تاریخ : Sat 21 Aug 2021 - 16:40
کد خبر : 59031
سرویس خبری : سیاست

وزارت آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست/ باغگلی تجربه ندارد

قادری در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

وزارت آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست/ باغگلی تجربه ندارد

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش نیاز به یک وزیر کارکشته دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست.

به گزارش «فرهیختگان»، جعفر قادری در جلسه علنی عصر امروز(شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش درست است که یک وزارتخانه اقتصادی نیست اما گردش مالی در این وزارتخانه از بسیاری از وزارتخانه های دیگر بیشتر است و از طریق صندوق ذخیره فرهنگیان و کلاس های کنکور و تقویتی ظرفیت مالی زیادی در این وزارتخانه در حال گردش است و بر این اساس وزیر آموزش و پرورش باید تا حدی سابقه کار اقتصادی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما باید از درون خود این وزارتخانه فردی را برای تصدی وزارت آموزش و پرورش انتخاب کنیم، گفت: باغگلی تجربه، تخصص و حرفی برای گفتن ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رتبه باغگلی در دانشگاه، استادیاری است و وی حتی نتوانسته پایه سنواتی خودش را هم بگیرد. همچنین در هیئت مدیره جامعه رضوی هم او را نپذیرفتند و وی با وتو توانست ادامه کار دهد.

قادری ادامه داد: برخی از افراد می گویند که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به رئیس جمهور نزدیک است که این مسئله شرط لازم و کافی نیست و باید فردی وزیر آموزش و پرورش شود که به حوزه کاری این وزارتخانه مشرف باشد، بتواند مشکلات معیشتی فرهنگیان را پیگیری کند.

وی با تاکید براینکه وزارت آموزش و پرورش نیاز به یک وزیر کارکشته دارد، گفت: وزارت آموزش و پرورش محل آزمون و خطا نیست و این وزارتخانه با معیشت بیش از ۵۰ میلیون نفر از افراد جامعه سر و کار دارد و بهتر است که ما با باغگلی. مخالفت کنیم تا وی در جایهای دیگر سلسله مراتب را طی کند./ مهر