تاریخ : Sun 25 Jul 2021 - 01:43
کد خبر : 57805
سرویس خبری : ورزش

آلکنو نشان داد استراتژی‌مان  در لیگ ملت‌ها درست بود

کارخانه در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: برای شکست لهستان اراده داشتیم، با کار تیمی پیروز شدیم

آلکنو نشان داد استراتژی‌مان در لیگ ملت‌ها درست بود

ما نشان دادیم این باور، توانمندی و قابلیت در تیم‌ملی والیبال ایران وجود دارد. در راه اهدافی که برای سکوی المپیک تعریف کردیم یکی از تیم‌های بزرگ را شکست دادیم و این توانایی و اراده وجود دارد، بنابراین راه زیادی در پیش داریم و دیگر راه پس نداریم و باید به‌دنبال هدف باشیم و از همه ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم که امروز اینچنین شد و از کادرفنی که خیلی عالی و خونسرد عمل کردند گرفته تا بازیکنان در میدان همه و همه بی‌نظیر و عالی بودند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص پیروزی والیبالیست‌های ایران در گام نخست مقابل لهستان در المپیک توکیو، اظهار داشت: «بازی را دیدم، ملی‌پوشان بی‌نظیر بودند، این درحالی است که ما مقابل تیم دوم دنیا بازی می‌کردیم. لهستان سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی جهان عنوان قهرمانی را به‌دست آورد و یک‌ماه پیش نیز نایب‌قهرمان جهان شده بود و ما چنین تیمی را شکست دادیم و این نشان می‌دهد که دست به کار بزرگی زدیم. ما با لیاقت و شایستگی بازی را بردیم و فوق‌العاده بودیم. ما اگر می‌خواستیم لهستان را ببریم باید کم‌اشتباه ظاهر می‌شدیم و عملکرد فنی خوبی را به نمایش می‌گذاشتیم و همین‌طور هم بودیم. البته یک جاهایی روی سرویس‌ها اشتباه‌هایی را داشتیم و خطاها‌مان بالا بود که البته این موضوع طبیعی هم بود؛ چراکه اگر می‌خواستیم بازیکنانی مانند لئون و دیگر بزرگان لهستان را از کار بیندازیم باید سرویس خوب می‌زدیم و همین اتفاق هم افتاد و همین موضوع باعث شد تا بعضا خطاهایی را هم در امر سرویس مرتکب شویم‌.»

وی ادامه داد: «لهستان در ترکیب خود بازیکن بزرگی مثل لئون که یک بازیکن شاخص و تاثیرگذار است را در خدمت داشت، اما او در هیچ بازی به اندازه این دیدار دفاع نشده و او فقط روی سرویس‌ها کار خاصی را انجام داد و اگر هم دو ست از ما گرفتند روی سرویس‌های لئون باعث شد تا لهستان به این امر برسد در غیر این صورت بازیکنان ما با تسلط روی این بازی توانستند دست به کار بزرگی زده و لهستان را شکست دهند.»

کارخانه تاکید کرد: «اگر نفر به نفر بخواهید بسنجید تمامی بازیکنان ما در همه پست‌ها از بازیکنان لهستان یک سروگردن بالاتر بودند. پاسور ما از پاسور آنها، دفاع وسط‌های ما از دفاع وسط‌های لهستان به‌مراتب بهتر بودند و لیبرو‌های ما نیز همچنین، ۲ دریافت‌کننده قدرتی ما هم میلاد عبادی‌پور و هم میثم صالحی در حمله عالی و بی‌نظیر ظاهر شدند. سعید معروف، امیر غفور و همه و همه عالی بودند و ما اگر می‌خواستیم بازی را ببریم باید در کار تیمی و گروهی بهتر عمل می‌کردیم که همین اتفاق هم افتاد و واقعا از این لحاظ سرتر از حریف بودیم و روی همین اصل هم لهستان را برده و درواقع روی کار تیمی بردیم و کم‌اشتباه ظاهر شدیم و متحد و منسجم بودیم و برای بردن اراده داشتیم.»

