگاه استقلال در این مدت اقدامی در این خصوص انجام نداده باعث شده است تا این تعلل کار انتقال جلالی تا به امروز را منتفی کرده باشد.

این در شرایطی است که احمد مددی مدتی قبل در گفت‌وگو با مهرداد سراجی، مدیرعامل سایپا قول داده بود هرچه سریع‌تر باقی‌مانده پول رضایتنامه دشتی را به حساب این باشگاه پرداخت کند.‌

بر همین اساس نیز یکی از نزدیکان ابوالفضل جلالی به «فرهیختگان» گفت: «انتقال ابوالفضل به استقلال قطعی و صددرصد است، اما برخی مشکلات گذشته و بدقولی‌های باشگاه کار را سخت کرده است، ضمن اینکه سایپایی‌ها دبه‌ای نکردند و فقط استقلالی‌ها برای پرداخت پول رضایتنامه ابوالفضل معطل کرده‌اند و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.»

بنابراین با این صحبت‌ها به‌نظر می‌رسد که انتقال جلالی به استقلال قطعی شده و فقط پول رضایتنامه او مانده، ضمن اینکه مطمئنا انتقال ابوالفضل جلالی به استقلال قطعی خواهد بود نه قرضی.

برخی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که این باشگاه ناامید از شکایت به دادگاه عالی ورزش بر سر نتیجه دیدار مقابل پیکان فعالیت‌های خود را برای حضور در لیگ دسته اول آغاز کرده و با این اوصاف به‌نظر می‌رسد خرید امتیاز باشگاه لیگ برتری شده هوادار توسط سایپایی‌ها به این ترتیب منتفی باشد. هرچند از باشگاه هوادار هم خبر می‌رسد که برخی افراد متمول با پیشنهاد به رضا عنایتی قرار است با خرید بخشی از سهام باشگاه هوادار در راه تیم‌داری در لیگ برتر به او کمک کنند. درصورتی که رقابت‌های لیگ برتر تقریبا تا کمتر از دو ماه دیگر آغاز می‌شود، اما خبری از فعالیت نقل و انتقالاتی این باشگاه هم نیست. از سوی دیگر اگر هم شرایط به وفق مراد سایپا شده و این تیم لیگ برتری شود، مشخص نیست با کدام بازیکنان می‌خواهد رقابت‌های لیگ برتر را آغاز کند.