تاریخ : Tue 08 Jun 2021 - 03:21
کد خبر : 55530
سرویس خبری : دانشگاه

تقویت روحیه پژوهشگری منجر به تحولات بزرگ می‌شود

فاطمه سیم‌جور:

تقویت روحیه پژوهشگری منجر به تحولات بزرگ می‌شود

چیزی که در رابطه با موضوع پژوهش‌های دانش‌آموزی نباید فراموش کرد این است که تقویت روحیه‌ پژوهشگری در دانش‌آموزان می‌تواند منجر به تحولات خارق‌العاده‌ای در تک‌تک مقاطع تحصیلی‌شان باشد.

فاطمه سیم‌جور، داور جشنواره: حضور به‌عنوان داور جشنواره فرهیختگان جوان، برای من تداعی‌کننده روزهایی بود که همراه با دوستانم در دوران دانش‌آموزی در جشنواره‌هایی مشابه جشنواره فرهیختگان جوان، به‌عنوان یک پژوهشگر نوجوان، موفق به کسب رتبه‌ برتر سمینار‌های علوم زیستی شدم؛ که ضمن کسب رتبه‌ برتر و موفقیت در مسیر پژوهش، در جدیدی از دنیای بی‌پایان علم و دانش و پژوهش به رویم گشوده شد، که نه‌تنها باعث افزایش علم و آگاهی‌ام شد بلکه مسیر و تجربه‌های دوران دانشجویی‌ام را نیز به‌شدت متحول کرد، به‌گونه‌ای‌که در مقایسه با هم‌دوره‌ای‌هایم، موفقیت‌های علمی و درسی بسیار بیشتری برایم حاصل شد.

درواقع چیزی که در رابطه با موضوع پژوهش‌های دانش‌آموزی نباید فراموش کرد این است که تقویت روحیه‌ پژوهشگری در دانش‌آموزان می‌تواند منجر به تحولات خارق‌العاده‌ای در تک‌تک مقاطع تحصیلی‌شان باشد. همان‌گونه که برای من و سایر دوستان پژوهشگرم حاصل شد.

در بررسی آثار در گرایش علوم زیستی که یکی از پرطرفدارترین گرایش‌های جشنواره فرهیختگان جوان است، دانش‌آموزان ضمن توجه به نیازهای بنیادی و اصلی مرتبط با سلامتی انسان و حفظ محیط‌زیست و... راهکار‌ها و حتی محصولاتی خلاقانه، جدید و کاربردی ارائه دادند. که برای من و همکارانم در بخش داوری علوم زیستی نویدبخش پیشرفت و رشد چشمگیری در عرصه پژوهش‌های دانش‌آموزی است. ازاین‌رو به جرات می‌توان به تحول عظیمی امیدوار بود که توسط دانش‌آموزان در آینده‌ای نه‌چندان دور در عرصه علوم زیستی رخ خواهد داد.