این کارشناس والیبال کشورمان تاکید کرد: «ما در تورنمنت‌های بزرگ گذشته معمولا بد شروع می‌کردیم، اما اینجا خوب شروع کردیم و تیم بزرگی را بردیم. معمولا هدفگذاری ما اینچنین است که از مراحل اول صعود کنیم و این بار تیم بزرگی را از سر راه خود برداشتیم. تا قبل از دیدار مقابل لهستان یک وزنه سنگین روی دوش ما بود که بازی با این تیم چه خواهد شد، اما ثابت کردیم که کارمان درست بوده و استراتژی آلکنو که در لیگ ملت‌ها از لحاظ کسب نتیجه، بازی‌ها را از دست بدهیم و همه نیرو و توان‌مان را برای المپیک بگذاریم درست بوده است، اما به‌نظر من کار تمام نشده و با بردن تیم لهستان هنوز راه ادامه دارد و نباید این‌طور باشد که چون لهستان را بردیم نسبت به سایر بازی‌ها و تیم‌های دیگر در گروه بی‌تفاوت باشیم؛ چراکه پیروزی در همه دیدارها اهمیت خاص خود را دارد و امیدوارم اینچنین نباشد که تیم‌هایی مثل ونزوئلا یا ژاپن و کانادا را دست‌‌کم بگیریم.»

وی تصریح کرد: «ما نشان دادیم این باور، توانمندی و قابلیت در تیم‌ملی والیبال ایران وجود دارد. در راه اهدافی که برای سکوی المپیک تعریف کردیم یکی از تیم‌های بزرگ را شکست دادیم و این توانایی و اراده وجود دارد، بنابراین راه زیادی در پیش داریم و دیگر راه پس نداریم و باید به‌دنبال هدف باشیم و از همه ظرفیت‌ها به‌خوبی استفاده کنیم که امروز اینچنین شد و از کادرفنی که خیلی عالی و خونسرد عمل کردند گرفته تا بازیکنان در میدان همه و همه بی‌نظیر و عالی بودند.»

کارخانه در پاسخ به این سوال که آیا تیم‌ملی والیبال ایران را در قامت سکوی المپیک می‌بیند یا خیر، تاکید کرد: «اگر این راه ادامه داشته باشد یعنی که فقط به این برد بسنده نکنیم، چون سکوی المپیک را فقط با یک پیروزی نمی‌دهند، بالاخره بازی‌های بزرگ دیگر هم مانده و زود است از حالا قضاوت کنیم، ما باید رفته‌رفته و مرحله‌به‌مرحله جلو برویم و باید انرژی و توان‌مان را تقسیم کنیم. مطمئنا باید در بازی بعدی کم‌اشتباه‌تر و هماهنگ‌تر باشیم و اگر بتوانیم با این سیستم و برنامه‌ریزی جلو برویم، می‌توان امیدوار بود. مهم این است که عملکردمان عالی باشد و فوق‌العاده باشیم و بتوانیم از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم.»

وی در پاسخ به این سوال که این نگرانی وجود ندارد که دوباره از میانه راه مثل لیگ ملت‌ها عملکرد ملی‌پوشان والیبال نزولی شده و آنها افت کنند، گفت: «الان هم با یک برد نه همه‌چیز تمام شده و نه اتفاقی افتاده، چون تازه اول راه هستیم؛ اما دم بچه‌ها گرم چون یک بازی‌ای که خیلی تحت فشار بودیم را بردیم، یعنی زمانی بازی را بردیم که ما خیلی تحت فشار بودیم و لهستان نیز زمانی باخت که خیلی تحت فشار بود و این نشان می‌دهد که ما تمرکزمان بر بازی بهتر بوده و بهتر بازی کردیم.»