تاریخ : Sun 09 May 2021 - 10:17
کد خبر : 54398
سرویس خبری : دانشگاه

متن سخنرانی امسال را تخصصی تر از قبل تنظیم کنید

محمد زادمهر:

متن سخنرانی امسال را تخصصی تر از قبل تنظیم کنید

دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: «امسال با توجه به کرونا، دیدار با رهبری به شیوه گذشته و به صورت مجازی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که وقتی جمعیت کمتر باشد، مطالب به صورت تخصصی تر ارائه می‌شود؛ چراکه پیش از این ممکن بود قسمتی از متن برای همراهی جمعیت باشد اما این بهانه از بین رفت و بحث‌ها به صورت تخصصی تر ارائه خواهد شد.»

محمد زادمهر، نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در دیدار با رهبری سال ۹۹، پیرامون موارد و نکاتی که نمایندگان جنبش دانشجویی در دیدار با رهبری باید به آن توجه داشته باشند، گفت: «سال گذشته، اولین سالی بود که دیدار به شکل ویدئوکنفرانس با مقام‏معظم‏رهبری برگزار می‌شد. هر‌ساله این دیدارها با شور حضور جنبش دانشجویی همراه بود و نماینده تشکل‌ها به‌‏صورت حضوری در محضر مقام‌معظم‌رهبری صحبت می‌کردند، اما امسال و سال قبل وضعیت متفاوت شد.»

وی با مرور مواردی که در‌مقابل رهبری مطرح کرده بود، بیان کرد: «مهم‌ترین نکاتی که خدمت مقام‌معظم‌رهبری گفتیم، بحث معیشت مردم، برجام، دولت جوان و حزب‌اللهی بود و در حوزه دانشجویی و مساله عدالتخواهی صحبت‌هایی نیز داشتیم. نکته برجسته که این دیدار برای من داشت، این بود که مقام‌معظم‌رهبری به دو سوال من پاسخ دادند؛ اول در ارتباط با دولت جوان حزب‌اللهی بود که سوال پرسیدیم و حاج‌قاسم را مثال زدند و دوم درخصوص بحث عدالتخواهی و نحوه این کار و اولویت‌بندی که پاسخ دادند.»

  دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، ادامه داد: «امسال هم با توجه به کرونا، دیدار با رهبری به شیوه گذشته و به‌صورت مجازی برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که وقتی جمعیت کمتر باشد، مطالب به‌صورت تخصصی‌تر ارائه می‌شود؛ چراکه پیش از این ممکن بود قسمتی از متن برای همراهی جمعیت باشد اما این بهانه از بین رفت و بحث‌ها به‌صورت تخصصی‌تر ارائه خواهد شد.»

  مساله انتخابات هوشمندانه مطرح شود

زادمهر با اشاره به پیشنهادهایی که برای سخنرانی جنبش مقابل رهبری دارد، گفت: «پیشنهاد من برای سخنران‌هایی که امسال خدمت مقام‌معظم‌رهبری می‌رسند و صحبت می‌کنند، این است که با توجه به قرار داشتن در آستانه انتخابات ۲۸ خرداد مطرح کردن مسائل انتخاباتی که هم نظرات دانشجویان و هم پاسخ به سوالات آنها را داشته باشد، مهم است. نگاه به این مساله باید بسیار هوشمندانه باشد. مطالب دانشجویان و دیدگاه رهبری اهمیت زیادی دارد و ازاین‌رو باید تشکل‌ها دقیق و حساب‌شده کار کنند. در حوزه اقتصاد که هر روز شاهد تغییر و تحولات هستیم، از دست رفتن سرمایه مردم، گرانی تمام مواد اولیه زندگی من‌جمله موادغذایی و مرغ، مبحث مهم دیگری است که باید دانشجویان مطرح کنند.»

  جنبش دانشجویی وین را فراموش نکند

وی اضافه کرد: «مورد دیگر که جنبش دانشجویی می‌تواند نظراتی را درباره آن ارائه کند، بحث مذاکرات وین و بازگشت آمریکا به برجام است. همچنین بحث آموزش مجازی و عدالت آموزشی از دیگر مسائلی است که می‌تواند توسط دانشجویان مطرح شود. از اسفندماه سال ۹۸ کشور تجربه‌ای از آموزش مجازی در مدارس و آموزش عالی کسب کرده است و مشکلات و دغدغه بسیار زیادی در این‌باره وجود دارد و اگر اتحادیه‌های دانشجویی تامل کرده باشند، نکات خوبی هست که خدمت مقام‌معظم‌رهبری گفته شود. همین‌طور مطرح کردن فعالیت‌هایی که تشکل‌ها در‌ یکی دو سال اخیر انجام داده‌اند، مثبت و مفید خواهد بود. دانشجویان باید تلاش کنند که در مدت زمان مشخص بین ۵ تا ۷ دقیقه که هرسال برای صحبت داده می‌شود، باید بتوانند خلاصه فعالیت‌های خود را در موضوعات کلان کشور و فعالیت‌های دانشجویی و داخلی گزارش دهند و اگر ابهام یا سوالی دارند، موارد را مطرح کنند. در سال‌های اخیر ثابت شده که مقام‌معظم‌رهبری و یا دفتر ایشان موارد خاصی را که نیاز جامعه است، پاسخ جدی خواهند داد.»