تاریخ : Wed 04 Aug 2021 - 03:00
کد خبر : 58315
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

مشورت با همه اهالی فرهنگ

فاطمه سلیمانی، نویسنده:

مشورت با همه اهالی فرهنگ

کمک گرفتن از همه اقشار فرهنگی تاکید می‌کنم همه اقشار؛ بسیار می‌تواند در پیشبرد کارها مناسب باشد. نکته بعدی اینجاست که باید رایزنی مداوم با فعالان عرصه فرهنگ داشته باشند. من به عنوان یک نویسنده که هم تولیدکننده محصول فرهنگی هستم و هم مصرف‌کننده، در همین ابتدا به عنوان یک مصرف‌کننده، می‌گویم در حوزه کتاب باید نظارت روی توزیع عادلانه کاغذ دولتی برای همه ناشران وجود داشته باشد.

عاطفه جعفری، روزنامه‌نگار: فاطمه سلیمانی، نویسنده و فعال فرهنگی که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می‌کند، درمورد خواسته‌هایی که می‌توان از دولت جدید و مدیران فرهنگی جدید داشت، می‌گوید: «کمک گرفتن از همه اقشار فرهنگی تاکید می‌کنم همه اقشار؛ بسیار می‌تواند در پیشبرد کارها مناسب باشد. نکته بعدی اینجاست که باید رایزنی مداوم با فعالان عرصه فرهنگ داشته باشند. من به عنوان یک نویسنده که هم تولیدکننده محصول فرهنگی هستم و هم مصرف‌کننده، در همین ابتدا به عنوان یک مصرف‌کننده، می‌گویم در حوزه کتاب باید نظارت روی توزیع عادلانه کاغذ دولتی برای همه ناشران وجود داشته باشد، که منجر به کنترل قیمت می‌شود، باید نظارت روی کیفیت و قیمت کتاب باشد. من شاید بیش از یک مخاطب عادی مشتری محصولات فرهنگی باشم. چون به‌خاطر حرفه‌ام به این محصولات نیاز دارم. برای همین خیلی باید روی مساله نظارت و دقت شود.

نکته دیگر اینجاست که باید به جای تمرکز روی ممیزی از تولید محتوای خوب حمایت کنند. این محصول خوب هم محتوا را شامل می‌شود و هم کیفیت را. حالا این محصول هم می‌تواند کتاب باشد هم فیلم. در حوزه کتاب باید تمرکز روی جلوگیری از قاچاق کتاب و جلوگیری از چاپ و فروش کتاب‌های افست باشد.

توقعاتم به‌عنوان یک نویسنده این است که مدیران جدید تلاش کنند تا قانون کپی‌رایت در کشورمان به یک جایی برسد که بتوان از ترجمه‌های کیلویی و بی‌کیفیت که در این عرصه وجود دارد جلوگیری شود. متمرکز کردن جشنواره‌ها و نظارت روی عملکرد آنها، حمایت از تولیدات خوب فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و نکته آخر که بسیار مهم است توجه جدی به سینمای کودک‌ونوجوان است.»