تاریخ : Thu 08 Jul 2021 - 03:05
کد خبر : 57024
سرویس خبری : ورزش

مورینیو: این‌بار ایتالیا خوب نبود

اسپانیا با وجود برتری در آمار به فینال نرسید

مورینیو: این‌بار ایتالیا خوب نبود

جدال دو تیم مدعی ایتالیا و اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو2020 را شاگردان مانچینی بردند تا نخستین فینالیست این رقابت‌ها لقب بگیرند. آتزوری در این دیدار برخلاف مسابقه‌های قبلی خود در این تورنمنت نتوانست برتری خود را به حریف تحمیل کند و این اسپانیا بود که در آمار بسیار برتری از حریف عمل کرد.

به گزارش «فرهیختگان»: جدال دو تیم مدعی ایتالیا و اسپانیا در نیمه‌نهایی یورو2020 را شاگردان مانچینی بردند تا نخستین فینالیست این رقابت‌ها لقب بگیرند. آتزوری در این دیدار برخلاف مسابقه‌های قبلی خود در این تورنمنت نتوانست برتری خود را به حریف تحمیل کند و این اسپانیا بود که در آمار بسیار برتری از حریف عمل کرد. با این حال در ضربات پنالتی شاگردان لوئیس انریکه با بدشانسی فرصت رسیدن به فینال را از دست دادند و این ایتالیا بود که با ادامه دادن روند شکست‌ناپذیری خود راهی فینال ومبلی شد.

عملکرد بهتر اسپانیا

ایتالیا در این دیدار گل نخست را زد اما لاروخا در میزان مالکیت توپ و همچنین تعداد پاس‌ها برتری محسوسی نسبت به حریف داشت و شاید نخستین‌بار درطول این تورنمنت بود که می‌شد انتظار شکست ایتالیا را در یک مسابقه داشت. با این حال آنها نهایتا با نمایش خوب دوناروما در ضربات پنالتی برنده و فینالیست یورو2020 شدند. ژوزه مورینیو، سرمربی جدید رم معتقد است ایتالیایی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت باید بسیار بهتر از این بازی در فینال حاضر شوند: «برای هر تیمی شکست در ضربات پنالتی بسیار سخت است؛ با این حال این واقعیت فوتبال است. ایتالیایی‌ها باید بهتر از این فشار تیم حریف را مدیریت می‌کردند و البته در پنالتی هر تیمی که می‌برد مسلما شایستگی آن را داشته است. درمجموع دیدار بسیار خوبی را شاهد بودیم. اسپانیا در این مسابقه دردسرهای زیادی را برای ایتالیا ایجاد کرد. آنها بدون یک بازیکن شماره9 بازی می‌کردند و به همین دلیل مدافعان ایتالیایی هیچ بازیکنی را مقابل خود نداشتند که او را یارگیری کنند. دنی اولمو در میانه میدان به خط هافبک کمک می‌کرد تا مالکیت توپ بیشتر دراختیار این تیم باشد. همین روش کار ایتالیا را سخت کرده بود و فکر نمی‌کردم که ایتالیا گل نخست بازی را می‌زند. با این حال اسپانیا واکنش خوبی نشان داد و توانست بازی را به وقت اضافه بکشاند.»

سرمربی سابق رئال و منچستریونایتد در ادامه درباره نمایش آتزوری در این تورنمنت افزود: «من احساس می‌کنم ایتالیا همانند گذشته تیمی مستحکم، صبور، دفاعی و البته جنگنده است اما تیمی که آنها هم اکنون دراختیار دارند بسیار بهتر از قبل است. تا پیش از دیدار نیمه‌نهایی ایتالیا بهترین یا یکی از بهترین تیم‌های یورو بود. در خط‌میانی موقعیت‌های خوبی را برای هم‌تیمی‌های خود فراهم می‌کردند و با وراتی، جورجینیو و بارلا ترکیبی عالی در مرکز زمین داشتند که به‌خوبی بازی‌ها را اداره می‌کردند. در این دیدار اسپانیا بود که واقعا خوب کار کرد و در وقت اضافه از اینکه نتوانستند از تغییراتی که ایجاد کردند بهره ببرند واقعا ناامید شدم. شاید استفاده از بازیکنی مثل آداما ترائوره در 10 یا 15دقیقه آخر می‌توانست به این تیم کمک زیادی کند. به‌خصوص که کیلینی در وقت اضافه نمی‌توانست به‌خوبی قبل بازی کند اما در ضربات پنالتی و پیش از آن تاثیرگذاری و تجربه بالای خود را نشان داد و به تیمش کمک کرد تا در این دیدار دشوار به برتری برسد.»

صدها پاس بدون نتیجه

اسپانیایی‌ها همانند سال‌های اخیر تلاش کردند تا با استفاده از فوتبال مالکانه و بالا بردن تعداد پاس‌های خود بتوانند حریف را کنترل کرده و درنهایت به موفقیت برسند. آنها اگرچه تیم برتر این مسابقه بودند اما مهم‌ترین مشکل آنها در گلزنی بود و درنهایت هم از دور مسابقات کنار رفتند. اسپانیایی که دوبار فاتح یورو شد و قهرمانی جام‌جهانی2010 را نیز کسب کرد مهاجمانی گلزن و آماده‌ای همچون داوید ویا و فرناندو تورس را در ترکیب خود داشت که می‌توانستند از کوچک‌ترین فرصت‌ها استفاده کرده و دروازه رقبا را باز کنند. اما تیم انریکه با وجود اینکه ستاره‌ای جوان همچون پدری را در میانه میدان داشت که بسیار او را با اینیستا مقایسه می‌کنند اما در خط‌حمله فاقد زهر لازم بود و درنهایت هم از همین نقطه ضربه خورد.

انریکه برای این دیدار حساس موراتا را نیمکت‌نشین کرد و میکل اویارزابال را به میدان فرستاد اما در اواسط نیمه دوم فهمید که تیمش نیاز به تغییر دارد و موراتا را راهی زمین کرد. مهاجم یووه اگرچه گل تساوی تیمش را زد اما یک ضربه پنالتی سرنوشت‌ساز را از دست داد تا تیمش از رسیدن به فینال محروم شود. جرد مورنو هم که در ویارئال فصل خوبی را پشت‌سر گذاشت در این دیدار به‌همراه دنی اولمو چندین فرصت خوب را از دست داد تا غیبت یک مهاجم زهردار و گلزن در خط‌حمله اسپانیا به‌خوبی احساس شود. شاید اگر آنسو فاتی، پدیده فصل پیش بارسا دچار مصدومیت شدید نمی‌شد و می‌توانست در این تورنمنت حاضر باشد عملکرد اسپانیا در فاز تهاجمی به‌مراتب بهتر می‌شد و شاید حتی سرنوشت دیدار نیمه‌نهایی نیز تغییر می‌کرد.