تاریخ : Sun 09 May 2021 - 16:31
کد خبر : 54391
سرویس خبری : دانشگاه

تشکل‌ها نسبت به مسائل دانشگاه و جوانان نظر داشته باشند

سجاد اسدی:

تشکل‌ها نسبت به مسائل دانشگاه و جوانان نظر داشته باشند

نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار رهبری با دانشجویان سال ۹۹ گفت: در یک سال قبل مساله کرونا را داشتیم که بسیار تاثیرگذار بود و می‌توان به تاثیرات آن در جامعه و فضای دانشجویی اشاره کرد. همچنین لازم است که تشکل‌های دانشجویی، نسبت به مسائل دانشجو و دانشگاه و جوانان نظر داشته باشند.

سجاد اسدی، نماینده اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در دیدار رهبری با دانشجویان سال ۹۹، پیرامون نکاتی که دانشجویان در صحبت با رهبری باید به آن توجه داشته باشند، گفت: «یکی از عمده‌ترین موارد که در دیدار با رهبری باید به آن توجه داشت این است که متن تشکل‌ها و اتحادیه‌ حاوی امیدواری به آینده انقلاب اسلامی باشد. ما ضعف بسیار داریم، بنا بوده به اهدافی برسیم و برنامه‌ریزی داشته باشیم که نتوانستیم، اما واقعیت‌ها را هم باید توجه کرد.»

وی افزود: «خیلی از مسائل وجود دارد که دیده نمی‌شود، خیلی از پیشرفت‌ها را درنظر نمی‌گیریم و با توجه به این واقعیت‌ها، باید جمهوری اسلامی را نگاه و نقد کنیم. قطعا کاستی‌هایی وجود دارد که نیازمند به تغییر است و از نظر ما که موضوع نوگرایی در حکومت را مطرح می‌کنیم و یا موضوع تحول (که این بحث سال گذشته توسط رهبری مطرح شد) و این مطلب در درون خود این موضوع را دارد که در بسیاری از موارد بازنگری در فرآیند و سیستم و حتی بخشی از ساختار، رفتارها نیاز به اصلاحات و تغییرات با نگاه انتقادی و بلندنظرانه دارد که باید صورت بگیرد.»

  جنبش دانشجویی در ایجاد تغییرات برای اهداف انقلاب باید موثر باشد

اسدی با اشاره به نقش مهم جنبش دانشجویی در ایجاد تغییر و تحولات و در روند تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کشور، گفت: «ما باید در بسیاری از موارد تغییراتی صورت بدهیم که بتوانیم مسیر انقلاب اسلامی برای اهداف و غایت خود را تسهیل ببخشیم و اثرگذار باشیم، به‌شرطی‌که حواس‌مان به تمام واقعیت‌ها در کنار هم باشد و در کنار این موارد، راضی به وضع موجود نباشیم، شاید این اتفاقات نشأت‌گرفته از مساله محافظه‌کاری است که برای جنبش دانشجویی در مرحله قبل از انقلاب اسلامی قتلگاه محسوب می‌شد. تشکل دانشجویی که به‌عنوان یک گروه پیشتاز در جامعه است، اگر بخواهد در هر زمانی با نگاه محافظه‌کارانه به وضعیت موجود جامعه راضی باشد و آن را غایت پیشرفت، عدالت و آزادی بداند، قطعا نمی‌تواند کمکی برای جامعه باشد و رسالت خود را اجرا کند.»

  متن سخنرانی مقابل رهبری پیرامون فضای فعلی جامعه باشد

دبیر سابق اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، تصریح کرد: «تاکید می‌کنم خود متن، تحلیل دوستان از فضای موجود باشد که نشأت‌گرفته از خیلی مسائل است، در یک سال قبل مساله کرونا را داشتیم که بسیار تاثیرگذار بود و می‌توان به تاثیرات آن در جامعه و فضای دانشجویی اشاره کرد. همچنین لازم است که تشکل‌های دانشجویی، نسبت به مسائل دانشجو و دانشگاه و جوانان نظر داشته باشند، ‌ارائه دهند و به راهکارهایی رسیده باشند. بسیاری از صحبت‌ها هستند که شنیده می‌شود و برخی نهادها تذکر می‌گیرند و مواردی منتقل می‌شود، شاید برخی در اجرای موارد یا ورود نکنند و یا اصلاح کنند اما در هرصورت این جلسه هم فرصتی برای جنبش دانشجویی است که با روحیه‌ای که دارد، فضا را تغییر دهد، جنبش دانشجویی باید خودباوری داشته و مراقب باشد تا در شرایط سخت از درون پوسیده نشود.»