تاریخ : Fri 18 Jun 2021 - 10:12
کد خبر : 55988
سرویس خبری : سیاست

اخذ رای در استان تهران به صورت آنلاین و آفلاین در حال انجام است

رئیس ستاد انتخابات استان تهران:

اخذ رای در استان تهران به صورت آنلاین و آفلاین در حال انجام است

رییس ستاد انتخابات استان تهران گفت: اخذ رای در استان تهران به صورت آنلاین و آفلاین در حال انجام است.

به گزارش «فرهیختگان»، شکرالله حسن بیگی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همانطور که در گزارشات قبلی هم اعلام شد ما از نیمه دوم مهرماه سال گذشته ستاد انتخابات استان را تشکیل دادیم و روز چهارشنبه هم سی امین جلسه ستاد انتخابات اصلی استان تهران را داشتیم و جلسات متعددی نیز در شهرستان‌ها برای هماهنگی‌های بیشتر تشکیل شد.

وی افزود: با توجه به هماهنگی ستادها و هیأت‌های اجرایی و نظارت برنامه‌ها به خوبی اجرا شده و طبق آخرین توافقی که با هیأت نظارت صورت گرفت ۶ هزار و ۸۴۶ شعبه اخذ رأی در استان تهران داریم که از این تعداد ۳ هزار و ۸۹۳ شعبه مختص به تهران می‌باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: طبق آمار ۷ هزار شعبه اخذ رأی برابری می‌کند با تعداد ۱۲ استان کشور که کار را کمی سخت کرده اما با یاری خدا و همکاری عوامل کار انجام شد و در استان تهران ۴ انتخابات را داریم که در حال انجام است.

حسن بیگی گفت: واجدین شرایط رأی دهنده طبق اعلام وزارت کشور ۹ میلیون و ۸۱۵ هزار و۷۷ نفر هستند که با توجه به این آمار نزدیک به ۱۵ درصد تعرفه بیشتر توزیع شده است و تعدادی تعرفه هم در مخزن داریم که به محض اعلام ارسال خواهد شد.

وی عنوان داشت: دستگاه‌های احراز هویت از شب گذشته توسط عوامل فناوری پیکر بندی شده و فعال هستند، اما متأسفانه صبح امروز نزدیک به ۱۸۰ دستگاه غیر فعال بود و ابلاغ شد که اگر ظرف ۳۰ دقیقه این دستگاه‌ها فعال شوند انتخابات آنلاین و اگر فعال نشوند به شکل آفلاین برگزار می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از بروز برخی اشکالات در برخی شعب اخذ رأی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه هماهنگی‌ها صورت گرفته بود با اشکالات کوچکی روبرو بودیم و هم اکنون ۳ شعبه اخذ رأی غیر فعال است اما بقیه شعب در حال انجام رأی گیری هستند جاهایی که دستگاه‌ها فعال هستند به شکل آنلاین و بقیه که فعال نیستند به صورت آفلاین در حال برگزاری می‌باشد.

حسن بیگی از مردم استان تهران خواست کار رأی دادن را به ساعات آخرین موکول نکنند و با توجه به کرونا و جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی هنگام حضور در شعب حتماً ماسک داشته و از خودکار شخصی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه شعب سیار به تعداد کافی در سطح استان تهران وجود دارد گفت: هم در بیمارستان‌ها، هم در پادگان‌ها، هم در زندان‌ها، هم جاهایی که شیفتی هستند و نمی‌توانند از محوطه خارج شوند نیز شعب سیار وجود دارد و اگر گزارشی برسد که شعبه‌ای فعال و شلوغ، است بلافاصله شعب سیار اعزام می‌شود.