تاریخ : Thu 06 May 2021 - 09:17
کد خبر : 54290
سرویس خبری : ورزش

مورینیو، سردار را به رم می‌برد؟

دورتموند پیگیر آزمون است اما ایتالیایی‌ها هم او را زیر نظر دارند

مورینیو، سردار را به رم می‌برد؟

نکته جالب اینکه از رم ایتالیا هم به‌عنوان یکی از مشتریان آزمون نام برده می‌شود و حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت این تیم می‌تواند جذابیت حضور در این باشگاه ایتالیایی را برای آزمون بیشتر کند.

سردار آزمون با سرعت خوبی به‌سمت آقای‌گلی دوباره در لیگ روسیه حرکت می‌کند و اگر اتفاق عجیبی در دو هفته باقی‌مانده از لیگ این کشور رخ ندهد احتمالا او برای دومین فصل پیاپی کفش طلای فوتبال روسیه را تصاحب خواهد کرد. همین درخشش باعث شده دوباره شایعه انتقالش در انتهای فصل قوت بگیرد و گفته می‌شود دورتموندی‌هایی که پیش از این نیز خبر تمایل آنها برای خرید این مهاجم ایرانی به گوش می‌رسید این‌بار جدی‌تر به‌سراغ او رفته‌اند.

درخشش این هفته آزمون در ترکیب زنیت باعث شد از سایت هواسکورد نمره کامل 10 را دریافت کرده و در تیم منتخب این هفته لیگ روسیه نیز قرار گیرد. او در جدول گلزنان با 19گل فاصله‌ای سه‌گله با آرتم زیوبا، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش دارد و اگر در دو بازی بعدی زنیت زوج او نتواند این فاصله را جبران کند برخلاف فصل قبل که هر دو مشترکا به این عنوان رسیدند این‌بار ستاره ایرانی زنیت به‌تنهایی فاتح کفش طلا می‌شود.

سایت «نوااسپورت» روسیه دراین‌باره نوشت: «سردار آزمون، مهاجم زنیت روسیه به‌صورت جدی در رادار دورتموند قرار گرفته و این باشگاه آلمانی شرایط خرید او را از همتای روسی خود پرسیده است. به‌نوشته اکانت توئیتر نیکولو شیرا، خبرنگار ایتالیایی این باشگاه حاضر در بوندس‌لیگا از زنیت درباره قیمت و شرایط فروش مهاجم ایرانی و 26ساله‌اش سوال کرده و به‌نظر می‌رسد به‌دنبال جانشینی برای ارلینگ هالند، مهاجم جوان و نروژی خود است که مورد توجه تیم‌های بزرگ اروپایی قرار دارد. دورتموند و زنیت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دوبار به مصاف هم رفتند و آزمون مسابقه رفت را به‌دلیل مصدومیت از دست داد اما در بازی برگشت 90دقیقه بازی کرد و تیم آلمانی شناخت خوبی از او دارد. پیش از این نیز از تیم‌هایی چون رم، آتالانتا، والنسیا و سویا به‌عنوان مشتریان آزمون نام برده شده اما هنوز درخواستی جدی ازسوی این باشگاه‌ها مطرح نشده است. آزمون در مصاف این هفته تیمش برابر لوکوموتیومسکو بازهم نمایشی خوب ارائه کرد و توانست با هت‌تریک در این دیدار زمینه‌ساز سومین قهرمانی پیاپی زنیت در لیگ روسیه شود. او در فاصله دو هفته مانده تا پایان مسابقات لیگ با 19گل و 6پاس‌گل عملکردی بسیار خوب در ترکیب زنیت داشته است و یکی از نفرات شاخص لیگ محسوب می‌شود.»

نکته جالب اینکه از رم ایتالیا هم به‌عنوان یکی از مشتریان آزمون نام برده می‌شود و حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت این تیم می‌تواند جذابیت حضور در این باشگاه ایتالیایی را برای آزمون بیشتر کند. در چنین شرایطی اگر رمی‌ها پیشنهاد خود را جدی‌تر ارائه کنند می‌توان انتظار داشت که آزمون با قبول آن زیر نظر یکی از بهترین مربیان سال‌های اخیر فوتبال دنیا مشغول بازی شود. به نوشته رسانه‌های ایتالیایی، سرمربی پرتغالی در سه پست دروازه‌بانی، مدافع میانی و مهاجم نوک به‌دنبال تقویت تیم خود است و ظاهرا آزمون یکی از گزینه‌هایی است که به او پیشنهاد شده است.

الکس ولیکیخ، یکی از استعدادیاب‌های فوتبال ایتالیا در مصاحبه‌ای درباره احتمال انتقال بازیکنان شاغل در لیگ روسیه به سری Aگفت: «درحال حاضر برخی تیم‌ها به خرید بازیکنان حاضر در لیگ روسیه علاقه‌مند هستند. البته به‌نسبت دوران پس از جام‌جهانی2018 این تمایل کمتر شده است. مثلا در آن زمان زیوبا یکی از بازیکنانی بود که پیشنهادهایی دریافت کرد. درحال حاضر البته بیشتر این پیشنهادها درباره بازیکنان شاغل در لیگ این کشور است نه صرفا بازیکنان روسی. در دو فصل اخیر یکی از بازیکنانی که به‌شدت شایعات انتقالش وجود دارد سردار آزمون است. فکر می‌کنم در تابستان پیش‌رو این مهاجم ایرانی به‌همراه نیکولا ولاسیچ، هافبک کروات زسکا بیشترین شانس را برای جابه‌جایی دارند و شاید فصل بعد آنها را در باشگاه‌های ایتالیایی یا دیگر کشورها ببینیم. ظاهرا رم و آتالانتا شرایط آزمون را زیرنظر دارند و بعید نیست که برای تقویت خود در فصل آینده این مهاجم گلزن را به خدمت بگیرند.»

در شرایطی که قرارداد آزمون در انتهای فصل بعد به پایان می‌رسد زنیت یا باید هرچه زودتر برای تمدید آن اقدام کند یا مهاجم ایرانی خود را در تابستان به تیم دیگری واگذار کرده تا از فروش او درآمدی کسب کند.