تاریخ : Mon 21 Jun 2021 - 01:47
کد خبر : 56124
سرویس خبری : دانشگاه

می‌توانیم در حوزه مسائل زنان بیشترین کمک را به دولت جدید داشته باشیم

رئیس بسیج اساتید دانشگاه الزهرا:

می‌توانیم در حوزه مسائل زنان بیشترین کمک را به دولت جدید داشته باشیم

به‌طور کلی تمام مسائل مهم کشور، مسائل مهم برای ما هم هست و ازجمله اهداف ما در بسیج اساتید این بوده که کلیه رفتار و کردار اعضای بسیج اساتید به این سو برود و در مسائل پژوهشی خود به حوزه‌های کاربردی کشور بپردازند.

ملوک خادمی‌اشکذری، رئیس بسیج اساتید دانشگاه الزهرا با اشاره به برنامه‌های این تشکل نخبگانی در دولت جدید، گفت: «اساتید دانشگاه یک خط‌مشی مشخصی با توجه به سخنان مقام معظم رهبری دارند که ایشان تاکید کردند بسیج و اساتید بسیجی به تقویت حوزه علمی کشور بپردازند و البته در مسائل مختلف کشور نیز راه‌حل بدهند و راهگشایی کنند. به همین دلیل بسیج اساتید فارغ از جناح‌گیری‌های سیاسی به هر دولتی که نیازمند کمک باشد و خواهان شرکت کردن بسیج اساتید در بدنه اجرایی و مشورتی کشور باشد، کمک‌های لازم را در زمینه‌های مختلف خواهد کرد.»

وی افزود: «طی چند سال اخیر گروه‌های حل‌مساله شکل ‌گرفته است که هر دانشگاهی مسئول بوده تا به یک یا دو مساله به‌صورت جدی رسیدگی کند و درخصوص آن مساله مطالبات و چالش‌ها و راهکارها را ببیند و به مجلس و بازوهای اجرایی و رسانه‌ها نقطه نظرات خود را اعلام کند. در دانشگاه الزهرا دو گروه حل‌مساله تشکیل داده‌ایم که یکی مربوط به زنان و فرزندآوری و دیگری مربوط به عفاف و حجاب است. همچنین ما دانشکده‌های مختلفی داریم که در حوزه‌های مختلفی کار می‌کنند. در اقتصاد و بورس و مسائل مختلف مربوط به شیمی، فیزیک و بیوشیمی. حتی در زمینه کرونا برخی دانشکده‌های ما شروع به فعالیت کردند و در زمینه تولید دارو و واکسن ایده‌هایی داشتند و کمک کردند.»

رئیس بسیج اساتید دانشگاه الزهرا ادامه داد: «به‌طور کلی تمام مسائل مهم کشور، مسائل مهم برای ما هم هست و ازجمله اهداف ما در بسیج اساتید این بوده که کلیه رفتار و کردار اعضای بسیج اساتید به این سو برود  و در مسائل پژوهشی خود به حوزه‌های کاربردی کشور بپردازند. همچنین در حوزه کارآفرینی فعال شوند و دانشجویان کمک کنند تا با صنعت مرتبط شوند و فعالیت‌های عملی بیشتری را انجام دهند.»

خادمی‌اشکذری تصریح کرد: «یکی دیگر از فعالیت‌هایی که بسیج اساتید انجام می‌دهد دربرهه‌های حساس سیاسی و اجتماعی کشور به ارائه راه‌حل و تبیین شاخص‌ها می‌پردازد. برای مثال حدود دو هفته پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری هر روز یکی از اساتید به تبیین شاخص‌های کاندیدای اصلح می‌پرداخت و هرکدام درباره آن‌گفت‌وگو و بحث می‌کردند. مسائل دیگری مثل برجام و امثالهم نیز محل بحث و ایجاد کرسی‌های آزاد‌اندیشی و آزاد‌اندیشی برای بسیج اساتید کشور بود. طبیعتا در حوزه مسائل زنان دانشگاه الزهرا بیشترین کمک را می‌تواند به دولت جدید داشته باشد همان‌طور که در مورد مساله فرزند‌آوری گروه‌های حل‌مساله داریم و قوانین حمایت‌کننده را بررسی کرده‌ایم. همچنین برای مساله زنان دانشگاهی و فرزندآوری آنها یک کار پژوهشی جداگانه انجام داده و آماده کرده‌ایم و تمرکز ما بر این است که بتوانیم خلأهای قانونی که وجود دارد را رفع کنیم تا مشکلات زنان دانشگاهی در زمینه فرزند‌آوری به کمترین حد ممکن خود برسد.»