تاریخ : Sat 01 May 2021 - 09:52
کد خبر : 54126
سرویس خبری : ورزش

ایران باید به بحرین برود

مخالفت CAS و اتفاقی که قابل پیش‌بینی بود

ایران باید به بحرین برود

مطابق انتظار، شکایت ایران به‌جایی نرسیده و ملی‌پوشان کشورمان که در جدول رده‌بندی پایین‌تر از عراق و بحرین قرار گرفته‌اند به لطف لابی نداشته ایران در فدراسیون قبلی و فعلی باید برای انجام مسابقات حساس دور برگشت در بحرین به میدان بروند.

فدراسیون فوتبال ایران از چندی‌قبل نسبت به واگذاری میزبانی بازی‌های انتخابی‌ جام‌جهانی در گروه C (گروه ایران) به بحرین در دادگاه داوری ورزش (CAS) از AFC شکایت کرد. ایران ضمن اعتراض به صلاحیت نداشتن دبیرخانه AFC برای تصمیم‌گیری درباره میزبان این گروه، رسیدگی سریع به پرونده و همین‌طور صدور دستور موقت را خواستار شد.

هفته گذشته در «فرهیختگان» خبر دادیم که شکایت ایران به CAS احتمالا به‌جایی نخواهد رسید، چراکه تجربه نشان داده پروسه بررسی و صدور رای به زمان زیادی نیاز دارد و با این شرایط احتمالا CAS  زمانی رای خواهد داد که مسابقات برگزار شده است! در همین راستا دیروز سایت فدراسیون فوتبال اعلام کرد مطابق نامه دریافتی از CAS معاون بخش تجدیدنظر این دیوان با درخواست فدراسیون فوتبال ایران مبنی‌بر صدور دستور موقت، جهت توقف مسابقات گروه C مقدماتی جام‌جهانی2022 قطر موافقت نکرده است و رسیدگی به اصل دعوای موضوع پرونده، مطابق مقررات و پس از طی مراحل مربوطه انجام و رای نهایی هیات داوری صادر خواهد شد. این یعنی اینکه مطابق انتظار، شکایت ایران به‌جایی نرسیده و ملی‌پوشان کشورمان که در جدول رده‌بندی پایین‌تر از عراق و بحرین قرار گرفته‌اند به لطف لابی نداشته ایران در فدراسیون قبلی و فعلی باید برای انجام مسابقات حساس دور برگشت در بحرین به میدان بروند.

در پایان دور رفت عراق با 11امتیاز در رده نخست قرار دارد و بحرین با 9، ایران با 6 (یک بازی کمتر از سایر تیم‌ها)، هنگ‌کنگ با 5 و کامبوج با یک امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.