تاریخ : Mon 24 May 2021 - 09:50
کد خبر : 55029
سرویس خبری : ورزش

الکس نوری روی نیمکت آمریکا

مربی دورگه ایرانی در راه جام‌جهانی

الکس نوری روی نیمکت آمریکا

ظاهرا الکس نوری که در این سال‌ها به‌عنوان کاندیدای هدایت چندین تیم ایرانی نیز مطرح شده، پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم‌ملی آمریکا را دریافت کرده و قرار است به‌عنوان دستیار گرگ برهالتر 47ساله مشغول به‌کار شود.

الکساندر نوری با حضور روی نیمکت مربیگری وردربرمن بین فوتبال‌دوستان ایرانی بیشتر شناخته شد و نام او به‌عنوان یک مربی دورگه ایرانی-آلمانی مطرح شد. نوری پس از اینکه توانست برمن را از سقوط به بوندس‌لیگای2 نجات دهد نشان داد که مربی توانمندی است و آینده خوبی در این شغل دارد. با این حال فصل بعد خیلی زود از نیمکت این تیم کنار گذاشته شد و مدتی بعد به‌همراه یورگن کلینزمن به آرمینیابیلفلد رفت. نوری با جدایی کلینزمن مدتی به‌عنوان مربی موقت این تیم به کارش ادامه داد و پس از آن از این سمت کنار رفت.

حالا ظاهرا این مربی 41ساله که در این سال‌ها به‌عنوان کاندیدای هدایت چندین تیم ایرانی نیز مطرح شده، پیشنهاد حضور در کادرفنی تیم‌ملی آمریکا را دریافت کرده و قرار است به‌عنوان دستیار گرگ برهالتر 47ساله مشغول به‌کار شود. آمریکایی‌ها قرار است یکشنبه آینده دیداری دوستانه را برابر سوئیس برگزار کنند که نوری هم به‌همراه این تیم راهی این کشور خواهد شد تا کارش را به‌عنوان مربی آغاز کند. بازی بعدی آمریکا در نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های آمریکای‌مرکزی برابر هندوراس خواهد بود که چهارشنبه بعد برگزار خواهد شد و درصورت برتری در این دیدار فینال را مقابل برنده مسابقه مکزیک و کاستاریکا برگزار خواهد کرد.

برهالتر در دیدارهای اخیر به‌همراه آمریکا نتایج بسیار خوبی کسب کرده و در 12دیدار اخیر تیمش تنها یک‌بار شکست را تجربه کرده است. شاگردان او در این مدت پاناما را 6 بر 2، السالوادور را 6 بر صفر و ترینیدادوتوباگو را با 7گل مغلوب کرده‌اند و عملکردی درخشان در این مدت داشته‌اند.

نوری به‌همراه تیم‌ملی آمریکا باید به‌زودی برای حضور در مسابقات گلدکاپ آماده شوند که حدود یک‌ماه‌ونیم دیگر آغاز می‌شود و این تیم در گروه دوم درکنار کانادا، ماتنیک و یک تیم دیگر که پس از مسابقات انتخابی مشخص خواهد شد، حضور دارد و به‌نظر نمی‌رسد کار سختی برای صعود از گروه خود داشته باشد. مسابقات انتخابی جام‌جهانی در منطقه کونکاکاف نیز از اواخر تابستان آغاز می‌شود و آمریکا با توجه به ستاره‌های پرتعداد و جوانان آینده‌دار خود امید زیادی دارد که یکی از سهمیه‌های این منطقه را کسب کرده و حتی یکی از مدعیان حضور در مراحل پایانی رقابت‌های جام‌جهانی2022 قطر باشد.

نوری درحال حاضر به‌عنوان دستیار به کادرفنی این تیم اضافه شده است اما با توجه به توانایی‌هایش می‌تواند امیدوار باشد که در آینده جانشین برهاتلر به‌عنوان سرمربی آمریکا شود. حضور نفراتی چون کریستین پولیسیچ (چلسی)، سرجینیو دست (بارسلونا)، وستون مک‌کنی (یوونتوس) و جیووانی رینا (دورتموند) می‌تواند باعث شود بسیاری از مربیان به‌دنبال حضور روی نیمکت این تیم باشند و هدایت چنین تیم آینده‌داری می‌تواند بسیار جذاب باشد. روند روبه‌رشد آمریکا در دیدارهای اخیر این تیم را به یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در گلدکاپ و همچنین صعود به جام‌جهانی تبدیل کرده است و سرمربی 47ساله تیم درطول دوسالی که هدایت آمریکا را برعهده دارد توانسته تحول خوبی در تیمش ایجاد کند و با 74درصد پیروزی در دیدارهای خود تاکنون بهترین عملکرد را در تاریخ تیم‌ملی این کشور داشته است.