تاریخ : Thu 15 Jul 2021 - 03:29
کد خبر : 57385
سرویس خبری : ورزش

دربی انتقامی

یحیی و فرهاد با انگیزه تلافی پا به دربی 96 می‌گذارند

دربی انتقامی

دربی ۹۶ بین سرخابی‌های پایتخت امشب برگزار می‌شود و ۲ تیم از ساعت۱۹:۴۵ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. استقلال درحالی پا به این دیدار می‌گذارد که توانسته در هفت بازی اخیر به ۶برد و یک تساوی دست پیدا کند.

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه نگار: دربی ۹۶ بین سرخابی‌های پایتخت امشب برگزار می‌شود و ۲ تیم از ساعت۱۹:۴۵ در مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. استقلال درحالی پا به این دیدار می‌گذارد که توانسته در هفت بازی اخیر به ۶برد و یک تساوی دست پیدا کند. آبی‌پوشان تهرانی در این دیدارها مقابل ذوب‌آهن اصفهان، صنعت نفت آبادان، شهرخودرو مشهد، گل‌گهر سیرجان، تراکتور تبریز و سایپای تهران به برتری دست پیدا کرد و مقابل آلومینیوم در اراک به تساوی بدون گل رضایت داد.

پرسپولیس نیز بعد از دربی برگشت لیگ برتر که با برتری این تیم به پایان رسید هفت دیدار از سری رقابت‌های لیگ برتر جام‌حذفی و سوپرجام برگزار کرد و این تیم نیز به‌جز تساوی مقابل فولاد در ۶دیدار دیگر به برتری رسید تا دو تیم از این جهت در شرایط کاملا مشابهی به یکدیگر برسند.

استقلال با هدایت فرهاد مجیدی آخرین‌بار در هفته بیست‌وسوم لیگ برتر و در دیدار با پرسپولیس با یک گل شکست خورد. تک‌گل آن دیدار توسط عیسی آل‌کثیر در دقیقه۵۵ به ثمر رسید. بعد از آن استقلال احیا شد و توانست در جدول رده‌بندی هم به وضیعت خود سروسامان ببخشد و رتبه‌سومی و کسب سهمیه آسیایی را قطعی کند. این درحالی است که پرسپولیسی‌ها از همان دیدار فاصله خود را با رقیب سنتی خود زیاد کردند و خود را به‌همراه سپاهان به‌عنوان دو تیمی که بخت اول قهرمانی را دارند، معرفی کردند. همچنین استقلال در هفت دیدار اخیر خود ۱۱گل به ثمر رسانده و تنها ۲بار گل خورده و در این مدت پنج کلین‌شیت داشته است.

انتقام پررنگ!

در این بین فرهاد مجیدی به شاگردانش وعده داده بود درصورتی که نارنجی‌پوشان تهرانی را شکست بدهند به آنها پاداش ویژه‌ای پرداخت خواهد کرد. او یکشنبه گذشته برای اینکه روحیه شاگردانش را در آستانه دربی افزایش دهد پیش از شروع تمرین به هریک از بازیکنانش ۱۰میلیون تومان پاداش داد.

با این حال فرهاد که می‌خواهد انتقام دربی آخر را بگیرد برای این بازی پاداش بسیار ویژه‌ای را تعیین کرده تا جایی که برخی گمانه‌زنی‌ها و شایعات از پاداش دومیلیاردی مجیدی برای بازیکنانش درصورت پیروزی در این دیدار خبر دادند، این درحالی است که در آستانه این دیدار حساس بخشی از مطالبات سرخ‌پوشان پرداخت شد و طبق ادعای برخی رسانه‌ها بازیکنان پرسپولیس روز گذشته حدود ۱۰درصد از قرارداد خود را دریافت کردند تا به این ترتیب انگیزه سرخ‌پوشان نیز افزایش پیدا کرده تا در راستای حفظ انگیزه‌های یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس برای گرفتن انتقام دربی حذفی فصل گذشته این اقدام پیش از دربی مفید به فایده و موثر تلقی شود.

رادو برگشت، شیخ در اندیشه طلسم‌شکنی

طلسم جالب درخصوص استقلال در دربی‌ها این است که هنوز هیچ بازیکن ‌خارجی نتوانسته برای این تیم در دربی گل بزند و حالا شیخ دیاباته تنها بازیکنی است که می‌تواند این طلسم را بشکند. با توجه به اینکه هرویه میلیچ هم ایران را ترک کرده و عملا از استقلال جدا شده، حالا دیاباته این شانس را دارد تا بعد از سال‌ها و برای اولین‌بار در مصاف با پرسپولیس گل بزند و نام خودش را تاریخ‌ساز کند. البته با توجه به عملکرد خوب مهدی قایدی و ارسلان مطهری در بازی‌های گذشته اینکه دیاباته –که اخیرا از باشگاه شکایت و پنجره استقلال را هم بسته است- از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال به میدان برود، کمی دور از ذهن است اما این مهاجم بلندقامت شانس حضور در دربی را در نیمه دوم خواهد داشت و اگر این اتفاق بیفتد، می‌تواند به اولین گلزن خارجی استقلال در تاریخ مسابقات با پرسپولیس تبدیل شود.

