تاریخ : Wed 30 Jun 2021 - 00:59
کد خبر : 56604
سرویس خبری : ورزش

مسی ستاره کوپا آمه‌ریکا

آرژانتین با رکوردشکنی ستاره خود راهی یک‌چهارم نهایی شد

مسی ستاره کوپا آمه‌ریکا

آرژانتین در دیداری آسان و پرگل با نتیجه 4 بر یک از سد بولیوی گذشت تا به‌عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعدیرقابت‌های کوپا آمه‌ریکا شود.

به گزارش «فرهیختگان»: دیدارهای مرحله گروهی رقابت‌های کوپا آمه‌ریکا در سال 2021 بامداد دیروز و با انجام دو مسابقه باقی‌مانده گروه یک به‌پایان رسید تا تکلیف دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها مشخص شود. آرژانتین در دیداری آسان و پرگل با نتیجه 4 بر یک از سد بولیوی گذشت تا به‌عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعدی این مسابقات شود. کوپا آمه‌ریکا در سال‌های اخیر همواره با حضور دو تیم میهمان و در سه گروه 4 تیمی برگزار می‌شد اما با توجه به شرایط کنونی و گسترش ویروس کرونا در کشورهای مختلف مسئولان برگزاری مسابقات بازی‌ها را در دو گروه 5 تیمی برگزار کردند که در نهایت 4 تیم از هر گروه راهی یک‌چهارم نهایی شدند. به این ترتیب در دور بعدی تنها دو تیم ونزوئلا و بولیوی که در گروه‌های خود پنجم شدند، حضور نخواهند داشت. آرژانتین در شب رکوردشکنی لیونل مسی موفق شد با عبور از سد بولیوی حریف اکوادور در دور بعدی این مسابقات شود.

ستاره آرژانتینی در این دیدار دو گل زد و مجموع گل‌هایش برای تیم ملی را به عدد 75 رساند تا در جمع 10 گلزن برتر تاریخ دیدارهای ملی قرار گیرد اما برای رسیدن به رکورد 109 گل ملی که فعلا مشترکا در اختیار علی دایی و کریس رونالدو است کار بسیار سختی پیش رو دارد. او با این حال برابر بولیوی برای بار 148 پیراهن تیم ملی کشورش را به‌تن کرد تا با عبور از رکورد خاویر ماسکرانو به‌تنهایی رکورد بیشترین بازی ملی برای آلبی سلسته را در اختیار داشته باشد.

مسی در این تورنمنت تا اینجای مسابقات عملکرد درخشانی داشته و یکی از بهترین تورنمنت‌های ملی خود را سپری می‌کند. او تا پایان دیدارهای مرحله گروهی بیشترین گل زده(3)، بیشترین پاس گل(2)، بیشترین دریبل موفق(21)، بیشترین شوت در چارچوب(10) و بیشترین پاس دقیق در یک سوم دفاعی حریفان(84) را داشته و تا اینجا آماده‌ترین بازیکن رقابت‌ها بوده است.

لیونل اسکالونی، سرمربی تیم ملی آرژانتین پس از این بازی در نشست خبری خود گفت: «هدف اصلی ما در این مسابقه این بود که فرصت‌های گلزنی زیادی را روی دروازه حریف ایجاد کنیم و حتی با وجود اینکه زمین بازی کیفیت مناسبی نداشت، تلاش کردیم در این کار موفق باشیم. بازیکنان دستورات را در زمین پیاده کردند و توانستیم به‌خوبی اهداف‌مان را اجرایی کنیم. تعادلی که در تیم ما وجود دارد، بسیار عالی است. ما برابر رقبای قدرتمندی بازی کردیم و توانستیم نتایج خوبی کسب کنیم. برخی بازیکنان ما که در این تورنمنت دقایق کمی بازی کردند شایسته فرصت بیشتری بودند و ثابت کردند که توانایی بالایی دارند. با این‌حال باید درنظر داشت تنها 11 بازیکن می‌توانند در زمین بازی کنند و به همین دلیل باید بهترین‌ها را برای حضور در مسابقه انتخاب کنیم.»

یکی از انتقادهایی که به این رقابت‌ها می‌شود درمورد کیفیت زمین ورزشگاه‌هاست. البته با توجه به اینکه برزیل در آخرین روزها به‌جای آرژانتین و کلمبیا میزبانی این مسابقات را عهده‌دار شد، طبیعی است که آمادگی کامل برای میزبانی را نداشته باشد اما نیمار ستاره تیم ملی این کشور هم با انتقاد از کیفیت بد زمین چمن خواستار بهتر شدن شرایط شد. برزیل قرار است در مرحله بعدی این مسابقات به‌مصاف شیلی برود که شروع خوبی در این رقابت‌ها نداشته و به‌عنوان تیم چهارم گروهش راهی یک‌چهارم نهایی شده است. این دیدار در ورزشگاه نیلتون سانتوس شهر ریودوژانیرو برگزار می‌شود و نیمار که در بازی با پرو در همین زمین بازی کرده در اینستاگرامش خواستار رسیدگی بیشتر به کیفیت زمین شده است. در دیگر دیدارهای این مرحله پرو و پاراگوئه رودرروی هم قرار خواهند گرفت و برنده این بازی به‌مصاف تیم پیروز بازی برزیل و شیلی خواهد رفت. در سمت دیگر جدول اروگوئه با کلمبیا دیدار خواهد کرد که می‌تواند یکی از دیدارهای جذاب این تورنمنت باشد. به این ترتیب برزیل و آرژانتین پیش از فینال با هم روبه‌رو نخواهند شد و دیدار پرهیجان و جذابی در دیدار نهایی تورنمنت امسال از آنان انتظار می‌رود.