تاریخ : Mon 05 Jul 2021 - 01:25
کد خبر : 56858
سرویس خبری : ورزش

کمالوند مجبور به تمکین است، مدیرروستا نقره داغ می‌شود

استیناف رای کمیته انضباطی را به‌نفع پیکان برگرداند، سایپا سقوط کرد

کمالوند مجبور به تمکین است، مدیرروستا نقره داغ می‌شود

آن زمان که مشخص شد تیم پیکان در بازی با تیم سایپا 6 تعویض انجام داده است، موضوع به‌اندازه امروز حساس نبود. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این بازی و نتیجه‌اش در سرنوشت تیم‌های پایین جدول تا این حد تاثیرگذار باشد اما با شرایط تیم‌های سایپا، نساجی ، ذوب آهن و حتی نفت مسجدسلیمان انتهای جدول بسیار پیچیده شد.

نیلوفر مژدهی، روزنامه نگار: آن زمان که مشخص شد تیم پیکان در بازی با تیم سایپا  6 تعویض انجام داده است، موضوع به‌اندازه امروز حساس نبود. هیچ‌کس فکر نمی‌کرد این بازی و نتیجه‌اش در سرنوشت تیم‌های پایین جدول تا این حد تاثیرگذار باشد اما با شرایط تیم‌های سایپا، نساجی ، ذوب آهن و حتی نفت مسجدسلیمان انتهای جدول بسیار پیچیده شد. بعد از این بازی تصور می‌شد عوامل مسابقه که در انجام تعویض اضافه سهل‌انگاری کرده بودند، جریمه شوند، ولی براساس آنچه کمیته انضباطی تصمیم گرفت نتیجه بازی به‌نفع سایپا تغییر کرد. اینجا بود که عوامل تیم پیکان در ابتدا اعتراض کرده و در ادامه مسئولان تیم نساجی و درپی آن ذوب‌آهن نسبت به تغییر نتیجه معترض شدند. از این رو پرونده به کمیته استیناف رفت تا اعضای این کمیته با بررسی همه جوانب پرونده را بازخوانی کرده و رای بدهند.حال با گذشت چندهفته سخت و دیوانه‌کننده برای تیم‌های مربوطه بالاخره کمیته استیناف رای خود را صادر و با استدلال به این که قانون مشخصی برای این مورد وجود ندارد، نتیجه سه بر صفر به‌نفع سایپا را رد کرد و بازی را  به‌همان نتیجه رقم‌خورده در میدان به‌نفع تیم پیکان برگرداند.

تارتار، صدای اعتراض همه

در شرایطی که خونسردی کمیته استیناف بلای جان تیم‌های ذی‌نفع شده بود و آنها از اینکه نتیجه بازی تیم‌های پیکان و سایپا اعلام نمی‌شود گله داشتند، این تارتار بود که صدای اعتراض همه شد و در این مورد فریاد دادخواهی سر می‌داد. جالب است آنقدر که مسئولان تیم‌های ذوب آهن و نساجی پیگیر موضوع بودند، مسئولان تیم پیکان پیگیر نبودند و فقط تارتار در این مورد صحبت می‌کرد و از عدم تصمیم‌گیری درمورد نتیجه این بازی گله داشت. او در آخرین اظهاراتش درمورد عدم اعلام حکم از سوی کمیته استیناف می‌گوید: «ما در زمین بازی سایپا را شکست دادیم و سه امتیاز گرفتیم، پس نمی‌شود بیرون زمین دنبال سه امتیاز باشید، مطمئن باشید آه و ناله خیلی‌ها پشت این افراد و کسانی که حکم را صادر کردند، است.»

