تاریخ : Thu 06 May 2021 - 12:27
کد خبر : 54310
سرویس خبری : سیاست

فقدان حدنصاب داوطلبان مربوط به شهرهای کوچک استان است

رئیس شورای عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در استان فارس:

فقدان حدنصاب داوطلبان مربوط به شهرهای کوچک استان است

نجابت گفت: در کل استان فارس تا این لحظه 3هزار و 268نفر برای شوراها ثبت‌نام کرده‌اند که 230نفر انصرافی بوده و 3هزار و 38 نفر باقی ماندند. از این تعداد 1851نفر تایید شدند که حدود 60درصد از افراد می‌شوند.

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و رئیس شورای عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در استان فارس در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به گزارشی از تعداد تایید صلاحیت‌شدگان در این استان پرداخت. متن این گفت‌وگو از نظر می‌گذرد.

آیا در استان فارس حوزه‌ای وجود دارد که در آن تعداد تایید صلاحیت‌شدگان از تعداد کرسی‌های شورای شهر کمتر باشد؟

در استان فارس در 4-3شهر این اتفاق افتاده است که جمعیت‌شان درمجموع به ۲۰هزار نفر نمی‌رسد و عمدتا مربوط به روستاهایی می‌شود که تازه شهر شده‌اند. در هرکدام از این شهرها تعداد اعضای شورا 5نفر است که باید طبیعتا 6داوطلب در صحنه رقابت باشند تا انتخابات برگزار شود. البته هنوز نتیجه‌ها قطعی نیست و ممکن است با تایید صلاحیت‌های جدید شرایط تغییر کند، بنابراین قضاوت درمورد اینکه انتخابات در کدام بخش‌ها برگزار نمی‌شود از الان درست نیست.

آماری از تعداد داوطلبان تاییدشده تا این لحظه در استان فارس دارید؟

قبل از جواب دادن به سوال شما باید بگویم ما در هیات نظارت تلاش کردیم  وظیفه خویش را به بهترین شکل انجام دهیم؛ چراکه مردم اعضای هیات نظارت را امین خود می‌دانند. تلاش شده است افرادی اداره شوراها را برعهده بگیرند که به‌دور از هرگونه مسائل دیگری افراد شایسته باشند و در تایید صلاحیت‌ها به اینکه داوطلب عضو کدام دسته و عقبه سیاسی هستند، توجهی نشده است. مبنای تمامی ردصلاحیت‌ها تا این لحظه استعلامات مراجع نظارتی بوده است. درمجموع در کل استان فارس تا این لحظه 3هزار و 268نفر برای شوراها ثبت‌نام کرده‌اند که 230نفر انصرافی بوده و 3هزار و 38 نفر باقی ماندند. از این تعداد 1851نفر تایید شدند که حدود 60درصد از افراد می‌شوند.