تاریخ : Mon 02 Aug 2021 - 13:42
کد خبر : 58217
سرویس خبری : دانشگاه

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و ستاد رشد و نوآوری بسیج

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و ستاد رشد و نوآوری بسیج

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد رشد و نوآوری بسیج منعقد شد.

به گزارش «فرهیختگان» به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم امضاء تفاهم نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد رشد و نوآوری بسیج با حضور دکتر وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی رئیس پور مدیرکل اداره ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و دکتر مهدی حقی دبیر ستاد رشد و نوآوری بسیج برگزار شد.

قائم مقام معاونت تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه یکی از مشکلات جدی در حوزه اقتصاد دانش بنیان، نگاه جزیره ای و بخشی است، گفت: تمامی ظرفیت ها و بخش های کشور باید نقش خود را در اقتصاد دانش بنیان ایفا کنند، زیرا براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش بنیان راه میان بر برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: جهاد سازندگی در اوایل انقلاب کار بسیج کردن نیروها را در دستور کار داشت و بستر برای ورود منسجم و مفید هر تخصصی به میدان مهیا شد که خوشبختانه پیشرفت و سازندگی خوبی در کشور ایجاد شد.

ضرغامی تاکید کرد: در حوزه دانش بنیان نیز تمام بخش های کشور اعم از وزارت خانه ها، دانشگاه ها و اقشار مختلف باید نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی تحقق گام دوم انقلاب را مستلزم توجه ویژه به جوانان دانست و گفت: در گام دوم انقلاب ۴۰ بار از جوانان یاد شده و برای پیشبرد اهداف مطروحه در گام دوم انقلاب باید به ظرفیت جوانان توجهی ویژه داشت.

دبیر ستاد رشد و نوآوری بسیج نیز در این جلسه گفت: در همه استان ها ستاد تجاری سازی طرح های دانش بنیان ایجاد شده تا با بهره گیری از ظرفیت ها به نیازهای فناوری استان ها پاسخ دهد.

حقی از فعال سازی ظرفیت های اقتصاد دانش بنیان در همه استانهای کشور خبر داد و گفت: زیرساخت های لازم در این خصوص مهیا شده تا بستر برای تجاری سازی فراهم شود.