تاریخ : Mon 23 Aug 2021 - 02:46
کد خبر : 59102
سرویس خبری : دانشگاه

بهبودی بیماران بدحال خستگی ما را از تن به در کرد

بهبودی بیماران بدحال خستگی ما را از تن به در کرد

با توجه به شیوع ویروس دلتا باید توجه داشت که با مشاهده علائم بیماری باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کرد؛ چراکه این نوع از ویروس سرایت بیشتری داشته و به درمان کمتر پاسخ می‌دهد.

علیرضا آذرگون، فوق‌تخصص بیماری‌های ریه بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: «از فروردین امسال متاسفانه شیوع ویروس کرونا شدت پیدا کرد؛ البته در خردادماه تا حدی تعداد بیماران کاهش پیدا کرد اما متاسفانه مانند پیک‌های گذشته نتوانستیم این بیماری را کنترل کنیم. بنابراین پیک پنجم با شدت بیشتری نسبت به قبل آغاز شد تا جایی‌که هم تعداد مبتلایان و هم تعداد فوتی‌ها نسبت به گذشته افزایش دو تا سه‌برابری داشته است.»

 کادر درمان روزهای سختی را می‌گذرانند

او افزود: «با شرایط پیش‌آمده کادر درمان ازجمله پزشکان و پرستاران بیمارستان فرهیختگان با کار طاقت‌فرسایی مواجه شده‌اند و روزهای سختی را می‌گذرانند. کادر درمان بیمارستان در خط مقدم جنگ علیه کرونا ایستاده‌اند که باعث شدت خستگی آنها شده است.»  فوق‌تخصص بیماری‌های ریه بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: «البته بسیاری از بیماران بدحال بهبود پیدا کردند که همین موضوع خستگی ما را از تن به در کرد. بهترین خاطره من از زمان شیوع کرونا نیز به درمان همین بیماران بدحال اختصاص دارد؛ بیمارانی که امیدی به بهبودی آنها نبود اما با زحمات کادر درمان، توانستند سلامت کامل خود را به دست آورند. بسیاری از این بیماران دچار بیماری شدید کرونا شدند تا جایی‌که اکسیژن آنها به حداقل ممکن می‌رسید اما بعد از درمان توانستند روی پای خود بایستند که باعث خوشحالی تمام کادر درمان شد.»

 110 بیمار کرونایی در بیمارستان فرهیختگان بستری هستند

او خطاب به بیماران کرونایی گفت: «زمان طلایی مراجعه به بیمارستان را نباید از دست داد؛ بسیاری از بیماران فوتی بسیار دیر به بیمارستان مراجعه کرده بودند که همین موضوع باعث شد نتوانند در مقابل بیماری مبارزه کنند. با توجه به شیوع ویروس دلتا باید توجه داشت که با مشاهده علائم بیماری باید هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کرد؛ چراکه این نوع از ویروس سرایت بیشتری داشته و به درمان کمتر پاسخ می‌دهد.»

آذرگون با بیان اینکه بخش زیادی از کادر درمان بیمارستان فرهیختگان در خدمت بیماران کرونایی هستند، گفت: «تمام کادر درمان ازجمله پرستاران واقعا خسته شده‌اند و با شرایط سختی مواجه هستند؛ بسیاری از آنها حدود یک سال و نیم است که نتوانسته‌اند حتی یک روز مرخصی بروند. درحال‌حاضر حدود 110 بیمار کرونایی بستری هستند و روزانه حدود 80 نفر خدمات سرپایی دریافت می‌کنند.»

او در ادامه تصریح کرد: «البته به این آمار باید افرادی که به درمانگاه‌ها و یا آزمایشگاه‌ها مراجعه می‌کنند نیز اضافه شود. تمام امکانات و تجهیزات بیمارستان نیز به بیماران کرونایی اختصاص دارد؛ دستگاه تهویه مصنوعی، دستگاه‌های تنفس مصنوعی، اکسیژن‌ساز‌ها و... ازجمله خدماتی است که در بیمارستان فرهیختگان وجود دارد و خوشبختانه از نظر تجهیزات با مشکلی مواجه نیستیم. اما متاسفانه تعداد بیماران کرونایی به‌شدت افزایش پیدا کرده تا جایی‌که 13تخت اورژانس در اختیار این بیماران است.»  او خطاب به مردم درخواست کرد: «از مردم درخواست دارم بیشتر از گذشته پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و در تجمعات شرکت نکنند. حتی در بسیاری از عزاداری‌ها می‌توانند به‌صورت مجازی شرکت کنند؛ مسافرت‌ها باید کنسل شود؛ چراکه باعث شیوع هرچه بیشتر این بیماری خواهد شد. از مردم درخواست می‌کنم از شرکت در تجمعات به هر صورتی جلوگیری کنند.»