تاریخ : Thu 12 Aug 2021 - 21:20
کد خبر : 58745
سرویس خبری : سیاست

سفیر انگلیس باید تاوان اقدام شیطانی خود را پس دهد

علاءالدین بروجردی:

سفیر انگلیس باید تاوان اقدام شیطانی خود را پس دهد

سفیر انگلیس باید بداند امروز سال ۱۳٢۲ نیست . سفیر انگلیس باید تاوان این اقدام شیطانی خود را پس دهد و این امر نیازمند یک حرکت دقیق هوشمندانه است.

به گزارش «فرهیختگان»، علاءالدین بروجردی، معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص انتشار عکس مشترک سفیر روسیه و بریتانیا نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم
یادداشت

«انتظار نمی رفت روسیه فریب انگلیس را بخورد »

 سایمون شرک لیف سفیر جدید انگلیس در جمهوری اسلامی ایران که پذیرفتن وی به عنوان سفیر در ایران با تردیدهای جدی مواجه بود در اولین اقدام شیطانی خود و به عنوان ملاقات با سفیر روسیه در جمهوری اسلامی ایران دامی  را برای روس‌ها پهن کرد و موفق شد سفیر روسیه را در این دام قرار دهد.

 بسیار طبیعی است  که چنین ایده ای در زمان ملاقات به فکر وی  نرسیده باشد و او با یک حرکت شیطانی از قبل طراحی شده به سفیر روسیه در محل سفارت پیشنهاد می نماید که خوب است در ملاقات در محل ملاقات سال ۱۳۲۲ چرچیل  استالین و روزولت بنشینیم و عکس یادگاری بگیریم سفیر روسیه نیز سادگی به خرج داده و در این دام شیطانی قرار گرفته و به اصطلاح عکس یادگاری گرفته است خباثت دیگر سفیر انگلیس اینکه این خبر را خود منتشر نکرده بلکه از سادگی سفیر روسیه استفاده نموده و توسط وی آن را نشر داده است.

 بدون تردید یکی از اهداف سفیر انگلیس تخریب روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و روسیه است .

ذکر این نکته را ضروری می دانم که در این  تحلیل که به نظر واقعی می رسد چیزی از اقدام  کاملاً اشتباه سفیر روسیه کم  نمی‌کند و وی باید پاسخگوی این خطای بزرگ سیاسی خود باشد.

سفیر انگلیس باید بداند امروز سال ۱۳٢۲ نیست . امروز روزی است که فرزندان غیور و شجاع این ملت بزرگ سربازان انگلیسی را به خاطر یک تجاوز احتمالاً مبتنی بر خطا در اروندرود به اسارت می گیرند و آنها را تنبیه می نمایند.

 سفیر انگلیس باید تاوان این اقدام شیطانی خود را پس دهد  و این امر نیازمند یک حرکت دقیق هوشمندانه است.

 اینجانب اقدام بی خردانه صورت گرفته را به شدت محکوم می نمایم انتظار می رود وزارت خارجه و دیگر ارگان های مسئول به سادگی از این حرکت شیطانی نگذرند.