تاریخ : Tue 27 Jul 2021 - 02:02
کد خبر : 57914
سرویس خبری : ورزش

برای مسابقات تیمی  با روحیه و آماده هستیم

پاکدامن در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: «ژیلاگی» گربه‌سیاه شمشیربازی است

برای مسابقات تیمی با روحیه و آماده هستیم

ما هنوز یک فرصت دیگر داریم و امیدوارم در مسابقات تیمی بتوانیم شرایط خوبی را برای پیروزی مهیا کنیم و بتوانیم مدال خوش‌رنگ برای کشورمان بگیریم.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: سابریست‌های ایران با قرعه سخت، سخت تلاش کردند تا صاحب سکو و مدال شوند و انتظاری را که خود و مردم از شمشیربازان دارند، برآورده کنند، ولی همه چیز سخت‌تر از آن چیزی که تصور می‌شد پیش رفت. مجتبی عابدینی بعد از یک بازی جوانمردانه و پیروزی برابر شمشیرباز کانادایی مقابل «ژیلاگی» که شاید می‌توان او را گربه‌سیاه شمشیربازی دانست، ایستاد که به‌خاطر همان قرعه سخت و دردی که از یک آسیب قدیمی تحمل می‌کرد از دور رقابت‌ها کنار رفت، محمد رهبری هم بعد از پیروزی مقابل شمشیرباز فرانسوی تسلیم ورزشکار ایتالیایی شد و از مسابقات حذف شد و علی پاکدامن بعد از کسب دو پیروزی، در مسابقه بعدی مقابل ژیلاگی مجارستانی که توانسته بود کاپیتان تیم‌ملی ایران را شکست دهد، ناکام ماند تا در مسابقات انفرادی بی‌مدال باشیم و منتظر چهارشنبه و مسابقات تیمی این رشته بمانیم. البته «ژیلاگی» که دو شمشیرباز خوشنام ایران را شکست داده بود مدال طلای سابر را به‌دست آورد تا بیشتر به قرعه سخت ورزشکاران ایران واقف شویم. ورزشکاران سابر ایران که البته یکی از رشته‌های پرامید برای کسب مدال در المپیک هم به‌شمار می‌رفتند از دور مسابقات انفرادی کنار رفتند تا حالا با انگیزه بیشتر به رقابت‌های تیمی فکر کرده و برایش تلاش کنند. به بهانه چهارشنبه‌ای که برای تماشای قدرت شمشیربازان ایران، منتظر حضور ورزشکاران ایران هستیم، با علی پاکدامن که توانست به مرحله یک‌چهارم نهایی برسد، همصحبت شدیم. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با این ملی‌پوش شمشیربازی را در ادامه می‌خوانید.

«ژیلاگی» به‌نوعی کابوس تیم ایران در این دور از رقابت‌ها شد و شما هم در مرحله یک‌چهارم از ادامه مسابقات کنار رفتید، از پیروزی‌هایتان در این مسابقه و رقابت با رقیب مجار بگویید.

ژیلاگی رقیب خوبی است و می‌تواند گربه‌سیاه ایرانی‌ها یا هر کشور دیگری محسوب شود، او بالاخره بازیکنی است که سه طلای المپیک در بخش انفرادی و چندین مدال متعدد و رنگارنگ جهانی و مسابقات دیگر را به‌دست آورده و شمشیرباز بسیار خوبی است. خداراشکر توانستم دور اول با حریف قدرتمندم از مجارستان رقابت کنم، «زاتماری» دو دوره قهرمان جهان شده، مدال‌های خوش‌رنگ زیادی را هم در کارنامه‌اش دارد که حریف بسیار سرسختی است و می‌توانم بگویم کمتر از «آرون ژیلاگی» نیست که درنهایت توانستم در بازی اول شکستش دهم. خیلی انگیزه داشتم؛ چراکه برای درخشش و نشان‌دادن خودم آمده بودم تا کشورم را صاحب یک مدال کنم که متاسفانه میسر نشد. در دور دوم هم با شمشیرباز و کاپیتان تیم‌ملی آلمان که بازیکن بسیار قابل و نفر پنجم رنک بود که البته سابقه حضور و کسب مدال در المپیک و همچنین کسب چندین مدال جهانی را داشت، توانستم رقابت کنم و این حریف سخت را شکست دهم.

با این حساب مسیر بسیار سختی داشتی.

بله، واقعا لاین من سخت‌ترین لاین بود و همه‌ خوب‌های دنیا در آن لاین بودند.

توقع‌ها از تیم‌ملی شمشیربازی بالا بود، این انتظار روی عملکرد شما تاثیری گذاشت؟

توقع از تیم‌ملی شمشیربازی از سال 2016 به این سمت همیشه بالا بوده است و ما هم خداراشکر توانستیم توقع‌ها را بالا ببریم، ولی این انتظار و توقع تاثیری در بازی من نداشت.

میزبانی مسابقات تا الان چطور بود؟

میزبانی ژاپنی‌ها عالی بود و خداراشکر فعلا هیچ مشکلی نیست.

شما و تیم‌ملی شمشیربازی هنوز فرصت رقابت تیمی و برنامه‌ای برای سکو در آن رقابت‌ها دارید. پیش‌بینی‌ات چیست؟

بله، ما هنوز یک فرصت دیگر داریم و امیدوارم در مسابقات تیمی بتوانیم شرایط خوبی را برای پیروزی مهیا کنیم و بتوانیم مدال خوش‌رنگ برای کشورمان بگیریم.

شرایط جسمی و روحیه شما و بقیه بچه‌ها برای رقابت تیمی چطور است؟

هم روحیه‌مان و هم شرایط جسمانی و به‌طور کل همه چیز عالی است و آماده مسابقه هستیم.