تاریخ : Tue 06 Jul 2021 - 02:00
کد خبر : 56904
سرویس خبری : ورزش

امیدوارم تبانی واقعیت نداشته باشد

مالک ماشین‌سازی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: رستمی بازخواست می‌شود اما نه به دلیل شایعات

امیدوارم تبانی واقعیت نداشته باشد

من بعد از باخت مقابل نساجی 24 ساعت نخوابیده بودم که از من عکس گرفتند و حاشیه‌ساز شد. به‌شدت از نتایج و اتفاقاتی که پیرامون تیم ما رخ می‌دهد ناراحت هستم. دوست دارم تیم نتیجه بگیرد.

24 ساعت نخوابیده بودم که از من عکس گرفتند و حاشیه‌ساز شد

نیلوفر مژدهی، روزنامه‌نگار: تیم ماشین‌سازی را هر چند دیگر می‌توان اولین سقوط‌کرده لیگ برتر دانست ولی حواشی دست از سر این تیم برنمی‌دارد. اخیرا علاوه‌بر رفتار مالک جدید این تیم بعد از بازی با نساجی، حاشیه‌هایی هم پیرامون گردانی کاپیتان این تیم به وجود آمده است. از اینها گذشته این تیم بعد از شکست مقابل سپاهان و اخراج یکی از بازیکنانش در فضای مجازی به سوژه داغ کاربران تبدیل شد و برخی به این اخراج اتهاماتی وارد کردند. هیچ سندی برای تفهیم این ادعا وجود ندارد ولی شاید مالک جدید ماشین‌سازی پاسخ خوبی برای این شائبه‌ها داشته باشد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با یونس قربانی را در ادامه می‌خوانید.

از وقتی شما آمدید حواشی تیم ماشین‌سازی زیاد شده است!

این حواشی آخر فصل دامن تیم‌های بالا و پایین جدول را می‌گیرد. این شائبه‌ها در این موقع از فصل رخ می‌دهد ولی من به تیم خودم اطمینان دارم. بازیکنانم هم در حرف و هم در عمل ثابت کردند باغیرت هستند و واقعا با همه توان بازی می‌کردند. اگر تیم ما در بازی‌های قبلی این بازی را ارائه داده بود شاید جایگاه تیم‌مان این‌طور نبود و حداقل در میانه جدول قرار داشتیم. باید واقعیت را بپذیریم؛ چراکه جایگاه خوبی در جدول نداریم. البته اخیرا مسئولان استان تلاش کردند و کمک حال ما بودند. امیدوارم این تلاش‌ها نتیجه دهد.

برخی اخراج رستمی در بازی با تیم سپاهان را مشکوک می‌دانند و حاشیه‌های زیادی در این مورد وجود دارد.

تیم به تبریز رفت و من امروز به تبریز می‌روم. الان از چیزی خبر ندارم. ضمن اینکه هیچ چیز مستندی در این خصوص نشنیدم. نمی‌شود با شایعات در مورد مسائل مختلف قضاوت کرد. قرار است سرپرست تیم گزارشی رسمی برای من ارسال کند. درنظر داریم بعد از بازی با مس موضوع رستمی و چند موضوع دیگر را بررسی می‌کنیم. خواهش می‌کنم به این مسائل نپردازید چون ما هنوز از هیچ موضوعی اطلاع نداریم و بعد از بازی با مس اطلاع‌رسانی می‌کنیم که چه اتفاقی رخ داده است.

پس خودتان هم به این اخراج مشکوک هستید؟

من هیچ مشکلی در این بازی ندیدم. تا جایی که می‌دانم بازیکنان خوب و شرافتمندانه بازی کردند. این گمانه‌زنی‌ها شاید نظرات گروهی از خبرنگاران باشد ولی من فکرش را هم نمی‌کنم که تبانی صورت گرفته یا رستمی به عمد اخراج شده باشد. او با جان و دل بازی می‌کرد. همه بازیکنان با دو برابر توان بازی می‌کردند. در جایگاه ویژه ورزشگاه همه ازجمله گزارشگران از بازی تیم مامقابل تیم سپاهان تعریف می‌کردند. از نظر من همه با جان و دل بازی کردند و من اطلاعی از این موضوع ندارم اما حتما بررسی می‌کنم. امیدوارم واقعیت نداشته باشد. ما علاوه‌بر موضوع رستمی باید به موضوع گردانی هم بپردازیم. یکی دو موضوع هم علاوه‌بر موضوع انضباطی وجود دارد و در جلسات متعدد تا پایان هفته به همه آنها می‌پردازیم.

