تاریخ : Sun 16 May 2021 - 09:47
کد خبر : 54672
سرویس خبری : ورزش

وزیری: برای کسب سهمیه تیمی المپیک همدل شده‌ایم

گفت‌وگوی «فرهیختگان» با ملی‌پوش المپیکی و سرمربی تیم تیراندازی با کمان دانشگاه آزاد اسلامی

وزیری: برای کسب سهمیه تیمی المپیک همدل شده‌ایم

ورزشکار المپیکی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران که در راه پرواز برای رقابت‌های سوئیس بود در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از مسابقات پیش رو و همدلی بچه‌ها برای موفقیت تیم ملی گفت.

نسیم شیرازی، روزنامه‌نگار: «میلاد وزیری» به همراه تیم ملی تیراندازی با کمان ایران راهی سوئیس شد تا در رقابت‌های جام‌جهانی این رشته در خط آتش بایستد. خط آتشی که اول راه کمانداران برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک پاریس است. المپیکی که این روزها هیجان را به ورزش کرونازده دنیا برگردانده است. «میلاد» تیراندازی با کمان ایران، از حضور شاگردانش در تیم دانشگاه آزاد اسلامی که این بار به‌عنوان هم‌تیمی‌هایش در تیم ملی تیراندازی با کمان ایران، کمان‌شان را زه می‌کنند، خوشحال و معتقد است رقابت‌های سوئیس محک خوبی برای انتخابی بعدی المپیک خواهد بود. ورزشکار المپیکی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران که در راه پرواز برای رقابت‌های سوئیس بود در گفت‌وگو با «فرهیختگان» از مسابقات پیش رو و همدلی بچه‌ها برای موفقیت تیم ملی گفت که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

از آغاز سال 1400 بگویید، برای شما شروع ورزشی خوبی بود؟

بعد از حدود یک سال‌ونیم مسابقه ندادن، امسال مهم‌ترین سال ورزشی ماست که شروعش هم با تورنمنت اروپایی ترکیه بود و با توجه به اینکه هدف اصلی ما کسب سهمیه تیمی است این رقابت اردو و مسابقه خوبی برای ما بود.
همان‌طور که گفتید اوایل سال مسابقات ترکیه را پشت‌سر گذاشتید، بعد از مدت‌ها نداشتن مسابقات برون‌مرزی، دستاورد این رقابت‌ها برای شما و تیم چه بود؟

با توجه به اینکه گفتم امسال مهم‌ترین سال ورزشی کشور و دنیاست، مسابقات ترکیه بیشتر برای آمادگی ما بود تا دوباره با جو مسابقات وفق پیدا کنیم و در شرایط مسابقه قرار بگیریم. بنابراین به عقیده من مسابقات خیلی خوبی بود و به‌طور حتم نتایج مثبتش را در رقابت‌های پیش رو نشان می‌دهیم.

برای رقابت‌های سوئیس چند مرحله اردو را پشت‌سر گذاشتید؟ فکر می‌کنید نسبت به ترکیه با آمادگی بیشتری در این جام‌جهانی شرکت می‌کنید؟

حتما آمادگی‌مان نسبت به مسابقات ترکیه بیشتر است. نقاط ضعف و قوت‌مان را توانستیم در مسابقات و در تورنمنت ترکیه ارزیابی کنیم و بدون شک در مسابقات سوئیس اگر اتفاق خاصی نیفتد می‌توانیم وضعیت بهتری داشته باشیم. برای این رقابت‌ها از زمانی که از ترکیه برگشتیم یک اردوی مداوم یک‌ماهه داشتیم تا الان که دیروز (شنبه) برای مسابقات اعزام شدیم.

بیشتر بچه‌های تیم ملی در این مسابقات، شاگردان شما در تیم دانشگاه آزاد اسلامی هستند، نظرتان درباره عملکرد بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی چیست؟

بچه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واقعا خوش‌درخشیدند و در بخش آقایان از 4 نفری که در ریکرو اعزام می‌شوند سه نفرشان از ورزشکاران تیم دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در بخش خانم‌ها هم سه ورزشکاری که دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بودند را وارد تیم کردیم و هر سه نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند و از میان آنها مهتا عبداللهی به‌طور ثابت عضو تیم ملی شد و در تیم حضور دارد. به نظرم لیگی که گذشت بسیار پویا بود و حداقلش این بود که توانستیم نفراتی که در کشور دیده نمی‌شدند را در لیگ پرورش بدهیم به‌خصوص مهتا عبداللهی که درنهایت توانست جایگاه خود را پیدا کرده و عضو ثابت تیم ملی شود.

گفتید لیگ، ورزشکاران خوبی را به تیم ملی معرفی کرد، این لیگ کمکی برای آمادگی ورزشکاران برای مسابقات برون‌مرزی هم بود؟

لیگ خیلی کمک کرد؛ چراکه یک سال گذشته هیچ رقابت داخلی و برون‌مرزی نداشتیم ولی باعث شد تلاش و امید ورزشکاران در کشور بیشتر شود و البته از دل همین لیگ یک تعدادی به اردوی تیم ملی دعوت شدند و آمادگی‌شان برای حضور در مسابقات بین‌المللی بیشتر شد.

انتخابی المپیک در بخش تیمی کی برگزار می‌شود؟ اسامی نفرات شرکت‌کننده در آن انتخابی مشخص نشده است؟

مسابقات انتخابی المپیک در رقابت‌های استیج 3 پاریس، تقریبا اواسط خردادماه قرار است برگزار شود و در بخش تیمی هم از این 4 نفر اصلی تیم ملی هم در بخش آقایان و هم در بخش خانم‌ها سه نفر برای این رقابت‌ها انتخاب می‌شوند که در بخش خانم‌ها هم شانس کسب سهمیه انفرادی و هم تیمی را داریم و در بخش آقایان چون من در بخش انفرادی کسب سهمیه کردم فقط شانس کسب سهمیه تیمی را داریم که به امید خدا بتوانیم آن را هم بگیریم.

شرایط تمرین با کادرفنی جدید چطور است؟ حمایت، تجهیزات و شرایط خوبی دارید؟

خدا را شکر شرایط خوب و همدلی بچه‌ها بیشتر است و جو آرامی را سپری می‌کنیم. خدا را شکر مشکلی به آن صورت نداریم و به تیم امیدواریم، همه از اعضای فدراسیون گرفته تا اعضای کادرفنی و ورزشکاران تیم یکدل شده و در تلاشیم و یک هدف داریم تا آنچه که شایسته کشورمان است را در مسابقات فرانسه کسب کنیم.

هدف این روزهای میلاد وزیری تیروکمان ایران چیست؟

مهم‌ترین هدف من این است که با همدلی بچه‌ها تیمی یکدست باشیم و اعتمادبه‌نفس تیم‌مان را بتوانیم بالا ببریم و این باور را داشته باشیم که توانایی انجام کارهای بزرگ را داریم. اصلی‌ترین هدف من این است که در مسابقات فرانسه بتوانیم کسب سهمیه تیمی را انجام دهیم که برای اولین بار این اتفاق می‌افتد تا رشته تیراندازی با کمان تاریخ‌ساز شود و این اتفاق چه در بخش خانم‌ها و چه در بخش آقایان دور از دسترس نخواهد بود. بعد از آن هم اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین هدف ما کسب بهترین نتیجه در المپیک است.