تاریخ : Fri 30 Apr 2021 - 23:14
کد خبر : 54122
سرویس خبری : سیاست

باید در انتخابات شرکت کنیم تا شهر دست مافیا نیفتد

جهانگیری در کلاب هاوس:

باید در انتخابات شرکت کنیم تا شهر دست مافیا نیفتد

نباید بگذاریم کسانی که برای رای مردم ارزش قائل نیستند، به اسم رای مردم پیروز شوند. اگر راه دیگر داشتیم که از طریق آن بتوانیم اصلاحات کنیم و شهر را حفظ کنیم و شهر را به مافیا واگذار نکنیم، خب کار دیگری می‌کردیم.

فعالیت‌های اقتصادی برادرم در دوره احمدی نژاد انجام شده است/مادرم می‌گفت حاج قاسم را بیشتر از تو دوست دارم/ ممکن است کاندیدا شوم

 به گزارش «فرهیختگان»، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امشب در کلاب هاوس به سوالات مختلف فعالان سیاسی و خبرنگاران پاسخ داد. گزیده‌ای از سخنان جهانگیری را در ادامه بخوانید:

- یکی از ضعف‌های دولت، لکنت زبان است؛ ما در دوره اول، درآمدهای افسانه‌ای را نداشتیم، اما دستاوردهایمان خوب بود. بزرگترین کمک‌ها به حقوق‌بگیران و کارگران در دولت ما انجام شد. چون سفره مردم کوچک شده نمی‌توانیم دستاوردهای دولت را در زمینه‌های مختلف بگوییم.

- بعد از انتخابات به آقای روحانی پیشنهاد دادم معاون اول دیگری را انتخاب و من را مشاور کند، اما قبول نکرد. ارز ۴۲۰۰ مصوبه جلسه سران سه قوه است؛ اینکه اقایان درموردش اظهار نظر نکردند بعدا، به خودشان بر می‌گردد.

- نباید بگذاریم کسانی که برای رای مردم ارزش قائل نیستند، به اسم رای مردم پیروز شوند. اگر راه دیگر داشتیم که از طریق آن بتوانیم اصلاحات کنیم و شهر را حفظ کنیم و شهر را به مافیا واگذار نکنیم، خب کار دیگری می‌کردیم.

- اقای احمدی نژاد در 11 بند از من شکایت کرد، در مرحله دادسرا رفتم و دفاع کردم از خودم و در نهایت منع تعقیب صادر شد. یکی از فسادهای دوره احمدی نژاد بابک زنجانی بود. با 4 امضای وزیرش، بیش از 1.7 میلیارد دلار نفت دادند به زنجانی. نفت به نیروهای مصلح دادند، به نیروی انتظامی دادند؛ هیچکدام پولش برنگشت.

- ایشان یک کاری کرده که ما تا 50 سال دیگر نمی توانیم دسترسی پیدا کنیم به پول هایمان. هر وقت درمورد شرایط دولت احمدی نژاد صحبت بشود، ادم اعصابش خورد می شود، چراکه شرایط بسیار بدی ایجاد کردند.

- درمورد کاندیدا شدنم، هنوز تصمیمم بر «نه» بوده است؛ ولی هیچ وقت نگفته ام نمی شوم؛ حتما با بزرگان کشور مشورت می کنم.

- برادر من که قائم‌مقام من نبوده. برادر من که معاونم نبوده. من هیچ ارتباط کاری با برادرم نداشتم. برادرهای من آنقدر مراقب هستند که دفتر من هم نمی‌آیند. برادر من هر کاری که کرده در دولت احمدی‌نژاد کرده است.