تاریخ : Sun 09 May 2021 - 15:05
کد خبر : 54399
سرویس خبری : دانشگاه

تریبون دیدار دانشجویی راهگشا است

سیدحسن موسوی‌فرد:

تریبون دیدار دانشجویی راهگشا است

نماینده جنبش عدالتخواه در دیدار رهبری با دانشجویان در سال 88 گفت: بزرگورانی که در خدمت رهبری صحبت می‌کنند دقت کنند که این یک تریبون بسیار ارزشمند است و بسیار راهگشا می‌تواند باشد.

سیدحسن موسوی‌فرد، نماینده جنبش عدالتخواه در دیدار رهبری با دانشجویان در سال 88، پیرامون نکاتی که دانشجویان باید به آن توجه کرده و مطرح کنند، گفت: «بزرگورانی که در خدمت رهبری صحبت می‌کنند دقت کنند که این یک تریبون بسیار ارزشمند است و بسیار راهگشا می‌تواند باشد. تجربه آن دوره‌ای که من صحبت کردم و دوره‌های دیگر که بنده در حاشیه برنامه حضور داشتم و پیگیری کردم، نشان می‌دهد که در این جلسه موضوعات بسیار راهبردی مورد بحث قرار می‌گیرد و صرفا یک جلسه دانشجویی با فضا و دغدغه‌های دانشجویی و صنفی و... نیست، یک جلسه کاملا جدی سیاسی، راهبردی برای نظام است، متناسب با همین بحث‌هایی که دوستان طرح بحث می‌کنند، رهبری مسائل بسیار مهمی را می‌گویند.»

او با ذکر مثالی گفت: «مثلا در گذشته درمورد اصل نظریه ولایت فقیه، بچه‌ها طرح بحث‌های بسیار جدی کردند و رهبری هم ورودی جدی کردند. درمورد نقد ولایت فقیه و ضدولایت فقیه بودن و... طرح بحث کردند و رهبری حرف‌‌های جدی زدند. درمورد نظارت بر دستگاه‌ها و پاسخگویی مسئولان و خصوصی‌سازی و ده‌ها موضوع مهم در کشور صحبت کرده و نکات مهمی را گفتند و تکمیل کردند که توانسته است در کشور راهگشا باشد، لذا باید دوستان این تریبون را قدر بدانند.» 

وی افزود: «ازمنظر من جزء سه تریبون و دیدار مهم کشور است. نکته دوم اینکه به نظرم دوستان به‌جای بحث‌های سیاسی رایج به‌سمت بحث‌های راهبردی و مسائل پیش‌روی کشور بروند و خصوصا الان که دوره انتخابات است بیایند طرح مساله‌های اساسی کشور را انجام دهند، مثل موضوعات اقتصادی، تورم، فساد، استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور و اینکه چرا این ظرفیت‌ها مورداستفاده قرار نمی‌گیرد. چون هرچقدر دوستان سمت‌وسوی انتقادات‌شان را ‌به بحث‌های سیاسی رایج ببرند، خیلی فایده ندارد و به‌نظرم باید به‌سمتی ببرند که یک بازخوانی تجربه مذاکره در کشور شود و اینکه مسائل اساسی کشور چیست و ما باید به آنها بپردازیم. گرانی، تورم، اشتغال و بیکاری مسائل اساسی مردم است و تولید و رشد اقتصادی در زندگی مردم خیلی اثر دارد.»

  مساله ازدواج جوانان را فراموش نکنند

موسوی‌فرد ادامه داد: «مساله فساد در تمام ابعاد و ازدواج جوانان نیز حائز اهمیت است. باید بحث را به این سمت ببرند و مساله مردم را طرح کنند. جنبش دانشجویی باید مطالبه‌گر از حوزه مسائل مردم باشد و فضا را باز کند که رهبری حرف‌های رو به‌ جلو بزنند. اینکه دوستان حرف‌هایی که رهبر بارها زده‌اند را بگویند چیزی به جلسه اضافه نمی‌کند، باید به این فکر کنند که چیزی بگویند که افق‌گشا و راهگشا باشد؛ چون تریبونی است که به هیچ‌وجه در آن سانسور وجود ندارد و اینجاست که باید حرف‌های خط‌شکن زده شود و دست رهبری باز باشد برای اینکه حرف‌هایی را بزنند و نقاطی را روشن کنند و الان از این جهت که این دیدار قبل از انتخابات است به‌شدت می‌تواند راهگشا باشد.» 

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه گفت: «یکی دیگر از محورهایی که باید بچه‌ها درمورد آن صحبت کنند، نقد فرهنگی- سیاسی حاکم بر کشور است. از این بحث‌ها که مردم انتظار کار واقعی دارند و در کشور ما کارهای نمایشی دارد اتفاق می‌افتد.» 

وی اضافه کرد: «همچنین باید نقد رسانه‌زدگی داشته باشند. مسئولان ما خیلی دنبال رسانه هستند که در رسانه‌ها چه گفته می‌شود یا دنبال این هستند که مردم خوش‌شان بیاید. رفتارهای عوام‌فریبانه در مسئولان ما وجود دارد و باید نقد شود.»

  وی ادامه داد: «مساله بعدی پاسخگویی است که باید در فرهنگ ما به‌وجود بیاید. الان عرصه، عرصه‌ای است که بچه‌‌ها می‌توانند با نقد فرهنگ سیاسی مردم و فرهنگ سیاسی مسئولان کشور در انتخاب مردم راهگشا باشند و رهبری هم می‌توانند حرفی بزنند که را‌هگشا باشد و در انتخاب به آنها کمک کنند.»