تاریخ : Mon 07 Jun 2021 - 09:15
کد خبر : 55492
سرویس خبری : ورزش

دهمین بازیکن موثر و زننده گل فصل اروپا

افتخار پشت افتخار برای ستاره بوشهری فوتبال ایران

دهمین بازیکن موثر و زننده گل فصل اروپا

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با تاثیرگذاری مستقیم روی 41 گل پورتو درطول فصل گذشته، رتبه فوق‌العاده 10 را از آن خود کرد.

مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی فوتبال ایران در فصلی که گذشت با به‌ثمر رساندن 16گل و خلق 11موقعیت گل موثرترین بازیکن پورتو بود و البته نامش را در فوتبال جهان هم بر سر زبان‌ها انداخت. همین چندوقت پیش بود که او دوباره به‌عنوان مهاجم ماه لیگ پرتغال انتخاب شد. اخیرا گلی که در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در بازی برگشت با چلسی به‌ثمر رساند به‌عنوان گل فصل تیم پورتو انتخاب شد و مهم‌تر اینکه همین گل به‌عنوان بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا نیز برگزیده شد و نام طارمی بالاتر از ستاره‌هایی مثل مسی، بنزما و نیمار قرار گرفت.

افتخاراتی که مهاجم ایرانی در روزهای اخیر کسب کرده به همین‌ها محدود نمی‌شود؛ وب‌سایت GiveMeSport در مطلبی به بررسی موثرترین بازیکنان فوتبال اروپا در فصل گذشته در زمینه گلزنی و گلسازی پرداخت و نام طارمی در این فهرست دیده می‌شود. در این لیست 30 نفره که با درنظر گرفتن مجموع گل‌های زده و گل‌های ساخته‌شده، بازیکنان رتبه‌بندی شده‌اند، مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو با تاثیرگذاری مستقیم روی 41 گل پورتو درطول فصل گذشته، رتبه فوق‌العاده 10 را از آن خود کرد. طارمی در این بخش بالاتر از بازیکنان بزرگی چون کریستیانو رونالدو، روملو لوکاکو، کریم بنزما، هونگ مین سون، توماس مولر، محمد صلاح، مارکوس رشفورد، ممفیس دپای و... قرار گرفت. هری کین(تاتنهام) با تاثیرگذاری روی 50 گل، لیونل مسی (بارسلونا) با تاثیرگذاری روی 52 گل، ارلینگ هالند (بروسیا دورتموند) با تاثیرگذاری روی 53 گل، کیلیان امباپه (پاری سن ژرمن) با تاثیرگذاری روی 53گل و رابرت لواندوفسکی (بایرن مونیخ) با تاثیرگذاری روی 56 گل پنج نفر برتر این فهرست هستند، ضمن اینکه کریس رونالدو (یوونتوس) هم با تاثیرگذاری روی 40 گل نفر یازدهم است.