تاریخ : Wed 25 Aug 2021 - 00:59
کد خبر : 59239
سرویس خبری : ورزش

شیمبا تنها گزینه قطعی استقلال

آخرین تحولات نقل‌وانتقالاتی استقلال؛ اولویت ارسلان تمدید است، پدیده رضایت قاسمی‌نژاد را نمی‌دهد

شیمبا تنها گزینه قطعی استقلال

درحال حاضر علاوه‌بر قاسمی‌نژاد، نفراتی چون شیمبا، جعفر سلمانی، رایان تفضلی، رضا اسدی و یکی دو بازیکن دیگر مدنظر استقلال هستند. استقلال تاکنون سه سهمیه لیگ برتری جذب کرده و می‌تواند ۴ بازیکن دیگر را نیز به خدمت بگیرد.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: درحالی که استقلال حضور در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی خود را از شنبه گذشته استارت زده است، ارسلان مطهری شنبه شب برای تمدید قرارداد وارد دفتر باشگاه شد. او یکی از بازیکنانی است که قراردادش با آبی‌پوشان به پایان رسیده و در مرحله نخست مذاکراتش با مدیران به توافق نرسیده بود.

مطهری درحالی برای دومین بار پشت میز مذاکره با احمد مددی نشست که برخلاف توقعات درنهایت باز هم توافقی بین طرفین برای تمدید قرارداد حاصل نشد. در این جلسه که با حضور خود مطهری، فرهاد و فرزاد مجیدی و صالح مصطفوی در طبقه پنجم ساختمان باشگاه استقلال برگزار شد، طرفین برای تمدید قرارداد این بازیکن مذاکرات لازم را انجام دادند، اما درحالی که خبرنگاران درحال انتشار خبر توافق استقلال با مطهری و جلالی بودند، جلسه ارسلان با احمد مددی به درازا کشیده شد و خبری از او و مدیربرنامه‌هایش نشد تا اینکه پس از گذشت مدت زمان طولانی، مهاجم آبی‌پوشان با حالت عصبانیت ساختمان باشگاه را ترک کرد.

پس از خروج مطهری از ساختمان باشگاه در وهله اول اعلام شد که او بر سر مسائل مالی با مددی به توافق نرسیده و طبعا خبر تمدید قرارداد او نیز که توسط یکی از معاونان مدیرعامل آبی‌پوشان منتشر شد، اشتباه بود.

مطهری از بازیکنان مدنظر مجیدی برای تمدید قرارداد نشستی ۳ ساعته را با مسئولان این باشگاه و فرهاد مجیدی برگزار کرد، اما درنهایت بدون توافق از جلسه خارج شد. ظاهرا مهاجم استقلال در مورد عدد و رقم درخواستی با مسئولان باشگاه به توافق رسیده، اما در زمان قرارداد یک یا دو ساله با این باشگاه دچار اختلاف شده است.

مطهری در این نشست خواستار عقد قرارداد یک ساله شده، اما مسئولان باشگاه استقلال تاکید به قرارداد ۲ ساله داشتند که درنهایت این موضوع منجر به تمدید قرار داد نشد. ضمن اینکه طبق شنیده‌های «فرهیختگان» یک نکته دیگر که محل اختلاف بین باشگاه استقلال و ارسلان مطهری شده به این موضوع مربوط می‌شد که به جز مدت قرارداد، بند جدایی برای پیشنهادات خارج از کشور نیز به نوعی مورد توافق قرار نگرفته تا طبق قرار قبلی مذاکرات باشگاه استقلال و مطهری دوباره ادامه داشته باشد.

ارسلان مطهری همراه با آرمان رمضانی اکنون تنها بازمانده‌های خط حمله استقلال محسوب می‌شوند. بعد از جدایی مهدی قایدی و پایان همکاری این باشگاه با شیخ دیاباته، اکنون ارسلان مطهری نیز قراردادش با آ‌بی‌ها به پایان رسیده و این درحالی است که طی روزهای اخیر نسبت به ادامه همکاری با این باشگاه چراغ سبز نشان داده است.

مهاجم سابق ذوب‌آهن که بعد از بارها ابراز تمایل برای پوشیدن پیراهن استقلال، درنهایت موفق شده بود شخصا برای دریافت فسخ قرارداد از این باشگاه اصفهانی اقدام کند و به رویای خود برای پوشیدن پیراهن آبی دست یابد، اکنون نمی‌‌خواهد به سادگی آن را از دست بدهد. این درحالی است که بعد از پایان قرارداد این بازیکن نیز شایعاتی حول نام او درخصوص انتقال به لیگ ترکیه و قطر نیز شکل‌گرفته بود. با این حال مطهری در چند مرحله مذاکرات خود را با استقلال پیش برده و اکنون در انتظار تماس نهایی این باشگاه برای عقد قرارداد و ادامه همکاری است.

از سوی دیگر استقلال امیدوار است در نقل‌وانتقالات تابستانی با تقویت خود در جدال با الهلال عربستان موفق شود و از سد این حریف مدعی عبور کند. در روزهای اخیر البته شایعاتی درباره پیشنهاد مالی بالای ارسلان مطهری به استقلال برای تمدید قرارداد منتشر شده بود که این موضوع خیلی زود رد شد. مطهری بعد از این اتفاق اما با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش بار دیگر به تمدید قرارداد با استقلال چراغ سبز نشان داد و اکنون باید دید مدیران این باشگاه چه زمانی از او برای مذاکره نهایی و عقد قرارداد دغوت خواهند کرد.

