تاریخ : Tue 03 Aug 2021 - 01:08
کد خبر : 58241
سرویس خبری : دانشگاه

مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد  به مصاف بحران آب می روند

گزارش«فرهیختگان» از اقدامات مراکز تحقیقاتی آب دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص مدیریت منابع آب

مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد به مصاف بحران آب می روند

در دهه‌‌های گذشته موضوع خشکسالی و راه‌های حل بحران کمبود آب ازجمله مهم‌‌ترین و راهبردی‌ترین موضوعات مورد بررسی متخصصان و کارشناسان مربوط بوده که سهم تحقیقات و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی را در این میان نمی‌توان نادیده گرفت؛ مراکز تحقیقاتی زیادی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که درخصوص مدیریت منابع آب و نحوه‌ مصرف بهینه‌ آب در جامعه امروز فعالیت می‌کنند.

سارا طاهری، روزنامه‌نگار: بسیاری از نقاط جهان با بحران کم‌آبی و خشکسالی روبه‌رو هستند؛ برخی کشورها و مناطق، عملکرد خوبی در مقابله با این شرایط داشته‌اند اما کشورمان این روزها با بحران کم‌آبی شدیدی روبه‌رو است. در دهه‌‌های گذشته موضوع خشکسالی و راه‌های حل بحران کمبود آب ازجمله مهم‌‌ترین و راهبردی‌ترین موضوعات مورد بررسی متخصصان و کارشناسان مربوط بوده که سهم تحقیقات و پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی را در این میان نمی‌توان نادیده گرفت؛ مراکز تحقیقاتی زیادی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که درخصوص مدیریت منابع آب و نحوه‌ مصرف بهینه‌ آب در جامعه امروز فعالیت می‌کنند. هرکدام از این مراکز ماموریت ویژه‌ای را در دست دارند، به‌طور مثال مرکز تحقیقات علوم آب و محیط‌‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب را دنبال می‌کند یا مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ارائه راهبردها و راهکارهایی برای تعدیل مصرف آب را برعهده گرفته است.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس مرکز تحقیقات شیمی و محیط‌‌زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد:/سنجش و ارزیابی کیفیت آب موجود در دستور کار (لینک)
 
رئیس مرکز تحقیقات مطالعات آب دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان:/طرح بازیابی پساب دنبال می‌شود (لینک)
 
رئیس مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه دانشگاه آزاد:/راهکارهای بهینه‌سازی مصرف آب را ارائه می‌دهیم (لینک)
 
رئیس مرکز تحقیقاتی علوم آب و محیط‌‌زیست دانشگاه آزاد استان خوزستان خبر داد/ساخت پکیج‌های تصفیه فاضلاب در مرکز تحقیقات استان خوزستان (لینک)