تاریخ : Mon 31 May 2021 - 09:40
کد خبر : 55300
سرویس خبری : ورزش

لیگ برتری‌شدن قدوس با انتخاب درست

بازتاب صعود برنتفورد در رسانه‌های اروپایی

لیگ برتری‌شدن قدوس با انتخاب درست

برنتفورد امسال با اضافه‌شدن نفراتی چون سامان قدوس به ترکیبش شرایط بهتری پیدا کرد و نهایتا عصر شنبه با غلبه بر سوانسی در دیدار فینال، آخرین سهمیه حضور در لیگ برتر را کسب کرد.

سرانجام رویای برنتفورد برای حضور در لیگ برتر انگلیس تعبیر شد و آنها در دومین سالی که توانسته بودند به پلی‌آف صعود به لیگ برتر برسند موفق شدند با عبور از سد دو تیم بورنموث و سوانسی جواز حضور در فصل بعد لیگ جزیره را دریافت کنند. آنها سال گذشته نیز همین مسیر را طی کردند اما در فینال پلی‌آف به فولام باختند و در یک‌قدمی رسیدن به هدف خود ناکام شدند. برنتفورد امسال با اضافه‌شدن نفراتی چون سامان قدوس به ترکیبش شرایط بهتری پیدا کرد و نهایتا عصر شنبه با غلبه بر سوانسی در دیدار فینال، آخرین سهمیه حضور در لیگ برتر را کسب کرد.

برنتفورد در فینال ومبلی در همان 20دقیقه ابتدایی کار را تمام کرد و با دوگلی که زد خیالش تا حد زیادی از برد راحت شد. روزنامه «ایندیپندنت» درباره این دیدار و برتری برنتفورد نوشت: «دو گل زودهنگام و در ادامه اخراج بازیکن سوانسی باعث شد تکلیف این دیدار خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت مشخص شود و برنتفورد برخلاف فصل پیش این‌بار بالاخره توانست نخستین حضورش را در لیگ برتر جشن بگیرد. اگرچه سوانسی نیمه دوم را بهتر شروع کرد و امیدوار به بازگشت به بازی بود اما اخراج «جی‌فولتون» امیدهای آنها را از بین برد.» این روزنامه در ادامه به عملکرد سامان قدوس که از دقیقه74 جای ویتالی جانلت را در زمین گرفت نمره متوسط 6 داد و نوشت: «قدوس در زمان نسبتا کوتاه حضورش در زمین نمایش قابل‌قبولی داشت و به تیمش کمک کرد با حفظ و افزایش زمان مالکیت توپ دقایق پایانی بازی را اداره کند و به حریف اجازه طراحی حملات داده نشود.»

سامان قدوس در ابتدای فصل و پس از سقوط آمیان به دسته دو فرانسه تصمیم گرفت با جدایی از این تیم راهی انگلیس شود تا در دسته چمپیونشیپ که در سطحی به‌مراتب بالاتر از لیگ دو فرانسه است به فوتبالش ادامه دهد. این جابه‌جایی با صعود تیمش به لیگ برتر همراه شده و او حالا شانس بازی در یکی از جذاب‌ترین و بزرگ‌ترین لیگ‌های فوتبال دنیا را دارد. سایت «آمیان11» با اشاره به صعود برنتفورد به لیگ برتر و حضور ستاره سابق آمیان در این تیم نوشت: «اگرچه آمیان در بازگشت به دسته اول موفق نبود و مسیر درست صعود را نمی‌دانست اما سامان قدوس به‌خوبی فرمول صعود را می‌دانست و به‌همراه برنتفورد موفق شد راهی لیگ برتر انگلیس شود. برنتفورد پس از بیش از 70سال به بالاترین سطح فوتبال انگلیس برگشته و امیدوار است بتواند جایگاه خود را بین تیم‌های لیگ برتر حفظ کند. بازی­ساز سابق آمیان اگرچه در دیدارهای این فصل کمتر در ترکیب اصلی تیمش قرار گرفت اما فرصت‌های متعددی برای بازی به‌دست آورد و در این دیدار نیز در 15دقیقه پایانی راهی زمین شد تا در صعود تیمش به لیگ برتر تاثیرگذار باشد. قدوس یک‌سال پس از حضور در برنتفورد توانست به‌همراه این تیم راهی لیگ برتر شود تا این‌بار انتقالی موفق را تجربه کند.»

اشاره این سایت به اتفاقاتی است که پیش از این برای قدوس رخ داد و باعث شد مدت‌ها درگیر پرونده انتقال ناموفقش به هوئسکا باشد و در آمیان هم نتوانست شرایط چندان خوبی را تجربه کند. قدوس حالا در لیگ انگلیس به آنچه استحقاقش را داشت دست یافته و این فرصت را دارد تا در یکی از معتبرترین لیگ‌های اروپایی توانایی‌های خود را به رخ بکشد و شاید در ادامه بتواند حضور در تیمی بهتر را نیز تجربه کند.