تاریخ : Sun 30 May 2021 - 09:13
کد خبر : 55246
سرویس خبری : ورزش


حاشیه‌نگاری «فرهیختگان» از اردوی تیم‌ ملی در کیش؛ دعوا بر سر هلی‌شات و تماشاگران

کنعانی و قایدی، دوقلوهای جدید تیم‌ملی

در این تمرین که با حضور تمامی بازیکنان و بدون بازیکن مصدوم پیگیری شد زمانی که ملی‌پوشان از اتوبوس پیاده شدند رابطه گرم و صمیمانه محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی قایدی مدافع پرسپولیس و مهاجم استقلال تمام این توجهات را به خود جلب کرد و آنها دست‌دردست هم و در آغوش یکدیگر از اتوبوس پیاده شده و به‌سمت رختکن رفتند.

تعجب ملی‌پوشان از تعداد بالای اصحاب رسانه، تعجب خبرنگاران از بی‌نظمی‌ها!

محمدرضا حاجی‌عبدالرزاق، روزنامه‌نگار: تیم‌ملی فوتبال ایران در ادامه تمرینات خود در جزیره کیش از ساعت۱۹ عصر روز گذشته کار خود را در ورزشگاه المپیک کیش زیرنظر اسکوچیچ و اعضای کادرفنی پیگیری کرد. اعضای تیم‌ملی با اتوبوس این تیم ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه وارد ورزشگاه المپیک شدند و این درحالی است که حدود ۵۰خبرنگار و عکاس که بین آنها عکاس بانوی بومی نیز دیده می‌شد در حاشیه این تمرین حضور پیدا کردند و در دقایق ابتدایی آن را مورد پوشش خبری و تصویری قرار دادند، البته حضور پرتعداد خبرنگاران و عکاسان دقایقی از تمرینات را تحت‌الشعاع قرار داد و حتی بازیکنان نیز از این موضوع متعجب شده بودند که چطور این تعداد خبرنگار و عکاس تا جزیره کیش خود را رسانده‌اند.

نکته دیگر اینکه دو دستگاه هلی‌شات متعلق به فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد کیش تمرینات را مورد پوشش تصویری قرار داد اما با آغاز تمرین و با درخواست اسکوچیچ این هلی‌شات‌ها بعد از مجادله بین مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی و کاربران آنها فرود آمده و به‌کار خود پایان دادند.

قبل از تمرین، اسکوچیچ که با دستیاران کروات خود درحال صحبت کردن بود مورد توجه عکاسان قرار گرفت اما در یک لحظه که فواره‌های آب شروع به‌کار کردند سرمربی تیم‌ملی وحشت‌زده از این موضوع صحنه را ترک کرد و از عکاسان خواست تصاویر مربوط به این صحنه را منتشر نکنند!

در ادامه و با ورود تیم‌ملی دقایقی کریم باقری و وحید هاشمیان دستیاران ایرانی اسکوچیچ به خوش‌وبش پرداختند و جالب اینکه عکاسان از آنها خواستند یک عکس صمیمی در آغوش هم بگیرند که باقری از این موضوع امتناع کرده و به بهانه کرونا با فاصله حدود یک‌متر با هاشمیان عکس گرفت.

در این تمرین که با حضور تمامی بازیکنان و بدون بازیکن مصدوم پیگیری شد زمانی که ملی‌پوشان از اتوبوس پیاده شدند رابطه گرم و صمیمانه محمدحسین کنعانی‌زادگان و مهدی قایدی مدافع پرسپولیس و مهاجم استقلال تمام این توجهات را به خود جلب کرد و آنها دست‌دردست هم و در آغوش یکدیگر از اتوبوس پیاده شده و به‌سمت رختکن رفتند.

در تمرینات آغازین نیز علی قلی‌زاده مورد توجه بازیکنان دیگر قرار گرفت و شجاع خلیل‌زاده دقایقی با او به شوخی پرداخت و مشغول کشتی گرفتن شد!

در تمرینات پیش‌مقدماتی نیز گروهی که مهدی قایدی و سردار آزمون در آن قرار داشتند مورد توجه عکاسان و خبرنگاران قرار گرفتند و از آنجایی که فاصله آنها تا زمین کم بود شوخی‌ها و صحبت‌های آنها به وضوح شنیده می‌شد.

عزیزی‌خادم، رئیس فدراسیون فوتبال بعد از چند دقیقه از آغاز تمرینات تیم‌ملی در محل اردو حاضر شد و بعد از دقایقی کوتاه صحبت کردن در جمع ملی‌پوشان به‌منظور مصاحبه خبری به کنار زمین رفت.

در ابتدای تمرین اسکوچیچ دقایقی بازیکنان را جمع کرده و برای آنها به صحبت پرداخت، با این حال برنامه‌ها و نکاتی که در زمان کی‌روش و نظم و انضباط که همواره مدنظر وی بود و در هشت‌سال اردوی تیم‌ملی مورد توجه قرار می گرفت این‌بار خبری از آنها نبود و تقریبا بی‌نظمی حاکم میدان بود.

بازیکنان تیم‌ملی در ادامه بعد از پاسکاری، استارت‌های کوتاه و بلند را در دستورکار قرار دادند و به گرم کردن زیرنظر کادرفنی مشغول شدند و به محض آغاز کارهای تاکتیکی از خبرنگاران و هواداران خواسته شد ورزشگاه را ترک کنند. نکته قابل‌توجه حضور چند تن از تماشاگران به‌همراه کودکان خود در جایگاه ویژه بود اما زمانی که از آنها خواسته شد ورزشگاه المپیک را به درخواست اسکوچیچ ترک کنند به‌شدت به این موضوع معترض شدند و یکی از هواداران قدیمی تیم‌ملی هم بیرون ورزشگاه نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و با داد و فریاد عزیزی‌خادم را مورد خطاب قرار داده و از وی خواست تمرینات تیم‌ملی در حضور هواداران برگزار شود، با این حال خواهش و درخواست نیروی انتظامی و مسئولان حراست ورزشگاه بی‌فایده بود تا اینکه مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی خود را به او رساند تا این قائله خاتمه پیدا کند.

سردار آزمون، مهاجم تیم‌ملی نیز به محض خروج از رختکن مورد توجه مسئولان نیروی انتظامی قرار گرفت و از وی خواستند تا عکس یادگاری بگیرند.