تاریخ : Thu 17 Jun 2021 - 02:15
کد خبر : 55940
سرویس خبری : ورزش

اولیایی: برای ساختار جدید آکادمی از آژاکس الگوبرداری شده

درخواست مدیر اسبق استقلال از وزارت و هیات‌مدیره برای اداره آکادمی باشگاه

اولیایی: برای ساختار جدید آکادمی از آژاکس الگوبرداری شده

مدیرعامل شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان به‌تازگی در نامه‌ای که رونوشتی از آن برای وزارت ورزش نیز ارسال شده، از هیات‌مدیره باشگاه استقلال درخواست کرده است سازوکار جدیدی را برای ادامه فعالیت آکادمی این باشگاه در نظر گرفته تا مشکلات عدیده قبلی در این آکادمی به‌وجود نیاید.

آصفی: موضوع را در هیات‌مدیره مطرح می‌کنم

محمدرضا حاجی عبدالرزاق، روزنامه نگار: کاظم اولیایی، مدیرعامل شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان به‌تازگی در نامه‌ای که رونوشتی از آن برای وزارت ورزش نیز ارسال شده، از هیات‌مدیره باشگاه استقلال درخواست کرده است سازوکار جدیدی را برای ادامه فعالیت آکادمی این باشگاه در نظر گرفته تا مشکلات عدیده قبلی در این آکادمی به‌وجود نیاید. متن نامه اولیایی که نسخه‌ای از آن به دست «فرهیختگان» رسیده به این شرح است:
بسمه تعالی
هیات‌مدیره محترم باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال تهران
با سلام و دعای خیر
احتراما همان‌گونه که مستحضرید، آکادمی باشگاه استقلال طی سال‌های اخیر علی‌رغم وجود ظرفیت‌ها و سرمایه‌های متعدد، همواره با مشکلات و معضلات مختلفی روبه‌رو بوده که آسیب‌های اعتباری، اخلاقی، اقتصادی و ورزشی را بر پیکره این باشگاه بزرگ مردمی وارد ساخته است. به‌دلیل فقدان یک ساختار استاندارد، نبود برنامه و نقشه‌راه روشن و نیز عدم تعریف درست و جامع از وظایف و مسئولیت‌ها، هریک از پیشکسوتان خوشنام و کاردان در مدیریت آن مجموعه با  بحران مواجه شده و حاشیه‌های برآمده از دل این بحران‌ها، اتهامات زیادی را متوجه آنان نموده که هم  نام و منزلت پیشکسوتان و هم  اعتبار باشگاه را خدشه‌دار نموده است.
از این‌رو شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان متشکل از بیش از 140پیشکسوت دلسوز و ظرفیت پذیرش همه پیشکسوتان عزیز با بهره‌مندی از دانش تخصصی، آمادگی خود را برای اداره این آکادمی به شیوه استاندارد «مدیریت پیمان» هم‌سو با اهداف و برنامه‌های کلان باشگاه برای مدت ۵سال اعلام می‌نماید.
بنابراین اتخاذ این شیوه راهبردی ضمن به‌‌کارگیری هدفمند از پیشکسوتان و متخصصین در بدنه آموزشی و تربیتی باشگاه، فرصت‌های زیادی ازجمله تولید بازیکن و حمایت از تیم بزرگسالان، صرفه‌جویی اقتصادی، اعتبارافزایی آکادمی، رضایت هواداران و اعتماد خانواده‌ها، ساماندهی مراکز آموزشی و نمایندگان استعدادیابی باشگاه در تمام استان‌ها و حتی خارج از کشور و‌... را حاصل خواهد نمود.
لذا از آن هیات‌مدیره محترم خواهشمند است نسبت به این پیشنهاد کارآمد و فرصت پیش‌آمده اهتمام داشته و اقدامات لازم را مبذول فرمایند.
با تشکر و آرزوی توفیق، شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان

 اولیایی: آکادمی استقلال قربانگاه پیشکسوتان شده است

به‌تازگی و بعد از اصرارها و درخواست هیات‌مدیره باشگاه استقلال از مدیریت این باشگاه ناصر فریادشیران از آکادمی استقلال برکنار شده و این آکادمی درحال حاضر بدون مدیریت اداره می‌شود و این درحالی است که از برخی گزینه‌ها به‌عنوان کاندیدای مدیریت جدید آکادمی استقلال نام برده می‌شود.
کاظم اولیایی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» درخصوص این طرح جدید برای آکادمی باشگاه استقلال اظهار داشت: «اول اینکه حتما باید آکادمی باشگاه استقلال سازنده باشد و برای این باشگاه تولید بازیکن کند. این درحالی است که تمام باشگاه‌های بزرگ در دنیا کارخانه تولید دارند و آکادمی استقلال نیز باید کارخانه تولید بازیکن برای استقلال باشد اما در گذشته هرچه به آکادمی نگاه می‌کنیم این آکادمی تبدیل به قربانگاه پیشکسوتان باشگاه تبدیل شده و چون ساختار آکادمی ایراد دارد این امر برای هر پیشکسوت دیگری نیز در ادامه اجتناب‌ناپذیر است.»
وی ادامه داد: «شما ببینید چه پیشکسوتان بزرگی از حسن روشن تا غلامحسین مظلومی، صادق ورمزیار، مراغه‌چیان و محمد مومنی در این سال‌ها در آکادمی مشغول به‌کار بوده و همه اینها اسامی بزرگی در تاریخ باشگاه به‌شمار می‌روند و این درحالی است که همه اینها قربانی ساختار غلط آکادمی شده‌اند پس ما برای اینکه حیثیت پیشکسوتان را حفظ کنیم و آنها را در صحنه نگه داریم و از تجارب‌شان استفاده کنیم این طرح را به وزارت ورزش و هیات‌مدیره باشگاه استقلال ارائه کردیم‌.»
اولیایی درباره اینکه چقدر این طرح کارشناسی‌شده است، گفت: «این طرح توسط یک کارگروه متخصص کارشناسی‌شده و اگر امروز اجرا نشود مطمئنا در آینده بالاخره یک نفر پیدا می‌شود که دلش برای استقلال و ورزش بسوزد و آن را اجرایی کند. این درحالی است که ما این طرح را از باشگاه آژاکس آمستردام که یکی از باشگاه‌های سازنده در دنیا به‌شمار می‌رود و از یک آکادمی بسیار قدرتمند و سودآور بهره می‌برد الگو گرفته‌ایم و ازسوی دیگر یکی دیگر از ویژگی‌های این طرح این است که از لحاظ نیروی انسانی می‌تواند همه پیشکسوتان را شامل شده و گستردگی آن نیز به تمام ایران مرتبط می‌شود.»

 قول پیگیری ازسوی عضو هیات‌مدیره

همچنین حمیدرضا آصفی، عضو ارشد و مطرح هیات‌مدیره باشگاه استقلال در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «حتما این موضوع را در جلسه بعدی هیات‌مدیره باشگاه مطرح خواهیم کرد تا بعد از گرفتن نظر دوستان به یک جمع‌بندی کلی در این خصوص برسیم.»