تاریخ : Sun 02 May 2021 - 11:05
کد خبر : 54149
سرویس خبری : فرهنگ و هنر


هنر عشـق ورزیدن در یک اثر دینی

این گزاره مشهوری بین عوامل ساخت سریال امام‌علی(ع) است که عموم افرادی که در این پروژه حضور داشتند، اصلا به‌خاطر شهرت، بازی، پول و چیزهای دیگر نیامده بودند و فقط می‌خواستند ارادت‌شان به امیرالمومنین علی(ع) را نشان دهند.

بهزاد فراهانی، بازیگر نقش معاویه در سریال امام‌علی(ع) درمورد آن روزها گفته است: «در همان زمان بحث مالی مطرح نبود و اگر سریال امام‌علی(ع) در تلویزیون ماندگار شد، به‌دلیل حسن‌نیتی بود که عوامل تولید این کار داشتند و درواقع عشق تک‌تک افراد به حضرت‌علی(ع) باعث شد در شرایط تولید آن روز با حداقل دستمزد کنار هم کار کنیم. در آن دوران یک نگاه معنوی و دلبستگی ملی به تولید سریال امام‌علی(ع) حاکم بود و همین نگاه باعث شد همه ما عاشقانه و با خلوص نیت به‌معنای واقعی کار کنیم.»

بازیگران و عوامل سریال از این جنس نقل‌قول‌ها زیاد دارند و خاطرات زیادی از زمان حضورشان در تولید این اثر مطرح می‌کنند که نشان‌دهنده عمق اعتقاد یک تیم حرفه‌ای در ساخت یک اثر مذهبی است.

رحمان باقریان، از دیگر بازیگران این سریال هم درمورد همین اعتقاد به بازی در یک اثر دینی گفته است: «برای من در سکانس معروف مسجد کوفه لحظه عجیب‌وغریبی اتفاق افتاد. آنقدر وارد شخصیتم شده بودم که فکر می‌کردم الان در مسجد کوفه‌ام و این حکم را از مولایمان دریافت می‌کنم. چون در آن لحظه و سکانس سریال، شخصیت عثمان بن‌حنیف به‌عنوان سفیر، حکمی از حضرت می‌گیرد؛ واقعا در آن لحظه تمام وجودم می‌لرزید و حال غریبی داشتم.»