تاریخ : Tue 25 May 2021 - 08:10
کد خبر : 55080
سرویس خبری : ورزش

4 بازیکن پول بیشتر می‌خواهند، از نوراللهی و کنعانی‌زادگان خبری نیست

مغانلو برای ماندن چراغ سبز نشان داد، سیدجلال آخر فصل تصمیم می‌گیرد

4 بازیکن پول بیشتر می‌خواهند، از نوراللهی و کنعانی‌زادگان خبری نیست

بد نیست نگاهی تازه به اخبار و رویدادهای باشگاه پرسپولیس بیندازیم. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش «فرهیختگان» از آخرین وضعیت و اخبار این باشگاه پرطرفدار است.

پرسپولیس منتظر واکنش کمیته انضباطی به دو شکایت از فرهاد مجیدی

اردلان بزرگ‌نیا، روزنامه‌نگار: سرخ‌پوشان پایتخت این روزها سخت درگیر بازی‌های لیگ، مشکلات مالی و البته جنگ و دعوای خود با کمیته انضباطی هستند و هر روز اخبار مختلفی در این موضوعات از این باشگاه به گوش می‌رسد. پرسپولیس دیروز بدون سیدجلال حسینی و فرشاد فرجی که دچار محرومیت شده بودند به مصاف ذوب‌آهن اصفهان رفت و حالا باید منتظر اعلام زمان بازی خود با مس رفسنجان باشد. بد نیست نگاهی تازه به اخبار و رویدادهای این باشگاه پرطرفدار بیندازیم. آنچه در ادامه می‌خوانید گزارش «فرهیختگان» از آخرین وضعیت و اخبار باشگاه پرسپولیس است.

 درانتظار واکنش کمیته انضباطی به چند شکایت

این روزها حساسیت مسئولان باشگاه پرسپولیس نسبت به عملکرد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال چند برابر شده است. بعد از صدور رای این کمیته علیه چند پرسپولیسی به خاطر اتفاقات بازی‌های پرسپولیس مقابل سپاهان و استقلال این حساسیت به اوج خودش رسیده است. ظاهرا سرخ‌های پایتخت چند شکایت رسمی علیه برخی از اعضای باشگاه استقلال طرح کردند و با جدیت به دنبال رسیدگی کمیته انضباطی به این شکایات هستند. طبق اخباری که از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد این باشگاه دو شکایت علیه فرهاد مجیدی سرمربی آبی‌های پایتخت مطرح کرده است. این شکایات به خاطر توهین به هواداران پرسپولیس و وزیر ارتباطات به کمیته انضباطی ارجاع شده است. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها علیه چند بازیکن استقلال نیز شکایاتی را به این کمیته ارائه داده‌اند. باشگاه پرسپولیس معتقد است این کمیته نسبت به شکایات این باشگاه بی‌تفاوت است و از صدور رای به نفع این باشگاه خودداری می‌کند. به همین خاطر با حساسیت بیشتری سرنوشت این شکایات جدید را دنبال می‌کنند.

 4 پرسپولیسی به دنبال دستمزد بیشتر

مذاکرات باشگاه پرسپولیس با بازیکنان خود جهت تمدید قرارداد آغاز شده است. این باشگاه با ارسال دعوت‌نامه کتبی رسمی از بازیکنانش خواسته تا برای مذاکره به باشگاه مراجعه داشته باشند. شنیدیم 4 بازیکن این تیم که قراردادشان در پایان فصل به پایان می‌رسد برای تمدید قرارداد اعلام آمادگی کرده‌اند. وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه و مهدی شیری برای تمدید قرارداد و ماندن در پرسپولیس اعلام آمادگی کرده‌اند. البته آنها در مذاکراتی که با باشگاه داشتند خواستار تغییر رقم قرارداد جدید خود شدند و در این رابطه درحال چانه‌زنی با باشگاه هستند. باشگاه قرار است نشستی دوباره با این نفرات داشته باشد.

 باشگاه بی‌خبر از نوراللهی و کنعانی‌زادگان

خبر جدایی قطعی احمد نوراللهی و حسین کنعانی‌زادگان از پرسپولیس مدتی است منتشر شده. هر دو بازیکن از تیم‌های قطری پیشنهاد دارند و گفته می‌شود آخر فصل از جمع سرخ‌ها جدا می‌شوند. شنیدیم باشگاه با هر دو بازیکن جلساتی داشته تا آنها را مجاب کند در فصل آینده نیز کنار تیم باقی بمانند. جالب اینجاست هر دو بازیکن به باشگاه پرسپولیس نه نگفته‌اند و همه چیز را به پایان فصل موکول کرده‌اند. به این دلیل باشگاه هیچ خبری از آینده این دو بازیکن ندارد و مطمئن به ماندن آنها در این تیم نیست. به نظر می‌رسد آنها هم پذیرفته‌اند و این دو بازیکن را به احتمال زیاد در خدمت نخواهند داشت.

