تاریخ : Wed 04 Aug 2021 - 02:59
کد خبر : 58301
سرویس خبری : ورزش

ساروی برنز گرفت، ‌گرایی در یک قدمی طلا

ساروی برنز گرفت، ‌گرایی در یک قدمی طلا

یازدهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو درحالی دیروز (سه‌شنبه) پیگیری شد که نمایندگان ایران در دو رشته کشتی فرنگی و وزنه‌برداری به میدان رفتند. در کشتی فرنگی محمدهادی ساروی در دیدار رده‌بندی وزن 97 کیلوگرم و برای کسب مدال برنز با «آروی مارتین ساوولاینِن» از فنلاند مبارزه کرد و 9 بر 2 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

به گزارش «فرهیختگان»: یازدهمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو درحالی دیروز (سه‌شنبه) پیگیری شد که نمایندگان ایران در دو رشته کشتی فرنگی و وزنه‌برداری به میدان رفتند. در کشتی فرنگی محمدهادی ساروی در دیدار رده‌بندی وزن 97 کیلوگرم و برای کسب مدال برنز با «آروی مارتین ساوولاینِن» از فنلاند مبارزه کرد و 9 بر 2 به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد. این دومین مدال کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها بود.

در دیدار رده‌بندی وزن 77 کیلوگرم هم محمدعلی‌گرایی برابر «شوهی یابیکو» از ژاپن قرار گرفت و 13 بر 3 شکست خورد و ضمن از دست دادن مدال برنز، در رده پنجم ایستاد.

در رقابت‌های وزن 67 کیلوگرم، محمدرضا‌ گرایی در دور نخست و در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «جولیان استون هورتا آسیویدو» از کلمبیا رفت و با برتری 8 بر صفر مقابل حریف خود پیش از پایان تایم دوم به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرد. گرایی در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف فرانک استابلر قهرمان جهان از آلمان رفت و برابر این حریف قدرتمند 5 - 5 پیروز شد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. گرایی برای فینالیست شدن، به مصاف «راماز زویدزه» از گرجستان رفت و 6 بر یک به برتری دست یافت و راهی فینال شد تا دومین مدال کاروان ایران قطعی شود. او بعدازظهر امروز و از ساعت 14:41 به وقت تهران، دیدار نهایی را برابر «پرویز نسیبوف» از اوکراین برگزار خواهد کرد.

در وزنه‌برداری علی هاشمی نماینده کشورمان در گروه A دسته 109 کیلوگرم به روی تخته رفت. او در حرکت یک‌ضرب به ترتیب وزنه‌های 177، 181 و 184 کیلوگرمی با موفقیت روی سر نگه داشت و پس از نمایندگان ارمنستان (195 کیلوگرم)، ازبکستان (193 کیلوگرم)، بلغارستان (189 کیلوگرم) و روسیه (188 کیلوگرم) در رده پنجم ایستاد. هاشمی در حرکت دوضرب سه بار پیاپی در مهار وزنه‌های 226، 226 و 228 کیلوگرمی ناموفق ظاهر شد و بدون آنکه رکوردی در مجموع برایش به ثبت برسد، اوت کرد.