تاریخ : Mon 07 Jun 2021 - 09:12
کد خبر : 55496
سرویس خبری : ورزش

شب انتقام

بحرین-ایران، دوباره در منامه!

شب انتقام

درحال حاضر تیم بحرین با یک مسابقه بیشتر و 12 امتیاز صدرنشین گروه C است اما اگر تیم ملی بتواند بحرین را شکست بدهد گام بزرگی برای صعود از این مرحله سخت برداشته و 12 امتیازی می‌شود و با دو برد دیگر مقابل کامبوج و عراق صعود خود را از این مرحله قطعی می‌کند تا دیگر نیازی به حساب و کتاب برای صعود به‌عنوان تیم دوم گروه نباشد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در ششمین دیدار خود در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2022 امشب در منامه به مصاف بحرین می‌روند آن هم درحالی که بازی رفت هم در بحرین برگزار شد! وضعیت به وجود آمده به خاطر شیوع کرونا باعث شد ایران از حق مسلم خود برای میزبانی از بحرینی‌ها محروم شود اما حداقل می‌شد امیدوار بود که این بازی در کشوری دیگر برگزار شود اما نفوذ بحرینی‌ها در ‌ای‌اف‌سی و البته ضعف همیشگی ما باعث شد امشب شاهد یک بازی نابرابر باشیم. با این حال فوتبالیست‌های ایران همیشه نشان داده‌اند که مرد انجام کارهای سخت هستند و این توان را دارند که بحرین را برای اولین بار در منامه مغلوب کنند.

ملی‌پوشان در نخستین بازی خود در دور برگشت رقابت‌ها به مصاف هنگ‌کنگ رفتند و 3 بر یک پیروز شدند. بازی اتوبوسی حریف شرقی و ناهماهنگی شاگردان اسکوچیچ باعث شد شاهد دیدار جذابی نباشیم، با این حال شرایط بازی امشب متفاوت است. بحرینی‌ها در بازی رفت هم با یک پنالتی جلو افتادند و با عملکرد مناسب از سه امتیاز خود حراست کردند و طبعا هم ملی‌پوشان و هم کادرفنی می‌دانند که این بار ایران باید زننده گل اول باشد و انتقام شکست بازی رفت را بگیرد و با توجه به توان هجومی بالای تیم پرستاره اسکوچیچ امری دور از دسترس نخواهد بود.

درحال حاضر تیم بحرین با یک مسابقه بیشتر و 12 امتیاز صدرنشین گروه C است اما اگر تیم ملی بتواند بحرین را شکست بدهد گام بزرگی برای صعود از این مرحله سخت برداشته و 12 امتیازی می‌شود و با دو برد دیگر مقابل کامبوج و عراق صعود خود را از این مرحله قطعی می‌کند تا دیگر نیازی به حساب و کتاب برای صعود به‌عنوان تیم دوم گروه نباشد. تیم حریف هم البته در بازی قبلی با 8 گل کامبوج را شکست داده و باتوجه به شرایط میزبانی از ‌انگیزه خوبی برخوردار است ضمن اینکه هیچ مصدوم و محرومی هم برای بازی امشب ندارد. روزنامه «الوطن» بحرین هم مدعی شده که «هلیو سوزا» سرمربی تیم ملی این کشور در تلاش است تا بهترین ترکیب را برای بازی با ایران انتخاب کند؛ چراکه بحرین برای صعود بی‌دردسر به مرحله بعدی جام‌جهانی، ملزم به پیروزی برابر ایران است و شاید «سیدضیا سعید» هافبک بحرین که به دلیل محرومیت مقابل کامبوج غایب بود، برابر ایران به ترکیب اصلی بازگردد.

 ایران- بحرین از نگاه آمار

تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین تا امروز ۱۸ بار به مصاف هم رفته‌اند. ۸ پیروزی و ۵ شکست سهم ایران از تقابل با بحرینی‌ها بوده است. پنج دیدار این دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. تیم ملی ایران تا امروز ۳۲ گل وارد دروازه بحرین کرده و ۱۳ گل هم خورده است. آخرین بازی این ۲ تیم با پیروزی یک بر صفر بحرینی‌ها به پایان رسید.

 امیدوار مثل اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی‌مان مقابل بحرین اظهار داشت: «بحرین تیم بسیار خوبی است. ما برای آنها احترام زیادی قائل هستیم و همه تلاش‌مان را می‌کنیم نتیجه خوبی کسب کنیم. پرونده بازی با هنگ‌کنگ بسته شده و کارهای ما در آن مسابقه ارتباطی با دیدار با بحرین ندارد. تمام برنامه‌های آماده‌سازی را انجام دادیم و تیم از نظر جسمانی در شرایط خوبی است. فرقی نمی‌کند بازی کجا برگزار شود؛ چه در تهران و چه در بحرین. ما برای برد وارد زمین می‌شویم. شرایط عالی می‌شد اگر میزبانی در ایران انجام می‌شد ولی برخلاف تمام اتفاقات رخ داده، تیم ما اعتمادبه‌نفس خوبی دارد و به تیمم ایمان دارم. مطمئن هستم می‌توانیم نتیجه خوبی کسب کنیم. بحرین را مثل تیم خودم و مثل کف دستم می‌شناسم. شرایط تیم ما نسبت به بازی رفت تغییر کرده است. مربی و بازیکنان جدیدی در تیم حضور دارند و سبک بازی ما عوض شده است.