فکر می‌کنید تیم‌تان با حضور شما پیشرفت کرده است؟

این توان 50 درصد توان تیم ماشین‌سازی بود. اگر من به این تیم رسیدگی کنم و همه نیازها و امکانات را در اختیارشان قرار دهم بهتر از این هم می‌شوند. در مدیریت قبلی پول چندانی به این تیم داده نشد ولی ما طبق قرارداد دو بخش دیگر به آنها پول پرداخت کردیم. اینها توانایی خوبی دارند و من مدیر باید وظیفه‌ام را در مقابل آنها خوب انجام دهم تا امکانات لازم فراهم شده و در بازی‌های بعدی به نتایج بهتری برسیم.

به شما هم انتقاداتی وارد است ازجمله رفتاری که بعد از شکست مقابل نساجی از خود نشان دادید!

من به عقاید اصحاب رسانه احترام می‌گذارم و معتقدم هر نقدی داشته باشند قطعا برای پیشرفت فوتبال است. من بعد از باخت مقابل نساجی 24 ساعت نخوابیده بودم که از من عکس گرفتند و حاشیه‌ساز شد. به‌شدت از نتایج و اتفاقاتی که پیرامون تیم ما رخ می‌دهد ناراحت هستم. دوست دارم تیم نتیجه بگیرد. اینکه تیم ما موفق باشد نه‌تنها برای ما بلکه برای مردم، هواداران و پیشکسوتان نشاط‌آور است. ماشین‌سازی هویت و قدمت بیشتری نسبت به برخی تیم‌های لیگ برتر دارد از این رو دوست داریم فوتبال این خطه رشد کند. قطعا کار ما ایراد دارد و ممکن است برخی رفتارها نادرست باشد ولی سعی می‌کنیم از راهنمایی دوستان استفاده کنیم.

موضوع حبیب گردانی هم طولانی شده.

سرپرست تیم گزارشی بعد از بازی نساجی در اختیار ما قرار داد و قرار است هفته آینده بازیکن را دعوت کنیم و دفاعیاتش را بشنویم و در موردش تصمیم بگیریم. فعلا این گزارش‌ها اتهام است و باید صحبت‌های گردانی را به‌عنوان بازیکنی نامی و باتجربه بشنویم. اگر اتهامات ثابت شد آن وقت باشگاه هم همه چیز را شفاف اعلام می‌کند. این موارد پیش می‌آید و مشکلی انضباطی است.

تکلیف رستمی چه می‌شود؟

رستمی را به دلیل شایعات جریمه نمی‌کنیم ولی قطعا برای اخراج بازخواست خواهد شد؛ چراکه تیم ما اگر 11 نفره بود بهتر عمل می‌کرد. اگر بازیکن کارت قرمز بگیرد و نبودش به تیم آسیب بزند باید پاسخگو باشد. اگر جوابش قانع‌کننده باشد که می‌پذیریم و مشکلی نیست ولی اگر نه حتما با او برخورد خواهیم کرد.

گویا محل تمرین‌تان را تغییر دادید. شما را به زمین عاشورا راه ندادند؟

به دلیل مشکلاتی که مدیریت قبلی در محل تمرین ایجاد کرد و به تعهدات‌شان عمل نکردند عذر ما را خواستند. البته به مالکان آن زمین حق می‌دهم؛ چراکه مدیران سابق کم لطف بودند. هرچند همان‌طور که قبلا گفتم شخص زنوزی و مدیریت کلان را کمتر مقصر می‌دانم ولی برخی دوستان کم لطف بودند و درحالی که قرارداد بستیم تا پایان فصل دفتر باشگاه، محل تمرین باشگاه و محل اسکان و هزینه‌های مربوطه برعهده مدیریت قبلی است مجبور شدیم ساختمان اداری را تخلیه کنیم و از محل تمرین هم اخراج شدیم. در رابطه با هتل و یک‌سری دیگر از موارد هم به مشکل خوردیم. این وضع در شأن تیمی از استان و مسئولان فعلی و سابق این تیم نیست. امیدوارم با رایزنی‌هایی که انجام دادیم این مشکلات حل شود.