تاریخ : Mon 24 May 2021 - 12:52
کد خبر : 55016
سرویس خبری : فرهنگ و هنر

با تسخیر همه‌چیز توسط سیاست مبارزه می‌کنیم

با تسخیر همه‌چیز توسط سیاست مبارزه می‌کنیم

پرهیز از سیاست‌زدگی در کار ادبی و فرهنگ امری جدی است. خبر امروز عجین با عالم سیاست است و سیاست همه‌چیز را مثل آبی که به اسفنج نفوذ می‌کند، تسخیر می‌کند. ما از ابتدا با تسخیر همه‌چیز توسط سیاست مبارزه می‌کنیم.

«ما به سیاست و به مسائل روز نگاه می‌کنیم، اما بیشترین توجه‌مان حول این محور است که سیاست‌زدگی را از کارهای موسسه دور کنیم.» این صحبت‌های محمدمهدی سیار است که یکی از چهره‌های موثر در تشکیل و ادامه یافتن فعالیت شهرستان ادب است

سیار درمورد فعالیت‌های این موسسه می‌گوید: «ما در شهرستان ادب مدیریت شاعرانه می‌کنیم. دوستانم چه در حوزه شعر و چه در حوزه داستان، همان برخورد را با کار ادبی اجرایی دارند که با اثر ادبی. با کشف یک استعداد در شهرستان‌های دور به همان اندازه خوشحال می‌شوند که از کشف یک مضمون ناب برای شعرشان. «عزتی پاک» در داستان همان عشقی را که به گفتن و نوشتن دارد، به خواندن آثار دیگران و دیده شدن آنها دارد. پرهیز از سیاست‌زدگی در کار ادبی و فرهنگ امری جدی است. خبر امروز عجین با عالم سیاست است و سیاست همه‌چیز را مثل آبی که به اسفنج نفوذ می‌کند، تسخیر می‌کند. ما از ابتدا با تسخیر همه‌چیز توسط سیاست مبارزه می‌کنیم و بر اهمیت ادبیات بماهو ادبیات تأکید داریم و امیدواریم این در بازتاب رسانه‌ای کارهای ما نیز لحاظ شود.»

مدیر دفتر پژوهش با بیان اینکه ادبیات فضای دوستی است، ادامه داد: «کار در شهرستان ادب و به‌طور کلی فضای ادبیات و هنر، تأکید بر دوستی و محبت در کار است. این به‌معنای کوتاه آمدن از آنچه درست می‌پنداریم، نیست. عالم ادبیات، عالم حاشیه‌سازی و رقابت‌های نابجا نیست، عالم سلب نیست، عالم ایجاب است.»