درنهایت درخصوص مطهری شنیده می‌شود مشکلی کلی بین طرفین برای تمدید قرارداد وجود ندارد اما بر سر شرایط قرارداد هنوز توافق نهایی حاصل نشده که در این خصوص نیز شنیده می‌شود مطهری زیر میز نزده و مقرر شده بود تا طرفین در ادامه بر سر شرایط به توافق برسند اما این فردا برای باشگاه هنوز نرسیده است و در این مدت هیچ تماسی با این مهاجم برای جلسه مجدد به‌منظور تمدید قرارداد صورت نگرفته است. در هر صورت او منتطر خبر باشگاه است تا جمع‌بندی نهایی انجام شود اما طبق شنیده‌ها دل ارسلان و اولویت او تمدید قرارداد و ماندن در استقلال است.

در این مدت شاید درخصوص ارسلان مطهری انتقادهای زیادی درباره عملکرد او از سوی هواداران استقلال در فضای مجازی شدت گرفته باشد اما به نظر می‌رسد کادرفنی آبی‌پوشان از عملکرد این بازیکن رضایت کامل را داشته با این حساب که در بیشتر دیدارها مطهری در پست غیرتخصصی و در آن پستی که کادرفنی از او خواست به میدان رفته و اتفاقا عملکردش در پست غیرتخصصی رضایتمندی کادرفنی و فرهاد مجیدی را نیز به همراه داشته است اما از آنجایی که مطهری ذاتا یک مهاجم گلزن از سوی هواداران تصور می‌شود هر عملکردی در زمین به جز گل زدن موجبات انتقاد طرفداران این تیم را فراهم می‌آورد. با این حال به نظر می‌رسد مطهری در صورت ماندن می‌تواند یک بار دیگر عصای دست کادرفنی باشد حتی به قیمت گل نزدن.

درنهایت درخصوص سرنوشت این بازیکن باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده نتیجه مذاکرات ارسلان مطهری و استقلال به کجا خواهد رسید و آیا این بازیکن در جمع آبی‌پوشان ماندگار است یا خیر.

 قاسمی‌نژاد همچنان روی هوا

باشگاه استقلال طبق نظر فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال استقلال ۵ بازیکن جدید به نام‌های امیرحسین حسین‌زاده، عارف آقاسی، زبیر نیک‌نفس، محمدرضا آزادی و علیرضا رضایی را جذب کرده و قرارداد سیاوش یزدانی و آرش رضاوند نیز تمدید شده است. همچنین در تازه‌ترین تصمیم، امین قاسمی‌نژاد، مهاجم فصل گذشته پدیده مشهد که در لیست ابتدایی مجیدی قرار نداشت، به فهرست سرمربی استقلال اضافه شد.

درحال حاضر علاوه‌بر قاسمی‌نژاد، نفراتی چون شیمبا، جعفر سلمانی، رایان تفضلی، رضا اسدی و یکی دو بازیکن دیگر مدنظر استقلال هستند. استقلال تاکنون سه سهمیه لیگ برتری جذب کرده و می‌تواند ۴ بازیکن دیگر را نیز به خدمت بگیرد.

درباره امین قاسمی‌نژاد نیز شنیده می‌شود مدیر برنامه‌های این بازیکن به دنبال گرفتن فسخ قرارداد او با باشگاه پدیده مشهد است اما مالک این باشگاه که اتفاقا یک استقلالی دو آتیشه نیز محسوب می‌شود از انجام این کار و دادن رضایتنامه به مهاجم گلزن شمالی خود ممانعت کرده و مذاکرات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

نکته قابل توجه اینکه با وجود شنیده شدن پیشنهادات متعدد برای امین قاسمی‌نژاد اما این بازیکن با توجه به اینکه هنوز رضایتنامه خود را نگرفته با هیچ تیمی به صورت رسمی وارد مذاکره نشده است تا در ادامه بهانه‌ای به دست مسئولان پدیده داده نشود، هرچند باشگاه‌های خواستار قاسمی‌نژاد به صورت غیررسمی و در پشت پرده مذاکراتی را با این بازیکن انجام داده‌اند. با این حال حرف آخر درباره این مهاجم را باید حمیداوی، مالک پدیده یا همان شهر خودرو سابق بزند که هنوز موافقت خود را در این خصوص اعلام نکرده و در این مورد مدام امروز و فردا می‌کند.

نکته قابل توجه اینکه باشگاه پدیده عددی را هم برای دادن رضایتنامه فسخ قرارداد با امین قاسمی‌نژاد مشخص نکرده و به نظر می‌رسد آنها درحال سردواندن این بازیکن هستند؛ چراکه یک فصل دیگر با باشگاه مشهدی قرارداد دارد. قاسمی‌نژاد در تهران است و احتمالا همین روزها تیم جدیدش را مشخص خواهد کرد. باید دید فصل آینده قاسمی‌نژاد در کدام تیم بازی خواهد کرد.

 شیمبا ایران نیست

درباره لوسیانوپریرا که گفته می‌شود در فهرست خرید فرهاد مجیدی قرار دارد و با استقلال به توافق نهایی رسیده و به‌زودی قرارداد خود را با این باشگاه امضا می‌کند، این شایعه منتشر شد که او این روزها در اهواز است و با حضور در هیات فوتبال این شهر به دنبال آن است تا مجوز خروج از استان را بگیرد اما طبق شنیده‌های «فرهیختگان» این بازیکن به تازگی راهی برزیل شده و هنوز به ایران بازنگشته است اما در هر صورت مدیران استقلال در انتظار هستند لوسیانو پریرا برای عقد قرارداد به تهران بیاید تا بتوانند قرارداد او را نهایی کنند.