تاریخ : Sun 30 May 2021 - 00:30
کد خبر : 55253
سرویس خبری : دانشگاه

فینالیست‌ها مشخص شدند

روز اول بخش ملی رویداد کرسی‌های آزاداندیشی چگونه گذشت؟

فینالیست‌ها مشخص شدند

24 تیم حاضر در حوزه‌های مختلف بخش ملی رویداد کرسی‌های آزاداندیشی روز گذشته با یکدیگر به رقابت پرداختند. رقابتی که بدون جنب‌و‌جوش خاصی و صرفا از طریق گفت‌وگو اتفاق ‌‌افتاد.

24 تیم حاضر در حوزه‌های مختلف بخش ملی رویداد کرسی‌های آزاداندیشی روز گذشته با یکدیگر به رقابت پرداختند. رقابتی که برعکس آنچه با شنیدن این عبارت در ذهن تداعی می‌شود، بدون جنب‌و‌جوش خاصی و صرفا از طریق گفت‌وگو اتفاق ‌‌افتاد.  یکی از این رقابت‌ها بین تیم‌های پویندگان اندیشه روز از استان کرمانشاه با تیم رایا از استان همدان در حوزه فرهنگی با موضوع توجه حکومت به پوشش مردم در جامعه برگزار شد که درنهایت پویندگان اندیشه روز به برتری رسید.  در رقابتی دیگر، دو تیم دیده‌بان عدالت و فرهنگ اسلامی ایرانی در حوزه فرهنگی در کرسی آزاداندیشی با موضوع روند رشد دینداری بعد از انقلاب اسلامی دیدگاه‌های خود را ارائه دادند. داوران تیم دیده‌بان عدالت را به‌عنوان تیم برتر معرفی کردند.  اما در یکی دیگر از کرسی‌های آزاداندیشی روز گذشته، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در قالب تیم روماک و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در قالب تیم گام دوم با محوریت یک موضوع سیاسی با عنوان «برجام تنها راه برون‌رفتی بود که نظام پذیرفت» به بحث و گفت‌وگو نشستند.

روماک تیم برتر این گفت‌وگو بود.  در دیگر کرسی سیاسی برگزارشده روز گذشته در مرحله ماقبل فینال، تیم‌های شهید آوینی و فجر از استان تهران با موضوع «چهره‌های نظامی می‌توانند به‌عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کنند» به رقابتی فکری پرداختند که در پایان تیم شهید آوینی به فینال راه یافت.  تیم‌های نجم1 از استان فارس و آوای عدالت از استان تهران نیز در حوزه اجتماعی و با محوریت «فیلترینگ فضای مجازی؛ ناقض حقوق اجتماعی و آزادی» به گفت‌وگو نشستند. پایان این کرسی، تیم آوای عدالت به‌عنوان تیم برتر این رقابت معرفی شد.

  دانشجویان همدان حاضر در رویداد که حالا با تیم به سوی روشنایی به نیمه‌نهایی رسیده بودند در کرسی آزاداندیشی با عنوان و محوریت «اشتغال زنان و آثار منفی آن در ازدواج» با تیم برهان اندیشه از استان قم رقابت کردند. تیم برتر این کرسی نیز تیم برهان اندیشه بود.  در حوزه اقتصادی هم تیم‌های ژرف اندیشان از استان تهران و سگال از استان کرمانشاه با محوریت «تعامل اقتصادی با شرق نسبت به غرب بهتر است» به رقابت پرداختند.  تهرانی‌ها دست برتر این کرسی آزاداندیشی بودند.  دیگر کرسی برگزارشده در مرحله نیمه‌نهایی رویداد در حوزه اقتصادی نیز با حضور تیم‌های نسل سوم از استان گلستان و کارآفرینان از استان خوزستان‌ و با محوریت «تعامل اقتصادی با شرق نسبت به غرب بهتر است» اجرا شد و در پایان آن تیم نسل سوم توانست راهی فینال این رویداد در حوزه اقتصادی شود.  تیم‌های نگاه نو از استان قزوین و شهید مرتضی حسین‌پور از استان گیلان در حوزه هنر و معماری با محوریت «ساخت مجتمع‌های تجاری بزرگ؛ عامل از بین رفتن فضای سالم زندگی شهری و گسترش مصرف‌گرایی» به‌صورت مجازی رقابت خود را برگزار کردند که در پایان تیم شهید مرتضی حسین‌پور به فینال راه یافت.

  رقابت تیم‌های ایثار از استان همدان و فاطر2 از استان فارس در حوزه هنر و معماری نیز به‌صورت مجازی برگزار شد که در پایان تیم فاطر2 راهی فینال شد.  در حوزه سلامت رویداد کرسی‌ها، تیم پرستاران از استان همدان و امید از استان تهران با محوریت «چالش تحریم‌های غیرانسانی آمریکا در حوزه بهداشت و درمان» و تیم‌های نسیم حیات از استان قزوین و دانش و ورزش از استان تهران با محوریت «طب سنتی و اهمیت آن در تکمیل کردن طب مدرن» به‌صورت مجازی به بحث گفت‌وگو پرداختند که در پایان به ترتیب تیم‌های پرستاران و نسیم حیات فینالست این حوزه شدند.   مرحله فینال این رقابت‌ها از صبح امروز در سالن هتل فرهیختگان و کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم‌و‌تحقیقات برگزار خواهد شد. طبق برنامه برترین‌های رویداد عصر امروز در اختتامیه این مراسم در سالن کتابخانه مرکزی دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات معرفی می‌شوند.  طبق اعلام معاون فرهنگی دانشگاه آزاد پیام مقام‌معظم‌رهبری به این رویداد نیز امروز در مراسم اختتامیه قرائت خواهد شد.