تاریخ : Thu 06 May 2021 - 12:32
کد خبر : 54309
سرویس خبری : سیاست

در برخی حوزه‌ها تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کمتر از تعداد کرسی‌هاست

عضو عالی هیات‌نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در استان کردستان:

در برخی حوزه‌ها تعداد ثبت‌نام‌کنندگان کمتر از تعداد کرسی‌هاست

رحیمی گفت: در برخی شهرهای کوچک ممکن است الان تعداد کاندیداها کمتر از کرسی‌ها باشد اما پرونده تایید صلاحیت‌شده‌ها در این شهرها هنوز نهایی نشده است.

بهزاد رحیمی، نماینده مردم سقز در مجلس شورای اسلامی و عضو عالی هیات‌نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر در استان کردستان در گفت‌وگو با «فرهیختگان» به تشریح آخرین شرایط تایید صلاحیت‌شدگان در این استان پرداخت که مشرح آن در ادامه از نظر می‌گذرد.

سخنـــگوی دولــت عـــنوان کرده کـــه مــــــیزان ردصلاحیت‌شده‌های شورای شهر در استان‌ها به حدی زیاد بوده که تعداد کاندیداها از تعداد کرسی‌ها کمتر است. این مطلب را در استان کردستان تایید می‌کنید؟

این‌طور نیست که در اثر رد صلاحیت تعداد کاندیداها از تعداد کرسی‌های شورا شهر در استان کردستان کمتر شده باشد. همچنین ممکن است عده‌ای از افرادی که صلاحیت‌شان رد شده ‌است طی روزهای آتی و بعد از بررسی‌های مجدد به صحنه انتخابات برگردند. بنابراین اظهارنظر قطعی در مورد اینکه میزان کاندیداها در هر شهر چگونه است را باید به روزهای آینده موکول کرد.  در برخی شهرهای کوچک ممکن است الان تعداد کاندیداها کمتر از کرسی‌ها باشد اما پرونده تایید صلاحیت‌شده‌ها در این شهرها هنوز نهایی نشده است. مثلا شهر کانیسور ۸ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۲ نفر آنها صلاحیت‌شان رد شده است و الان در مجموع این شهر ۶ نامزد دارد. احتمالا در آینده نیز به نامزدهای تایید صلاحیت‌شده در کانیسور یکی دو نفر اضافه می‌شود.

در رد صلاحیت‌ها به موارد امنیتی بیشتر تکیه داشتید یا همانند شهر یزد مسائل اخلاقی هم درنظر گرفته شده است؟

بررسی‌های ما به استناد استعلام‌هاست. رد صلاحیت برخی اخلاقی، برخی امنیتی و حتی برخی مالی است که از همه بیشتر بحث وابستگی و ارتشاع و فساد مالی بین رد‌شدگان مطرح بوده است.

استقبال مردم برای ثبت‌نام در انتخابات شورای شهر تا به الان چگونه بوده است؟

استقبال خیلی خوب بود. در شهرهای بزرگ ثبت‌نام‌ها کمتر از دوره قبل نبوده است. کاندیداها استقبال کردند و باید منتظر ماند و دید مشارکت برای رای چطور خواهد بود.