تاریخ : Tue 24 Aug 2021 - 10:58
کد خبر : 59203
سرویس خبری : سیاست

روح الامینی: میثاق ما با وزرا بر اساس قانون اساسی است

در اخطاری عنوان شد

روح الامینی: میثاق ما با وزرا بر اساس قانون اساسی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میثاق ما با وزرای کابینه بر اساس قانون اساسی بوده و قطعا اقدامات آنها را بر این اساس نظارت و پایش می کنیم.

به گزارش «فرهیختگان»، عبدالحسین روح الامینی در جلسه علنی امروز مجلس در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی بیان کرد: متاسفانه وزرای پیشنهادی در برنامه های خود به بندهای ۳، ۵ ،۶ ، ۹ و ۱۲ و ۱۳ اصل سوم قانون اساسی توجه چندانی نداشتند. در حالی که هر یک از این بندها باید در وزارتخانه های مختلف دنبال شود.

وی در ادامه اظهار کرد: در بند سوم برای کنار زدن استعمار و جلوگیری از نفوذ و مقابله با استبداد، خودکامگی و استعمار طلبی تاکید شده است. در بند نهم بر رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه و در بند سیزدهم ضرورت خودکفایی و توجه به اقتصاد کشور اشاره شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: میثاق ما با وزرای کابینه بر اساس قانون اساسی است و قطعا اقدامات آنها را بر اساس قانون نظارت و پایش می کنیم. خواسته ما این است که وزرای پیشنهادی  پیوستهای لازم در خصوص ۱۶ بند اصل سوم قانون اساسی را در برنامه های خود تا فردا به ما ارائه کنند تا ما بتوانیم ارزیابی انجام دهیم.