 کاپیتان آخر فصل تصمیم می‌گیرد

در مورد ماندن یا جدایی سیدجلال حسینی، کاپیتان 39 ساله پرسپولیس حرف و حدیث زیاد است. برخی از ماندن او می‌گویند و برخی هم می‌گویند جدایی این بازیکن پا به سن گذاشته از جمع سرخ‌ها حتمی است. با این وجود باشگاه پرسپولیس می‌گوید تا پایان فصل با این بازیکن در مورد آینده مذاکره خواهد کرد. قرار است در آخر این فصل مدافع قدیمی سرخ‌ها تصمیم بگیرد که به فوتبالش ادامه بدهد یا به کار فوتبالش در سطح اول فوتبال ایران پایان دهد.

 ختم اعتراض گل‌محمدی به شماره حساب

باشگاه پرسپولیس می‌گوید علت اصلی ارائه شماره کارت بانکی برای دریافت کمک مالی از هواداران این تیم به خاطر 3 مصاحبه اعتراضی یحیی گل‌محمدی بوده است. سرمربی سرخ‌ها ظاهرا در 3 مصاحبه پیاپی از وضعیت بد مالی باشگاه سخن به میان آورده و همین مصاحبه‌ها باعث شده حدود 700 هوادار خواستار ارائه شماره حساب برای واریز کمک‌های مالی خود به باشگاه باشند. این‌طور که می‌گویند بعد از ارائه شماره حساب، بازیکنان و کادرفنی به شکل خودجوش به تبلیغ این کار پرداختند. همه این کارها ظاهرا این‌بار نتیجه بهتری نسبت به طرح‌های مشابه قدیمی داشته و می‌گویند تا پایان این هفته رقم جمع‌آوری شده به عدد 2 میلیارد و 500 هزار تومان خواهد رسید.

 علت به بازی نگرفتن کارگزار

در ماجرای ارائه شماره حساب به هواداران توسط باشگاه پرسپولیس این سوال به وجود آمده که چطور شد در این ماجرا اسپانسر باشگاه به بازی گرفته نشده است. می‌گویند به درخواست هواداران تیم در این ماجرا باشگاه با کارگزار همکاری نکرده است. هواداران تیم نخواسته بودند که به کارگزار درصدی از کمک مالی‌شان به باشگاه را اختصاص بدهند و برای همین از باشگاه پرسپولیس خواسته بودند شماره حساب مستقل جهت جمع‌آوری این کمک معرفی کند.

 پرسپولیس حق فسخ ندارد

گفته می‌شد قرارداد پرسپولیس با اسپانسرش در 25 اردیبهشت 1400 به پایان رسیده است اما ظاهرا این اتفاق نیفتاده و همکاری کماکان ادامه دارد. البته تاریخ مذکور برای پایان همکاری درست بوده اما این قرارداد زمانی منعقد شده که دنیا درگیر ویروس کرونا نبوده و تاخیری در برگزاری مسابقات وجود نداشته است. در متن قرارداد آمده که این همکاری تا پایان فصل 1400 ادامه دارد و این فصل هم در مردادماه خاتمه پیدا خواهد کرد. به همین دلیل همکاری همچنان ادامه دارد. باشگاه می‌گوید هنوز رقمی بین 10 تا 15 میلیارد تومان از کارگزار طلب دارد اما نکته عجیب قرارداد پرسپولیس با کارگزار این است که امکان فسخ قرارداد از طرف باشگاه وجود ندارد و این قرارداد باید در تاریخ خودش تمام شود! مشخص نیست چرا چنین بندی در این قرارداد وجود دارد.

پرسپولیس به دنبال قرارداد 200 میلیاردی

با نزدیک شدن به زمان پایان همکاری باشگاه پرسپولیس با اسپانسرش تلاش‌ها برای عقد قرارداد جدید با کارگزار جدید آغاز شده است. باشگاه به دنبال قراردادی 200 میلیاردی با اسپانسر جدید است تا بتواند با این رقم نیازهای مالی خودش را برطرف کند. قرارداد پرسپولیس با کارگزار کنونی‌اش 110 میلیارد تومان است و سرخ‌ها معتقدند با این رقم مشکلات مالی آنها کاملا رفع نمی‌شود. البته با توجه به اینکه کارگزار نسبت به تعهداتش به موقع و خوب عمل کرده شاید بر سر افزایش رقم قرارداد، مذاکرات تازه‌ای با همین اسپانسر صورت پذیرد.

