تاریخ : Sat 03 Jul 2021 - 01:38
کد خبر : 56718
سرویس خبری : ورزش

این تیم می‌تواند به مرحله حذفی جام‌جهانی برسد

نصرتی در گفت‌وگو با «فرهیختگان»: حفظ اسکوچیچ حرکت مثبتی از سوی فدراسیون بود

این تیم می‌تواند به مرحله حذفی جام‌جهانی برسد

با توجه به پتانسیل و کیفیتی که تیم‌ملی و ملی‌پوشان دارند نه‌تنها قطعا به جام‌جهانی صعود می‌کنیم، بلکه من امیدوارم که با این بازیکنان بتوانیم از دور گروهی جام جهانی به مرحله حذفی برای اولین‌بار صعود کنیم، هرچند گروهی که در آن قرار می‌گیریم نیز در این امر موثر است.

شاید برانکو برای بازی مقابل ایران انگیزه‌های زیادی داشت

محمد نصرتی در گفت‌وگو با خبرنگار «فرهیختگان» درخصوص گروه تیم‌ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی اظهارداشت: «من معتقدم که قرعه بسیار مناسب برای ما رقم خورد و حتی اگر خودمان هم می‌خواستیم قرعه‌ها را برداریم، از این قرعه‌ها، قرعه‌های سخت‌تری برمی‌داشتیم، فکر می‌کنم الان روی کاغذ شانس بسیار زیادی برای صعود داریم، اما با توجه به قرعه‌کشی انجام شده شرایط ما خیلی بهتر شد. این درحالی است که اخیرا در بازی‌هایی که با تیم‌های ملی عراق و سوریه برگزار کردیم، موفق شدیم هر دو کشور را شکست دهیم، در رقابت با لبنان و امارات نیز در اکثر مواقع موفق‌تر عمل کردیم، چه در دوره ما و چه در ادوار بعدی چندین‌بار با امارات و لبنان بازی کرده و توانستیم آنها را شکست دهیم و فقط کره‌جنوبی می‌ماند که تا حدی حریف سنتی ما محسوب می‌شود، اما اگر بخواهیم این تیم را با ژاپن یا استرالیا قیاس کنیم تیم ضعیف‌تری است.»

مدافع سابق تیم‌ملی درباره اینکه تا چه اندازه تیم‌ملی شانس صعود دارد، گفت: «فکر می‌کنم قطعا شانس اول صعود هستیم. با توجه به پتانسیل و کیفیتی که تیم‌ملی و ملی‌پوشان دارند نه‌تنها قطعا به جام‌جهانی صعود می‌کنیم، بلکه من امیدوارم که با این بازیکنان بتوانیم از دور گروهی جام جهانی به مرحله حذفی برای اولین‌بار صعود کنیم، هرچند گروهی که در آن قرار می‌گیریم نیز در این امر موثر است و امیدوارم در هر صورت این اتفاق برای اولین‌بار بیفتد، یعنی من تا این حد به تیم‌ملی کشورمان امیدوار هستم و این حرف‌ها را بی‌اساس نمی‌زنم. وقتی بازیکنی مثل طارمی، سردار آزمون و جهانبخش را داریم و وقتی این بازیکنان به تیم‌هایی مثل چلسی و یوونتوس گل می‌زنند بقیه بازیکنان نیز به یک خودباوری و اعتماد به نفس بالا می‌رسند.»

نصرتی درباره نحوه برگزاری رقابت‌ها و اینکه گفته می‌شود امکان میزبانی امارات بیشتر از سایر کشورهاست، گفت: «دقیقا نمی‌دانم و باید این موضوع هرچه سریع‌تر مشخص شود، اما واقعیت این است که الان چون ما توانستیم در مرحله مقدماتی بازی‌های‌مان را به‌صورت متمرکز در بحرین برگزار کنیم، نهایتا اگر بخواهد این بازی‌ها به‌صورت متمرکز در امارات یا هر کشور دیگری برگزار شود قطعا این تجربه به نفع ما شده و می‌توانیم با اعتماد به نفس بهتری ادامه رقابت‌ها را انجام دهیم، اما اگر هم رفت و برگشت برگزار شود این موضوع هم بسیار خوب است، چون می‌توانیم از شرایط میزبانی بهترین استفاده را ببریم و این هم یک نکته حائزاهمیت است.»

ملی‌پوش اسبق فوتبال کشورمان درباره ادامه همکاری با اسکوچیچ تاکید کرد: «فکر می‌کنم به پاس زحماتی که این مربی برای تیم‌ملی کشید و در این برهه حساس که کار سخت و پراسترسی را داشتیم و عملکرد قابل قبول در این ۴ بازی، فکر می‌کنم حرکت مثبتی از سوی فدراسیون فوتبال درجهت ادامه همکاری با این سرمربی انجام شد. هرچند یک نکته مهم این است که مهم‌ترین رکن یک تیم‌ملی فوتبال بازیکنان هستند و وقتی که آنها از کار کردن با اسکوچیچ و کادر این مربی اعلام رضایت می‌کنند به نظر من هم بهترین راه‌حل این بود که با این مربی کارمان را ادامه بدهیم که این امر هم میسر و محقق شد.»

نصرتی درباره بازی‌های تیم ملی مقابل حریفان در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا و تجربه شخصی از دیدارهایی که قبلا خودش در مقابل این رقبا به میدان رفته یادآور شد: «درخصوص سوریه خود من به شخصه دو گل به‌عنوان یک مدافع به این کشور زدم. این تیم نسبتا ضعیف است هرچند بازی‌های یورو نشان داد که هیچ تیمی ضعیف نیست و باید همه حریفان را جدی گرفت. در مقابل امارات نیز بارها در این کشور بازی کردم و حتی بازیکنان امروزی این کشور را هم می‌شناسم آنها تیم خیلی قدرتمندی نیستند و می‌توانیم در خود این کشور هم امارات را شکست بدهیم. از سوی دیگر خود من ۶ تا ۷ بازی با کره‌جنوبی انجام دادم که در ۷۰ درصد این بازی‌ها برنده بودیم. در مقابل لبنان هم بیشتر مواقع موفق عمل کرده‌ایم این کشور هم نمی‌تواند خیلی خطرساز باشد. درباره عراق نیز هم خود ما در جام ملت‌ها این تیم را شکست دادیم و هم بچه‌ها به تازگی دوباره عراقی‌ها را بردند و فکر می‌کنم خدا را شکر در گروه خوبی هستیم و اگر بخواهیم قیاس کنیم نسبت به حریفانی مثل عربستان، استرالیا، ژاپن و یا حتی خود عمان که شاید برانکو نیز برای مقابله با ایران انگیزه‌هایی داشت که خدا را شکر این کشور هم در گروه ما نیست؛ در گروه مناسبی قرار گرفتیم.»