تاریخ : Tue 13 Jul 2021 - 01:40
کد خبر : 57248
سرویس خبری : ورزش

ارزشمندترین و ناکام‌ترین

حسرت انگلیس برای کسب جام ادامه دارد

ارزشمندترین و ناکام‌ترین

تیم ملی فوتبال انگلیس یک قدم با طلسم‌شکنی و کسب یک جام بین‌المللی ارزشمند فاصله داشت اما در خانه مغلوب ایتالیا شد تا همچنان تعداد قهرمانی‌هایش در اروپا، هیچ بماند.

به گزارش «فرهیختگان»: تیم ملی فوتبال انگلیس یک قدم با طلسم‌شکنی و کسب یک جام بین‌المللی ارزشمند فاصله داشت اما در خانه مغلوب ایتالیا شد تا همچنان تعداد قهرمانی‌هایش در اروپا، هیچ بماند. برای خیلی از مردم انگلیس باورپذیر نیست که سه‌شیرها که در طول تاریخ بازیکنان بزرگ و تاثیرگذاری داشته‌اند تاکنون موفق به قهرمانی در قاره نشده‌اند. تنها قهرمانی آنها در جام‌جهانی هم به سال 1966 برمی‌گردد که در خانه موفق شدند در دیداری جنجالی آلمان را شکست دهند و مزه قهرمانی را بچشند و از آن زمان تا الان دیگر کسب جام در رده ملی به یک حسرت برای انگلیسی‌ها تبدیل شده است.

سه‌شیرها این‌بار امید زیادی به طلسم‌شکنی داشتند. بعد از مدت‌ها به جمع چهار تیم برتر جام جهانی رسیدند و در یورو هم فینالیست شدند اما در هر دو تورنمنت دست‌شان از جام کوتاه ماند؛ آن هم با وجود اینکه گرانقیمت‌ترین بازیکنان را در اختیار داشتند و دارند.

همین چند ماه پیش بود که سایت ترانسفرمارکت فهرستی از ارزشمندترین‌ تیم‌های ملی فوتبال جهان را منتشر کرد که در صدر این فهرست، تیم ملی فوتبال انگلیس قرار داشت. سه‌شیر با 1.29 میلیارد یورو‌گران‌ترین تیم ملی فوتبال جهان معرفی شدند. در رده دوم تیم ملی فوتبال فرانسه با 1.24 میلیارد یورو قرار داشت و جایگاه سوم اختصاص به تیم ملی فوتبال آلمان داشت که 926.5 میلون‌یورو ارزش داشتند. برزیل، بلژیک، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، آرژانتین و هلند هم در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

از سوی دیگر اخیرا فهرستی از ارزشمندترین لیگ‌های معتبر فوتبال جهان منتشر شده که درصدر این فهرست نیز لیگ برتر انگلیس قرار دارد. ارزش لیگ جزیره 8.56 میلیاردیورو اعلام شده است. در رده دوم سری آ ایتالیا قرار دارد. این لیگ معادل 4.96 میلیاردیورو ارزش دارد. جایگاه سوم را لالیگای اسپانیا به خود اختصاص داده است. این لیگ چهارمیلیاردوهشتصدونود میلیون‌یورو ارزش دارد. جایگاه چهارم را بوندس‌لیگای آلمان در اختیار دارد، لیگ ژرمن‌ها ارزشی معادل چهارمیلیاردوسیصدوسی میلیون‌یورو دارد. مکان پنجم را هم لیگ فوتبال فرانسه (لوشامپیونه) با ارزش3.450 میلیاردیورو به خود اختصاص داده است. لیگ فوتبال پرتغال، چمپیون‌شیپ انگلیس (لیگ دسته یک جزیره)، سری آ برزیل، لیگ فوتبال هلند و لیگ فوتبال روسیه رده‌های ششم تا دهم را در اختیار دارند.

به این ترتیب سه‌شیرها با در اختیار داشتن ارزشمندترین بازیکنان و لیگ داخلی یکی از ناکام‌ترین تیم‌های اروپا به شمار می‌روند. آنها امیدوارند در جام جهانی قطر بالاخره طلسم را بشکنند و باید دید این اتفاق رخ می‌دهد یا سرنوشت‌شان همان همیشگی خواهد بود!