تاریخ : Sat 03 Jul 2021 - 16:51
کد خبر : 56792
سرویس خبری : جامعه

وضعیت کرونا در کرمان بسیار خطرناک است

استاندار کرمان:

وضعیت کرونا در کرمان بسیار خطرناک است

استاندار کرمان گفت: وضعیت بسیار خطرناکی از نظر شیوع کرونا در کرمان برقرار است و مجبور به اجرای جدی تر محدودیت‌ها هستیم.

 به گزارش «فرهیختگان»، علی زینی‌وند ظهر شنبه در جلسه استانی مدیریت کرونا گفت: در بین استان‌های کشور، استان کرمان بحرانی‌ترین وضعیت را دارد چون تعداد زیادی از شهرستان‌هایش در وضعیت قرمز و این روند تا دو هفته آینده افزایشی است. اگر مداخله نکرده و بحران را کنترل نکنیم با حجم زیادی از بیماران مبتلا به کرونا مواجه می‌شویم که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و مجبور می‌شویم بخش‌های دیگر بیمارستان را تعطیل کنیم.

زینی‌وند به بیان اینکه وضعیت بسیار خطرناکی است و مجبور به اجرای جدی تر محدودیت‌ها هستیم، عنوان کرد: همه ادارات، ارگان‌ها، دستگاه قضائی و سپاه باید با همراهی و همیاری برای عبور از این بحران کمک کنند. حداقل زمان اجرای این محدودیت‌ها و سختگیری‌ها باید دو هفته باشد تا بتوانیم از انتشار این بیماری جلوگیری کرده و از پیک عبور کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی اصناف و مشکلات معیشتی پیش آمده برای آنها گفت: راهی جز اجرای سختگیرانه ی محدودیت‌ها نداریم و می‌دانیم که نان مردم در مضیقه است اما بین نان و جان موقتاً باید جان را انتخاب کنیم.

استاندار کرمان همچنین افزود: اکنون مهمترین مسئله عادی انگاری مردم است. بازارهای شلوغ و پاساژها باید تعطیل شود و برای اصنافی که به علت ارباب رجوع‌های کم در انتشار ویروس دخیل نیستند تصمیم گیری خواهد شد.

زینی‌وند همچنین با اشاره به اینکه ورود خودروهای پلاک شخصی از شهرهای آلوده به شهرهای دیگر ممنوع است، گفت: درست است که کرمان هم جزو شهرهای آلوده محسوب می‌شود و تردد ماشین‌ها از شهر آلوده به شهر آلوده است ولی با این حال از نیروی انتظامی می‌خواهم که سختگیرانه با پست‌های شیفت بندی شده و با کمک بسیج ورودی‌ها را مسدود و کنترل کند.

وی افزود: باید جلوی خانواده‌های پر تردد را بگیریم و از برگزاری مراسمات به هر نحوی باید جلوگیری شود. همچنین باید ورودی پارک‌ها را با گذاشتن موانع مسدود کنیم و با کمک شهرداری برق آنجا قطع شود. سرویس‌های بهداشتی و غرفه‌های درون پارک‌ها باید تعطیل باشد و اگر با وجود این مردم در پارک حضور می‌یابند نیروی انتظامی به آنها اخطار دهد و در صورت بی توجهی، خودروی آنها را اعمال قانون و جریمه کند.

استاندار کرمان ضمن تشکر از امام جمعه کرمان در جلسه خواستار ممنوعیت برگزاری نماز جماعت در این دو هفته شد و گفت: در بعضی از شهرستان‌ها که امام جمعه جدید دارند مراسم معارفه را به دلیل حضور جمعیت زیادی از مردم به عقب بیاندازند یا با تعداد محدودی برگزار کنند.

زینی‌وند گفت: با کمک گرفتن از نیروهای سپاه، بسیج، هلال احمر و گروه‌های جهادی باید تعداد ناظران را افزایش دهیم تا بر همه اصناف مخصوصاً فعالیت باشگاه‌ها و استخرها نظارت داشته باشند و اینگونه باشد که مردم هر کجا که بروند یک ناظر ببیند.

وی افزود: شماره‌های ۱۹۰ علوم پزشکی و ۰۹۱۳۸۴۳۵۷۵۵ آماده دریافت گزارش‌های مردم از مشاهده رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان می‌باشد و همه باید رفتارهای یکدیگر را کنترل کنیم. حتی من که استاندار هستم اگر از من خطایی دیدند فرمانداران باید به من تذکر دهند./ مهر