تاریخ : Wed 28 Jul 2021 - 02:20
کد خبر : 57957
سرویس خبری : دانشگاه

جشن دانشجویی غدیر  در کنار نیازمندان

«فرهیختگان» از برنامه‌ریزی ویژه دانشجویان در ایام عید غدیر گزارش می‌دهد

جشن دانشجویی غدیر در کنار نیازمندان

امروز که در یک‌قدمی عید غدیر قرار داریم، دوباره شاهد فعالیت خیرخواهانه دانشجویان در دانشگاه‌‌های مختلف برای کمک مومنانه به مردم کم‌برخوردار شهر‌‌های مختلف کشور هستیم، ازجمله آن می‌توان به فعالیت خیریه‌‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران، سمنان، شریف، علوم پزشکی شهیدبهشتی، دانشگاه آزاد بجنورد و گیلان اشاره کرد.

نیلوفر هوشمند، روزنامه‌نگار: تحولات دانشگاه‌ها در ایام کرونا، سمت‌وسوی خاصی به فعالیت‌‌های دانشجویی بخشید. پیش از این ایام هم توجه و کمک به نیازمندان مورد توجه فعالان دانشجویی بود اما ظهور کرونا و البته سخت شدن زندگی برای اقشار کم‌درآمد موجب شد بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌‌های تشکیلاتی سمت‌وسوی این کمک‌ها رود. شاهد مثال آن هم روزهای کرونایی یک‌سال‌ونیم گذشته است که دانشجویان نیکوکار در ماه‌ها و روزهایی که مردم به‌دلیل بحران اقتصادی ناشی از کرونا مشاغل خود را از دست داده بودند یا با سختی‌‌های معیشتی ناشی از کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کردند با راه‌اندازی پویش‌‌های مختلف به همدلی مومنانه پرداخته و تلاش کرده‌اند سفره مردم خالی نماند و هیچ‌مردی شرمنده خانواده‌اش نشود.

امروز که در یک‌قدمی عید غدیر قرار داریم، دوباره شاهد فعالیت خیرخواهانه دانشجویان در دانشگاه‌‌های مختلف برای کمک مومنانه به مردم کم‌برخوردار شهر‌‌های مختلف کشور هستیم، ازجمله آن می‌توان به فعالیت خیریه‌‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران، سمنان، شریف، علوم پزشکی شهیدبهشتی، دانشگاه آزاد بجنورد و گیلان اشاره کرد.

 توزیع ۲هزار پرس غذای گرم در مناطق محروم تهران

خیریه دانشجویی «صبح امید» دانشگاه تهران با توجه به فرارسیدن ایام عید غدیر برنامه توزیع دوهزار پرس غذای گرم در مناطق محروم تهران را تدارک دیده است. سلیمانی مسئول این خیریه با اشاره به اهمیت اطعام در روز عید غدیر خم افزود: «در روز عید غدیر پخت هزار پرس غذای گرم برای مناطق محروم تهران را درنظر گرفته‌ایم و طبق وعده خیرین هم قرار است هزار پرس غذای گرم دیگر هم به خیریه برای این روز اهدا شود تا در میان محرومان توزیع شود.»

مسئول خیریه دانشجویی صبح امید دانشگاه تهران همچنین اظهار کرد: «یکی دیگر از کارهایی که برای این روز بزرگ در نظر داریم تهیه و توزیع هزار بسته ارزاق خشک غذایی به‌همراه گوشت برای مردم محروم و آسیب‌دیده از کرونا است که از روز عید غدیر توزیع آن آغاز و تا یک هفته ادامه خواهد داشت.»

  شریفی‌ها 1400 بسته غذایی توزیع می‌کنند

همچنین خیریه الزهرا(س) دانشگاه شریف به مناسبت عید غدیر فراخوانی را منتشر کرده که طی آن برای تهیه و توزیع مجموعا ۱۴۰۰ بسته غذایی و غذای گرم آماده دریافت کمک‌های مردمی است. این ۱۴۰۰ بسته غذایی و غذای گرم قرار است تا در مناطق محروم شهر تهران توزیع شود. این اتفاق مبارک و همدلی دانشجویان خیر فقط به تهران محدود نشده و دانشجویان نیکوکار دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاه گیلان با همکاری جامعه اسلامی این استان برای روز عید غدیر قرار است غذای گرم تهیه و میان محرومان این استان توزیع کنند، فعالیت خیریه‌‌های گروهی این دانشجویان نام مجمع خیرین دانشگاهیان دانشگاه گیلان را به‌خود گرفته است.

کمک‌های غدیریه دانشجویان آزاد بجنورد به مردم محروم

دانشجویان دانشگاه آزاد بجنورد در این کار خیر گوی سبقت را ربوده‌اند و با همت بسیج دانشجویی این دانشگاه قرار است سه‌هزار وعده غذایی که پیش از این با نام پویش «اطعام علوی» برای جذب کمک‌های مردمی فعال شده بود میان نیازمندان و افراد کم‌درآمد این شهر توزیع شود.

از دیگر فعالیت‌هایی که از سوی دانشجویان استان‌ها برای عید غدیر انجام می‌شود، می‌توان به راه‌اندازی پویش «همدلی کریمانه و کمک مومنانه» از سوی دانشگاهیان دانشگاه سمنان اشاره کرد که با هدف تهیه و توزیع بسته‌‌های معیشتی میان نیازمندان در ایام عید غدیر کلید خورده است. گفتنی است برگزاری این پویش به چهار دوره قبل یعنی ماه رمضان، عید غدیر، ایام فاطمیه  و شب عید نوروز باز می‌گردد که در آن دانشگاهیان دانشگاه سمنان اعم از اساتید، کارمندان و دانشجویان با همکاری یکدیگر میان اقشار آسیب‌دیده بسته‌های معیشتی توزیع کردند.

بسیج علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی نیز از این قافله عقب‌نمانده و طرح اطعام عید غدیر را جهت تهیه ۱۵۰ پرس غذا برای جشن عید غدیر و توزیع در مناطق محروم آغاز کرده بود. جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این طرح از تیرماه آغاز و تا پنجم مرداد ادامه داشت.