تاریخ : Mon 14 Jun 2021 - 12:54
کد خبر : 55776
سرویس خبری : سیاست

مناظرات به جایگاهی پوپولیستی کاهش سطح پیدا کرد

زاکانی در دانشگاه امیرکبیر:

مناظرات به جایگاهی پوپولیستی کاهش سطح پیدا کرد

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در مناظرات چهره واقعی برنامه‌ها روشن نشد زیرا برخی دوستان در این جلسات حضور یافته بودند که دعوا کنند لذا مناظرات از برنامه‌ای برای بیان نظرات کارشناسی به جایگاهی پوپولیستی کاهش سطح پیدا کرد.

به گزارش «فرهیختگان»، علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز (دوشنبه) در نشستی با حضور دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در سالن ابوریحان این دانشگاه گفت: در مناظرات چهره واقعی برنامه‌ها روشن نشد زیرا برخی دوستان در این جلسات حضور یافته بودند که دعوا کنند لذا مناظرات از برنامه‌ای برای بیان نظرات کارشناسی به جایگاهی پوپولیستی کاهش سطح پیدا کرد.

زاکانی اظهار داشت: شرایط جهان و منطقه به شدت در حال تغییر است، هیچ وقت بعد از جنگ جهانی دوم شرایط جهانی تا این حد آماده نظم نوین نبود و هیچ وقت منطقه ما تا این حد آماده حاکمیت ملت‌ها نبود. یک پیچ تاریخی را پشت سر می‌گذاریم که دقت در این پیچ تاریخی بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: نقش ایران در شکل‌گیری یک نظام نوین در عرصه جهانی و یک ساخت جدید در منطقه شمال آفریقا و غرب آسیا نقشی بی‌بدیل است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما مبانی نظری رقیب را قبول نداریم، آنها قائل به اومانیسم هستند و سود حداکثری را در جامعه پیگیری می‌کنند و انسان را یک موجود لذت جو می‌دانند اما برعکس انقلاب اسلامی معتقد است که انسان خلیفه خداست، طبیعت در دست ما امانت است و جامعه باید به سمت جامعه مهدوی سوق پیدا کند و فرد هم یک عنصر لذت جو نیست و یک انسان کمال طلب است.

زاکانی با بیان اینکه جامعه امروز ما کاریکاتوری است، گفت: باید آزادی به معنای درست آن اجرایی شود. نباید پای کسی جلوی مسئولان بلرزد. مردم باید بتوانند حق خود را بگیرند تا کسی نتواند در جامعه گردنکشی کند.

وی با بیان اینکه به دنبال تحول همه جانبه هستم، گفت: باید اقداماتی را انجام دهیم که مردم در سال اول بفهمند که کشور تغییر کرده است و در سال چهارم توجه شود که کشور در همه ابعاد متحول شده است. مدل ما برای تحقق این امر به میدان آوردن مردم با محوریت نخبگان است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: مهمترین و انقلابی ترین کار ما در عرصه جهانی و داخلی این است که ایران را بسازیم تا تمدن نوین اسلامی ایجاد شود.

زاکانی ادامه داد:  با رقبای داخلی نیز اختلافات نظری و عملی  داریم آنها معتقدند  دستان ما خالی‌ست، هیج چیزی نداریم و باید از طریق رابطه با کشورهای خارجی خود را تقویت کنیم. این تفکر قائل است که ما باید وابستگی را بپذیریم، حیات خود را به صورت حداقلی تضمین کنیم.  

وی افزود: اما جریان انقلاب معتقد است که ما سرمایه‌های بزرگی، مانند جوانان و نخبگان، امکانات و سرمایه های اندیشه‌ای و فکری در اختیار داریم.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: جایی که به خود باوری رسیدیم موشک تولید شد و جایی که به خودباوری نرسیدیم نتیجه اش شد، تولید پراید!

زاکانی تصریح کرد:  این افراد معتقدند که طایفه جدابافته از مردم و نژاد برتر هستند، دچار اشرافی‌گری هستند و آزادی ها را برنمی‌تابند. آقای هاشمی در دهه ۷۰ به دنبال این بود که دانشگاه را غیر سیاسی کنند، اما رهبر انقلاب فرمودند: خدا لعنت کند کسانی را که می خواهند دانشگاه را غیر سیاسی کنند.

وی گفت: آقای روحانی معتقد  است از  طایفه خاصی است و  همیشه هم خود را طلبکار می داند، این طایفه هیچ‌گاه در مقام پاسخگویی نیستند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: جریان انقلابی به دنبال این است که خود را در متن جامعه تعریف کرده و نوکر و پاسخگوی مردم باشد.

زاکانی با بیان اینکه در مناظرات اجازه ندادند که نگاه های کارشناسی خود را بیان کنیم، گفت: مناظرات «پینگ‌پنگی» بود بنده معتقدم باید صحبت های ما نخبگان را قانع و مردم را راضی کند./ مهر