 هفته‌ای یک نامه، هر 3 روز یک تماس تلفنی

پاداش آسیایی پرسپولیسی‌ها این روزها تبدیل شده به یک کابوس تمام نشدنی برای آنها. هر چند ابراهیم شکوری در ابتدای ورود دوباره‌اش به باشگاه پرسپولیس با اطمینان از توانایی‌اش برای دریافت پاداش آسیایی سخن به میان می‌آورد اما بعدا مشخص شد زور تحریم‌ها زیاد است و سخنگوی باشگاه پرسپولیس هم فاقد توانایی لازم برای انجام چنین کاری است! اما با این وجود باشگاه پرسپولیس اصلا ناامید نیست و تقریبا هر هفته یک نامه کتبی رسمی ایمیل می‌کند. ظاهرا با یک نفر هم در AFC در تماس هستند که هر 3 روز یک‌بار با او صحبت می‌کنند اما فعلا مشکل اصلا برطرف نشده است. شاید توافق احتمالی وین بتواند حلال مشکل پرسپولیسی‌ها شود.

 تا هفته بعد 15 درصد دیگر به سرخ‌ها پرداخت می‌شود

وضعیت مالی پرسپولیسی‌ها اصلا خوب نیست و بازیکنان این تیم تا به امروز 45 تا 50 درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند. گفته می‌شود تا پایان هفته بعد و قبل از تعطیلات خردادماه قرار است بین 10 تا 15 درصد دیگر از مبلغ قرارداد سرخ‌پوشان به آنها پرداخت شود. اگر این اتفاق بیفتد دریافتی بازیکنان این تیم به عدد 60 تا 65 درصد خواهد رسید. عدم دریافت به موقع مبالغ قرارداد سخت باعث ناراحتی بازیکنان این تیم شده است و این ناراحتی را می‌توان در گفت‌وگوهای گاه و بیگاه آنها فهمید.

 19 روز تا شوک 14 میلیاردی

قرار بود 3 روز دیگر دادگاه CAS در مورد پرونده شکایت گابریل کالدرون، سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس از سرخ‌های پایتخت رای خود را صادر کند اما این کار به روز 25 خردادماه موکول شد و حالا پرسپولیسی‌ها فقط 19 روز تا شوک 14 میلیارد تومانی این مربی فاصله دارند. کالدرون بابت دستمزد خود شکایت کرده و این رقم به علاوه مبالغ تاخیر و جریمه به رقم 700 هزار دلار می‌رسد که اصلا رقم کمی نیست!

 اوکی مغانلو به پرسپولیس

شهریار مغانلو، مهاجم پرسپولیس برای ماندن در این تیم به مسئولان پرسپولیس اوکی داد. طی مذاکرات مقدماتی که صورت گرفت این بازیکن برای ماندن در تیم ابراز رضایت کرده است. البته پرسپولیس هنوز هیچ مذاکره‌ای را با تیم سانتاکلارا پرتغال آغاز نکرده و هیچ نامه‌نگاری با این تیم پرتغالی صورت نگرفته و همه چیز به زمانی دیگر موکول شده است. قرار است بعد از پایان بازی‌ها باشگاه با نظر کادرفنی اقدامات لازم را برای دائمی کردن قرارداد مغانلو صورت دهد.

 یک لیست بلند بالا تکذیب شد

باشگاه پرسپولیس مذاکره با تعداد زیادی از بازیکنانی که نام‌شان در فضای مجازی مطرح شده را قویا تکذیب کرده است. پرسپولیسی‌ها تاکید دارند که هیچ مذاکره‌ای با رایان تفضلی، مدافع میانی وایکام واندرز، رضا اسدی هافبک دفاعی سنت پولتن اتریش، مجتبی مقتدایی دفاع راست نفت مسجدسلیمان، پوریا آریاکیا هافبک آلومینیوم اراک و ابوالفضل جلالی دفاع چپ سایپا نداشته و اصلا برنامه‌ای برای جذب این نفرات وجود ندارد. ضمنا باشگاه تاکید دارد برنامه‌ای برای جذب رامین رضاییان ندارد و شجاع خلیل‌زاده هم قصد بازگشت به فوتبال ایران را ندارد و حضور این بازیکن در پرسپولیس از ابتدا منتفی بوده است. ما تکذیبیه را نوشتیم اما باید تا پایان فصل صبر کنیم و ببینیم در آن زمان چند نفر از این اسامی به لیست خرید پرسپولیس وارد خواهند شد!