سه امتیاز و افزایش تفاضل گل

فقط سه امتیازی که درنتیجه اتفاقات این بازی از سوی کمیته انضباطی به تیم سایپا سپرده شد،  مورد اعتراض نبود، بلکه با اعلام رای جدید کمیته استیناف سه بر صفر کردن بازی سختگیرانه‌ترین رای ممکن بود و آنها به تفاضل گل نیز اعتراض داشتند. در شرایطی که بقا در لیگ برتر می‌تواند به تفاضل یک گل بستگی داشته باشد، تیم سایپا نه‌تنها به‌دلیل اشتباه باشگاه پیکان برنده شد و سه امتیاز گرفت، بلکه با تفاضل سه‌گل از آوراژ گل بهتری بهره‌مند شد. درنتیجه مسئولان سه باشگاه و مربیان‌شان به این مورد نیز معتقد بودند و مدعی شدند اگر به هر دلیلی ۳ امتیاز را به باشگاه سایپا داده‌اید. در این بین تکلیف تفاضل گل سه امتیازی چه می‌شود؟ چیزی که کمیته استیناف نیز در رای خود به آن استناد کرده است. حالا با رای جدید استیناف همین اتفاق افتاد و پیکان با 34 امتیاز در رده هشتم قرار گرفت.

همه پیگیرتر از سایپا

عوامل تیم‌های ذی‌نفع در این تصمیم کمیته انضباطی پیگیرتر از مسئولان و عوامل باشگاه سایپا بودند. آنها که طی هفته‌های اخیر به برنامه بازی‌ها، ساعت مسابقات و شرایطی که سازمان لیگ به‌وجود آورد، معترض بودند، درمورد رای کمیته انضباطی که به‌نفع‌شان اعلام کرد، صحبت نکردند.

با این‌حال کمالوند گفته بود همه‌چیز را به قانون سپرده‌اند و نگران نیستند، چون کمیته استیناف قاضی‌های عادلی دارد و چندسالی است در این زمینه کار می‌کنند و هر تصمیمی بگیرند، مطیع هستند، از این رو بعید است به رای جدید اعتراضی داشته باشد. کمالوند دیروز در اولین واکنش اعلام کرد که شوکه شده و فعلا صحبتی نمی‌کند.

قهرهای نمادین

بعد از اینکه مهدی تارتار در اعتراض به رای کمیته انضباطی و سه بر صفر شدن بازی به نشانه اعتراض قهر و تمرینات پیکان را ترک کرد، این‌بار نوبت به ساکت الهامی‌رسید تا اعتراض کند. او نیز در اعتراض به عدم اعلام رای کمیته استیناف از سرمربیگری تیم نساجی استعفا داد. البته هر دو مربی به تمرینات تیم‌شان برگشتند؛ چراکه این استعفاها بیشتر جنبه نمادین و اعتراض به شرایط را داشت. آنها به این معترض بودند که چرا ظرف چند روز رای دیدار پیکان و سایپا را اعلام می‌کنند اما با گذشت 3 هفته رای کمیته استیناف اعلام نشده است. همین شرایط باعث شد عوامل تیم نساجی که بیش از هر باشگاه دیگری پیگیر این موضوع بودند طی تماس‌هایی با عوامل کمیته استیناف پیگیر موضوع باشند و خواهان رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده شوند. شاید پیگیری‌های مکرر آنها کمیته استیناف را مجاب کرد، هرچه سریع‌تر رای را اعلام کند.

محرومیت در انتظار خاطیان

حساسیت جدول باعث شد نتیجه این بازی و سهل‌انگاری کمیته استیناف در صدور رای بیش از پیش به‌چشم بیاید. از این رو کمیته استیناف که با سرعت کمی‌موضوع را درکنار دیگر پرونده‌ها بررسی می‌کرد، وارد عمل شد و بعد از چندهفته انتظار دیروز رای خود را صادر و رای پیشین کمیته انضباطی را باطل کرد و بازی را به‌نفع تیم پیکان برگرداند. در این حکم دلایل کافی برای برای رد حکم کمیته انضباطی مبنی بر تغییر نتیجه ذکرشده و قرار است برای خاطیان و سهل‌انگاران تعویض ششم تنبیهاتی درنظر گرفته شود. از این رو پیش‌بینی می‌شود اصغر مدیر روستا به‌عنوان سرپرست تیم پیکان بیش از دیگران نقره داغ شود.