تاریخ : Thu 20 May 2021 - 02:15
کد خبر : 54861
سرویس خبری : ورزش

برنامه ویژه آلکنو برای لیگ ملت‌ها

تجربه حضور در المپیک به کمک سرمربی ایران می‌آید

برنامه ویژه آلکنو برای لیگ ملت‌ها

سایت «وبوالی» برزیلی در گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران تحت هدایت آلکنو نوشته است: «تیم ملی ایران خود را برای حضور در لیگ ملت‌ها آماده می‌کند و برای حضوری موفق در این مسابقه سراغ یک مربی مشهور روس رفته تا با کمک او بتواند نتایج خوبی در این دوره بگیرد.

تیم ملی والیبال ایران پس از مدت‌ها دوری از میادین به‌دلیل شرایط کرونایی در ورزش این روزها خود را برای دو رویداد مهم بین‌المللی آماده می‌کند. شاگردان ولادیمیر آلکنوی روس ابتدا باید در لیگ ملت‌های 2021 حاضر شوند و سپس خود را برای حضوری موفق در المپیک آماده کنند.

فدراسیون والیبال پس از تعویق رقابت‌های المپیک و تعطیلی رقابت‌های تیم ملی تصمیم گرفت، قرارداد ایگور کولاکوویچ را فسخ کند و حالا در فاصله کمی تا آغاز این دو تورنمنت مهم آلکنو که هدایت تیم زنیت‌کازان را در فصل قبل برعهده داشت باید تیم ایران را برای حضوری موفق آماده کند. در این مدت رسانه‌ها انتقادهایی از برخی تصمیمات و همچنین عدم برنامه‌ریزی مناسب توسط این مربی روس داشته‌اند اما از طرف دیگر آسیب‌دیدگی چندین بازیکن باعث شده آلکنو مجبور به انجام تغییراتی در فهرست تیمش شود. انتقاد دیگری که از آلکنو و البته فدراسیون والیبال می‌شود عدم برگزاری مسابقه تدارکاتی پیش از حضور در لیگ ملت‌هاست که می‌تواند تاثیر زیادی در نتایج تیم داشته باشد.

با تمام قوا در لیگ ملت‌ها

بااین‌حال سایت «وبوالی» برزیلی در گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران تحت‌هدایت آلکنو نوشته است: «تیم ملی ایران خود را برای حضور در لیگ ملت‌ها آماده می‌کند و برای حضوری موفق در این مسابقه سراغ یک مربی مشهور روس رفته تا با کمک او بتواند نتایج خوبی در این دوره بگیرد. ولادیمیر آلکنو که سابقه قهرمانی در المپیک 2012 را در کارنامه دارد، تمام ستاره‌های تیم ایران را برای این مسابقات به اردو دعوت کرده تا تیمش با تمام قوا راهی این تورنمنت شود. در فهرستی که از سوی او انتخاب شده، نام نفرات باتجربه‌ای همچون سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور و سیدمحمد موسوی دیده می‌شود و این نشان از آن دارد که ایران برای لیگ ملت‌ها برنامه ویژه‌ای دارد و می‌خواهد با تمامی توان برای رفتن روی سکوی این مسابقات تلاش کند. بهترین مقام ایران در این مسابقات به سال 2019 برمی‌گردد که عنوان پنجم را کسب کردند و حالا درتلاشند تا شاید بتوانند رتبه‌ای بهتر را کسب کنند. از سوی دیگر بدون‌شک موفقیت در المپیک توکیو هدف اصلی این تیم خواهد بود و به همین دلیل است که سراغ یک مربی باتجربه رفته‌اند که در سه دوره المپیک حضور داشته و عملکردی موفق در این زمینه دارد.»

آلکنو دوبار توانسته تیم‌هایش را در المپیک روی سکو ببرد. در پکن 2008 او به‌همراه روسیه به مقام سوم رسید و 4 سال بعد توانست تیم ملی کشورش را به مدال طلای المپیک برساند. همین تجربه بالا می‌تواند به‌خوبی کمک کند تا در چهارمین حضورش در المپیک به‌عنوان سرمربی امیدوار به کسب نتیجه‌ای مناسب با ملی‌پوشان ایران باشد. او در آخرین گفت‌وگویی که مقابل اصحاب رسانه در ایران داشت، گفت هیچ قولی برای موفقیت در تیم ایران و کسب مدال نمی‌دهد اما مسلما فدراسیون ایران انتظارات زیادی از سرمربی نامدار خود دارد و حداقل توقعش موفقیت در لیگ ملت‌ها و در ادامه حضور بین 4 تیم برتر المپیک خواهد بود. اتفاقی که دور از دسترس نیست اما با توجه به فرصت کمی که این مربی روس و دستیارانش در اختیار دارند، کمی دشوار به نظر می‌رسد.

او در زنیت‌کازان هم دوران موفقی را در فصل گذشته پشت‌سر گذاشت و از سال 2007 تاکنون با کسب 33 جام با تیم‌های مختلف روند موفقی را در دنیای والیبال سپری کرده است. بااین‌حال حضور روی نیمکت تیم ملی ایران چالشی بزرگ برای او محسوب می‌شود و اگر بتواند به‌همراه این تیم موفقیت‌هایش در المپیک را تکرار کند، ماموریت بسیار بزرگ و مهمی را پشت‌سر گذاشته است.

آلکنو برای حضور در این مسابقات توماسو توتولو را به‌عنوان دستیار خود انتخاب کرده و در روزهای اخیر انتقاداتی از او درباره عدم استفاده از مربیان ایرانی مطرح شده بود اما او معتقد است که حضور نفرات اضافه همراه تیم هیچ کمکی به نتیجه‌گیری نخواهد کرد و این مربیان نهایتا باید از روی سکوها نظاره‌گر مسابقات تیم ایران باشند. در هر صورت این مربی روس با وجود تمامی انتقادات و مخالفت‌هایی که با برنامه‌ریزی‌اش می‌شود، تیم ایران را باید حدود دو هفته دیگر در مسابقات لیگ ملت‌ها به مصاف رقبا بفرستد و باید دید درنهایت چه دستاوردی در این تورنمنت خواهد داشت.