همچنین بوژیدار رادوشوویچ دروازه‌بان کروات سرخ‌پوشان که پس از ۵۰روز غیبت، به ایران بازگشت نیز روز گذشته در باشگاه حضور یافت و نشستی را با مسئولان باشگاه برگزار و بخشی از قراردادش را دریافت کرد تا مشکلات حل شود اما باید دید با توجه به دوری از تمرینات روی نیمکت قرمزها قرار می‌گیرد یا خیر.

همه گلزنان فعلی دربی

در فهرست دربی‌های پایتخت و از جمع بازیکنان فعلی دو تیم استقلال و پرسپولیس، ۶بازیکن از سرخ‌ها و ۵بازیکن از آبی‌ها در دربی‌های گذشته گل زده‌اند. بین بازیکنان گلزن فعلی دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی‌ها، امید عالیشاه که ۷سال قبل در دربی گل زده، قدیمی‌ترین گلزن محسوب می‌شود. درجمع گلزنان فعلی دو تیم در دربی‌ها طبق سابقه گلزنی نام نفراتی مانند امید عالیشاه، فرشید اسماعیلی، سیدجلال حسینی، وریا غفوری، احمد نوراللهی، امیرارسلان مطهری، مهدی قایدی، محمد دانشگر، وحید امیری، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر به‌عنوان آخرین گلزن دیده می‌شود.

بیشترین بازی برای قرمزها

در جمع نفرات فعلی دو تیم سیدجلال حسینی با 14حضور، بیشترین دربی را تجربه کرده است. بعد از او، احمد نوراللهی با 13و کمال کامیابی‌نیا با 10بازی در رده‌های دوم و سوم هستند. در جمع استقلالی‌ها هم وریا غفوری و فرشید اسماعیلی با 9بار حضور در دربی آمار بهتری نسبت به سایر آبی‌‌پوشان دارند.

یحیی ترک عادت نکرد؛ فرهاد تحریم را ادامه داد

تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس از مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی قرار است از ساعت 19:45 امشب در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به‌مصاف یکدیگر بروند تا به این ترتیب از دوران شیوع ویروس کرونا که باعث شده است ورزشگاه‌ها خالی از تماشاگر شوند برای چهارمین‌بار پیاپی این دوتیم بدون تماشاگر با هم دیدار کنند. با این‌حال هر چند بار دیگر هم در آینده این دوتیم بدون تماشاگر به‌میدان بروند، مطمئنا این امر کوچک‌ترین تاثیری در هیجان و جذابیت مهم‌ترین و بزرگ‌ترین دربی آسیا ایجاد نکرده و بازهم این دیدار می‌تواند از مدت ها قبل، رسانه‌ها، هواداران و اهالی فوتبال را تحت‌تاثیر قرار دهد و باعث شود جذابیت‌های دربی پایتخت در حد و اندازه‌های خود حفظ شود. این درحالی است که حتی همین امر سرمربیان دوتیم را مجاب نکرد تا در نشست خبری قبل از بازی شرکت کنند و از طریق فضای مجازی پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند. هرچند در این خصوص برخی رسانه‌ها به‌صورت متحد تصمیم گرفته‌اند صحبت‌های هر فردی را که غیر از سرمربیان تیم‌ها در نشست‌های قبل و بعد از مسابقات حاضر می‌شوند، پوشش ندهند و در این خصوص نیز نقدهایی را به سازمان لیگ و خلأ قانونی که در این زمینه وجود دارد، وارد دانسته‌اند، اما این امر هم یحیی گل‌محمدی و فرهاد مجیدی را قانع نکرد تا پیش از دربی در نشست خبری حاضر باشند. البته مجیدی و سایر اعضای کادر فنی استقلال در روندی جدید و عجیب تصمیم گرفته‌اند در نشست‌های خبری قبل و بعد از بازی‌های این تیم شرکت نکنند و این روند از بازی مقابل سایپا در لیگ برتر آغاز شد و حالا به دربی پایتخت در جام حذفی رسید. از سوی دیگر گل‌محمدی که معمولا افتخار پاسخگویی به رسانه‌ها را به نشست‌های بعد از بازی موکول می‌کند و خیلی کمتر در نشست‌های قبل از بازی شرکت می‌کند این‌بار هم ترک عادت نکرده و در این مسابقه باز هم حمید مطهری را به‌جای خود به نشست فرستاده است. برخی برنامه‌های تلویزیونی هم به این رویه مربیان سرخابی انتقاد کرده‌اند، البته واکنش مسئولان پرسپولیس این بوده که وقتی تلویزیون حق پخش را نمی‌پردازد نباید گستاخانه درخصوص مربیان سرخابی موضع‌گیری کند!